Nästa Diablo IV-säsong heter Season of Blood

Robot
Medlem

Intressant att slutdatum för S1 är startdatum för S2.

Medlem
Skrivet av Frisell:

Intressant att slutdatum för S1 är startdatum för S2.

Det är ju väntat och så det lär vara för varje säsong. De pågår i 3 månader och sen drar nästa igång i 3 månader osv.

Medlem

åhhhh gillar trailern!!

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det är ju väntat och så det lär vara för varje säsong. De pågår i 3 månader och sen drar nästa igång i 3 månader osv.

Njaaa. För D3 var det alltid minst en vecka mellan säsonger.

Medlem

Vi får se om de lärt sig något från säsong 1.
Undrar om de tagit inspiration igen från diablo immortal med vampyrtemat? Instämmer med snygg trailer.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Har jag hunnit klart med Starfield och CP2077 PL tills dess så kanske jag tar mig igenom D4 under den säsongen. Hade tänkt att göra det S1, men återfick inte sugen att spela efter att ha tappat intresset några timmar in strax efter spelet släpptes.

Medlem

Jag hoppas dom styr upp, tråkigt att det blev som det blev . Helt uppe i bg3 nu ändå


signatur

Allätare

Medlem

Har spelet blivit roligt och minde spelarfientligt i season 2 är den stora frågan?

Medlem
Skrivet av Frisell:

Njaaa. För D3 var det alltid minst en vecka mellan säsonger.

Ah! Då hänger jag med 👍

OT så lär jag vara för upptagen med Starfield under hösten för att spela nåt i s2. Håller dock tummarna för att den blir bra och att spelet fortsätter patchas och blir bättre och bättre, spelar gärna vidare kanske i s3 eller så.

Fragtjuv

Det har blivit väldigt mycket Diablo för min del så det får nog bli en liten paus under säsong 2. Och andra sidan så såg det där intressant ut så jag kanske småteatrar det lite eller drar igång en hardcore-karaktär.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Meh, dibbe behöver en stor jäkla overhaul för att det ska vara något att hänga i granen.
Helt bissart (Blizzart? höhö) att spelet presterar sämre å sämre för varje vecka som går. Closed beta fungerade det fint, open beta fungerade det sämre, retail fungerar det än sämre, sedan blev det lite mer stabilt efter 4-5 dagar, å nu fungerar det ÄN Sämre.

Vem kläckte den smarta idén att man ska behöva läsa in spelares inventory OCH kistor när man stöter på dem ingame?

Detta är för mig väldigt förvånande, för om det är något Blizzard faktiskt fortfarande brukade göra efter de blev Blizzard-Activision var ju att se till att spelen flöt på och fungerade bra (trots att spelen blivit sämre och sämre rent spelmässigt). Men dibbe4? Laggar å slöar så in åt helsike.

Edit: Sedan hade jag kunnat leva med lagget å rubberbandingen, OM spelet var bra. Men finns inget endgame content, vitala och fundamentala saker fungerar inte ens (Resistances), skillbalansering och itembalansering är helt uppåt väggarna; Det är som att de kastar skit på en darttavla och ser vad som fastnar utan någon genomtänkt idé som är speltestad. Och testat? Bara kolla deras "Devs play the game" som de släppte, fy herre min skapare så pinsam video, det verkade ju inte ens som de spelat spelet över huvud taget. Vad i hela helsike tänker de med? Allting för pengar och utåt verka vara så inkluderande som möjligt för det är the flavour of the decade? Fy och tvi.

Medlem

Det är många saker som är förvånande med D4.
Jag tycker själva grundspelet är bra, det finns potential men sen har man tagit all erfarenhet man fått från tidigare spel och typ gått igenom någon form av hjärntvätt-maskin och börjat om från början. Endgame är totalt obefintligt, så att spelet är skit populärt först för att sedan tappa 90% av sin playerbase är fullt naturligt för det finns inget att göra när man väl fått upp sin gubbe. och en sån sak att om man får en DC så kopplar inte spelet ur förens efter minst 60 sekunder vilket betyder 100% död i Hardcore oavsett om man får DC hos Uber lilith eller en liten get, geten får 1 minut på sig att trumma på...så otroligt korkat.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Det är många saker som är förvånande med D4.
Jag tycker själva grundspelet är bra, det finns potential men sen har man tagit all erfarenhet man fått från tidigare spel och typ gått igenom någon form av hjärntvätt-maskin och börjat om från början. Endgame är totalt obefintligt, så att spelet är skit populärt först för att sedan tappa 90% av sin playerbase är fullt naturligt för det finns inget att göra när man väl fått upp sin gubbe.

