Snabbkollen – Har årets bästa spel redan släppts?

Medlem

Än så länge är det Hogwarts för mig men röstade nej då Starfield fortfarande kan kamma hem första platsen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ni som röstat nej, vilka kommande spel ser ni som vinner över Bauldsrs Gate 3 eller The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom?

Jag ville rösta ja för TotK men tänker att Starfield nog kan överträffa det ändå!

Medlem

Om scum hinner ur ea innan året är slut så blir det årets spel för mig! Inget av de stora spel som ska släppas eller har släppts i år tilltalar mig jättemycket.

Medlem
Skrivet av AtlasBreaker:

Vet inte hur man laddar upp en bild, men statistiken nu är 50% - 25% - 24%! Undrar vart sista procenten tog vägen?

Det handlar nog om avrundning till närmaste heltal, typ:
50,3 --> 50
25,3 --> 25
24,4 --> 24

(Adderar du ihop de första siffrorna blir det 100, de senare 99)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Bästa har inte släppts ännu.
Kommer inte förens den 10 oktober, då Forza Motorsport släpps

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Nomman:

Även om Zelda inte är min kopp te tror jag att det kommer att ta hem åtskilliga Goty-utmärkelser.

Åh, det är jag helt övertygad om att det kommer. Kanske bara med Baldur's Gate III som konkurrent (har en känsla att Starfield kommer splittra speljournalisterna en hel del med allt från 7:or till 10:or).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ni som röstat nej, vilka kommande spel ser ni som vinner över Bauldsrs Gate 3 eller The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom?

Varken Alan Wake 2, Starfield eller Spider-Man 2 har kommit än, alla spel som jag personligen tror kan bli väldigt bra! Sen har jag inte haft chansen att spela Baldurs Gate 3 än, det ser jag också fram emot.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ni som röstat nej, vilka kommande spel ser ni som vinner över Bauldsrs Gate 3 eller The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom?

Om man inte gillar rollspel som Bg3 eller öppna äventyrsspel som TotK så vore det ju konstigt om man tycker att någon av dessa är årets spel.
Jag är oerhört sugen på Cities Skylines 2 eftersom ettan är ett av mina favoritspel.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Nomman:

Det handlar nog om avrundning till närmaste heltal, typ:
50,3 --> 50
25,3 --> 25
24,4 --> 24

(Adderar du ihop de första siffrorna blir det 100, de senare 99)

Där dog magin och min barnsliga förundran, men ett rimligt svar fick jag.

Moderator | Testpilot

Just nu för mig är det Baldur's Gate III. Men det kan lätt bli Spider-man 2, Starfield eller även Sea of Stars beroende på hur bra det spelet är. Mycket av året kvar


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Osäker. Väntar fortfarande på Starfield, Forza Motorsport, CP2077: Phantom Liberty och Cities: Skylines II.
Oavsett så är detta ett galet spelår


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av AtlasBreaker:

Där dog magin och min barnsliga förundran, men ett rimligt svar fick jag.

Förlåt att jag dödade magin


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Ohh, Forza, Palia, Cities Skylines, Houseflipper 2, Fantasy Life, några DQ, Mario Wonder... Behöver ju inte vara stora mästerverk för min del, men glada timmar

Det finns mycket bra som ska komma.

För mig är frågan vilket det måste slå för att vara det bästa att komma. Diablo IV, nja. Hogwarts, många glada timmar. Bramble, första "ooohhhh" för året.
BG3 och Zelda är på listan att spela så kan inte uttala mig om det.

Redaktör
Ponny

Ett riktigt jäkligt bra spelår är det, kan jag konstatera. Och cirka halva är ju kvar?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ett riktigt jäkligt bra spelår är det, kan jag konstatera. Och cirka halva är ju kvar?

Det värsta är att jag bara hunnit spela Hogwarts Legacy, Jedi Survivor, Diablo 4 och en gäng timmar på Final Fantasy XVI🥵 Hur fan ska man hinna med hösten?! Jag måste dessutom spela Miles Morales innan Spider-Man 2 släpps🤣 DESSUTOM är jag sugen på Red Dead Redemption på Switchen...

Är helt värdelös på att rensa backlog också...

Spel jag vill spela i höst:
Final Fantasy XVI - Spela klart
Bauldurs Gate 3
Starfield
Lords of the fallen
Assassin's Creed Mirage
FC 24
Spider-Man 2
Miles Morales
Red Dead Redemption (Switch)

Jag hann med typ 4-5 spel första halvan av 2023🤣
Jag skulle behöva ta ledigt från familj och jobb känner jag. Detta är fan inte bra🤣

Medlem

Tror att det står mellan Zelda och BG3. Starfield, Spiderman 2, Hogwarts Legacy kan knipa det men tror inte att det blir så. Det där lilla extra saknas. Samma sak med FF16 och Diablo 4.