Det du skriver är ord för ord min upplevelse. Man undrar vad de riktigt har tänkt då ett endgame-orienterat spel som Diablo saknar endgame. Jag hade kul med kampanjen och en tid med dungeon grind efteråt, men jag tycker verkligen inte att spelet lever upp till prislappen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Fragtjuv

Jag har jäkligt kul med spelet fortfarande och tycker att det är trist att många tycker att det saknas ett endgame. Jag har verkligen inte spelat många spel av den här typen och har en fråga till er. Hur tycker ni att endgame skulle sett ut för att det skulle varit intressant?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Vem kläckte den smarta idén att man ska behöva läsa in spelares inventory OCH kistor när man stöter på dem ingame?

Som mångårig programmerare är detta definitivt en stor gåta för mig, inom spelutveckling och speciellt när det är lite "mmo"-igt så vill man ju ladda in så lite som möjligt, kan verkligen inte se ett stort use case för när en annan spelare behöver ha någons kista laddad alls


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Det är många saker som är förvånande med D4.
Jag tycker själva grundspelet är bra, det finns potential men sen har man tagit all erfarenhet man fått från tidigare spel och typ gått igenom någon form av hjärntvätt-maskin och börjat om från början. Endgame är totalt obefintligt, så att spelet är skit populärt först för att sedan tappa 90% av sin playerbase är fullt naturligt för det finns inget att göra när man väl fått upp sin gubbe. och en sån sak att om man får en DC så kopplar inte spelet ur förens efter minst 60 sekunder vilket betyder 100% död i Hardcore oavsett om man får DC hos Uber lilith eller en liten get, geten får 1 minut på sig att trumma på...så otroligt korkat.

Instämmer helt. Menar, första diablo kom ut för 27 år sedan (1996) borde Blizzard ha fått erfarenhet vad som fungerar och inte. Vad blev uppskattat av spelarna och inte, vilka item-system var bra och andra dåliga? Det mest tragiska i detta är att Diablo immortal, som är ett renodlat mobilspel med aggressiva p2w-metoder, har mer innehåll och saker att göra än vad d4 har, dessutom är det roligare då du också får dagliga belöningar. DI har raids, mer utvecklade verktyg för att kommunicera med folk, har ett mer utvecklat verktyg för att skapa en karaktär och ja, listan fortsätter. Och har aldrig blivit disconnectad eller haft serverproblem i DI någon gång alls heller.

Vampyrklassen är riktigt rolig, jag gissar att D4 också kommer få den klassen men i en expansion som du får betala för. Visst, DI har funnits ute längre än D4 men att ett gratis spel har mer innehåll än ett du betalar 600+ kr för är ett skämt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Sjukt stressande att nästa säsong börjar pumpas innan man knappt är halvvägs in i denna... Jag har hunnit till lvl 32 i S1....
Hopplösheten i att inte "hinna med" gör ju att man ger upp och slutar spela istället.

Det känns som att det primära syftet med säsonger är att kunna sälja nya Battle Pass var 3:e månad. Det finns ju ingenting som säger att man hade kunnat kommit på något alternativt system, eller paralellt system, som hade funkat bättre för oss som inte kan commita till att pumpa in en hel del speltid koncetrerat till exakta tidsspann på 3 månader....

Medlem

Diablo IV, största besvikelsen för mig personligen i spel väg 2023
Synd att man spelade för mycket utan att egentligen tycka det är var kul för att kunna få en refund. Får nog lära mig att sluta pre order

Men Kudos till er som gillar spelet och finner att ni fått valuta för pengarna och tiden

Medlem

Årets flopp.
Inte spelat en sekund sen remnant 2 släpptes.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av whoo:

Sjukt stressande att nästa säsong börjar pumpas innan man knappt är halvvägs in i denna... Jag har hunnit till lvl 32 i S1....