Personligen håller jag Powerwash Simulator väldigt högt (släpptes på PS5 detta året). Visst, det är inte ett storspel som ovannämnda men sett till ren spelglädje så har det gett mig mycket.

Tror dock att BG3 vinner för egen del, trots att jag inte ens har spelat det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Känns som många glömt Hogwart redan
Hogwart, zelda, diablo, baldurs gate, stark start.
Men hösten är inte dum heller med starfield bland annat (även om jag är lite mjä till det).
Men det ligger annat skoj som jag ser fram emot. Nytt forza, nytt fantasy life , palia till switch.

Det är nog bara så det ser ut, Hogwarts är fortfarande på toppen för mig men vi får se vad Starfield har att erbjuda.

Medlem

Jag är mer en ju fler spel desto bättre snubbe. Så nej alltid mer spel och dom är alltid bättre. Baldursgate 3 har ju inte kommit på PS5 för mig än tex. Och i morgon kommer Shadow Gambit ska bli mycket trevligt att spela det. Brukar inte ens tänka så mycket på spel förrns dom är på g. Men vet att många bra spel kommer under resten av året.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Det handlar nog om avrundning till närmaste heltal, typ:
50,3 --> 50
25,3 --> 25
24,4 --> 24

(Adderar du ihop de första siffrorna blir det 100, de senare 99)

Därför 2+2 inte behöver bli 4. Så länge varje del inte är exakt.

Medlem

Baldurs Gate 3 ligger i toppen för mig just nu, men även Jedi Survivor överraskade stort. Dock är jag rätt säker på att Alan Wake 2 kommer bli mitt goty.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ni som röstat nej, vilka kommande spel ser ni som vinner över Bauldsrs Gate 3 eller The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom?

Personligen är jag nog mest hypad över Shadow Gambit. Hoppas verkligen det levererar.

Medlem

Såklart inte! Starfield väntar ju runt hörnet...

Medlem

Jag tror och hoppas Armored Core 6: Fires of Rubicon blir årets spel och överraskning för mig. Eller så blir det helt tvärtom och jag kommer avsky det, återstår att se, spännande kommer det bli iallafall.

Bubblare är Alan Wake 2. Sen har jag nämnt förut att jag inte är förtjust i Bethesdas tidigare spel men lär nog pröva på Starfield ändå, kanske blir frälst.

Skriver dessa då jag inte tror Hollow Knight: Silksong lär släppas i år heller.

Edit: Sen är det en del jag inte testat i år heller förvisso. Wo Long och Jedi Survivor är två, för att nämna några.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Starfield? Njae alltså. Bethesdas titlar är .... Har VÄLDIGT svårt att tro hur någon Bethesda-titel kommer kännas lika bra som BG3 gjorde vid release. Hoppas releasen är relativt buggfri men känns lite som att allt av den studion lutar mer åt Cyberpunk 2077's nivåer av releasefärdighet. Vill gärna bevisas fel men hur folk inte kan vara skeptiska med tanke på hur det sett ut är förbryllande.

Zelda, uff, vill inte pirata. Vill heller inte spela i 30 fps. Fungerar säkert jättebra för många men jag får huvudvärk efter en halvtimme eller så. Efter jag köpt spelet så kommer det köras på datorn med vettig fps.

Moralkompassen störs lite av att inte köpa en Switch *också* men varför köpa en begagnad Switch, ha den sittandes här i några månader och sen sälja den för ~+0:-/-0:-? Njae, spelet får räcka denna gång.

Medlem

Älskade första playtrough av Zelda Breath of the wild men Zelda: Tears of the Kingdom har jag bara inte orkat mig genom.

Jag borde restarta det och spendera all min fria tid till det för att försöka förstå vad som är så bra, men det lockar som inte.
Är mätt på Zelda open world.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Resident Evil 4 remake är hittills min favorit tror jag.
Hade även kul med Jedi Survivor.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

CS2 kommer snart...

Medlem

Har aldrig spelat ett BG-spel och gillar inte heller omgångsbaserat. Föredrar helt enkelt spel som Skyrim, Fallout 4, The Wicther 2 & 3, The Outer worlds och tror därför att jag kommer gilla Starfield betydligt mer än vad skulle uppskatta t.ex. BG3.

Någon nämnde Hogwarts Legacy och emedan det var bitvis underhållande så kändes det som om att jag redan hade spelat det. Replikerna kändes emellanåt som en karbonkopia på Kingdome come: Deliverance, eller i alla fall att de lånat friskt från det spelet.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av Keneay:

Det är nog bara så det ser ut, Hogwarts är fortfarande på toppen för mig men vi får se vad Starfield har att erbjuda.

Spelar personligen runda 2 efter många timar. Nu slytherin och avada! (Blir mer rollspel då det inte blir mina naturliga val)

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ett riktigt jäkligt bra spelår är det, kan jag konstatera. Och cirka halva är ju kvar?

Den vanligtvis bästa halvan dessutom.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

123
Skriv svar