Du kan inte ha lagt ner särskilt många timmar? Jag är en långsam spelare och har nått lvl 68.
Att inte nivå 100 spelar mindre roll. Season content är ganska snabbt avklarat med.

Medlem

Efter ca 4 dagar känner jag mig helt färdig med spelet. Finns inget som att göra som riktigt lockar en... Craftingen är helt obefintlig, vilket är väldigt trist. Jämfört med PoE så är det ett skämt...
Sedan att man ska behöva få rubberbanding och diverse lagg när man kör "singleplayer" tycker jag tar bort nöjet med hela upplevelsen.

De försöker kränga mer micro transaktions än att fylla spelet med content.

Tur att jag lånade det på biblioteket. Nu kan någon annan efter mig i kö få "njuta" av spelet.

Fragtjuv
Skrivet av Ribcage:

Du kan inte ha lagt ner särskilt många timmar? Jag är en långsam spelare och har nått lvl 68.
Att inte nivå 100 spelar mindre roll. Season content är ganska snabbt avklarat med.

Jag är på 87 nu och upplever det går snabbare nu än mellan 70 och 80. Men då har jag fått tag i bättre gear som gör att jag kan köra svårare Nightmare dungeons så att jag får lite bonus.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Ser gott om spelare springa runt och göra sin grej men har nog aldrig någonsin sett någon skriva i chatten om att de vill sälja/köpa något eller ens spela tillsammans. För att vara ett mmo ARPG så känns verkligen D4 som ett singelplayerspel fylld av bottar med spelarnamn. Jag har själv rätt kul med D4 än så länge men tycker det är så otroligt tråkigt hur Blizzard kan ha misslyckats så enormt med ett så välkänt spelnamn som Diablo.. De har hur mycket bra data/lore/spelarönskemål som helst från tidigare spel men Blizzard verkar bara tänka "Om vi gör såhär istället!" istället för att faktiskt lyssna på sina fans..


signatur
Medlem
Skrivet av whoo:

Sjukt stressande att nästa säsong börjar pumpas innan man knappt är halvvägs in i denna... Jag har hunnit till lvl 32 i S1....
Hopplösheten i att inte "hinna med" gör ju att man ger upp och slutar spela istället.

Du kan bara ha spelat ett fåtal timmar. Inget fel med det!

Jag körde en hardcore Barbarian och blev level 97 när jag dog. Fick sedan 4 gratis nivåer av Amazon. Och jag spelade bara i början, inte särskilt mycket heller.

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Jag är på 87 nu och upplever det går snabbare nu än mellan 70 och 80. Men då har jag fått tag i bättre gear som gör att jag kan köra svårare Nightmare dungeons så att jag får lite bonus.

Jo, det går snabbare när man börjar möta svårare mobs. Hoppas på en bra unik hjälm jag är ute efter med mer nu så går det ännu bättre sen.

Medlem

Alldeles för enformig spel.
Hittar ingen drivkraft att fortsätta…. Synd


signatur

🐖💨💩

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Du kan inte ha lagt ner särskilt många timmar? Jag är en långsam spelare och har nått lvl 68.
Att inte nivå 100 spelar mindre roll. Season content är ganska snabbt avklarat med.

Nej, det började ju mitt i semestern. Men säg att jag på sin höjd lägger ett par timmar i veckan, även "normalt".
Visst, denna säsong kanske mjukstartades, men jag tänker såhär:

https://www.wowhead.com/diablo-4/news/season-2-will-include-5...

5 nya bossar i S2. Varför kan man inte få köra dom 5 bossarna på Eternal-realmen där man redan har en char som är redo att köra dom dag 1 som säsongen börjar?
Men det är väl det som är själva grejen. Skulle dom 5 bossarna komma på Eternal så skulle folk vara klara på ett par dagar.
Hela syftet med "säsongerna" är ju att man "måste" lägga in "timesinken" med att behöva levla en ny "char" för att få "contentet" att "hålla" i 3 månader så som jag förstår det. Rätta mig om jag har fel.

Helt enkelt, jag skulle ju önska tillgång till "säsongscontent" men med en char jag redan har på Eternal, eftersom jag har så pass begränsad speltid att jag inte orkar/hinner levla en ny char var 3:e månad.

Medlem
Skrivet av whoo:

Helt enkelt, jag skulle ju önska tillgång till "säsongscontent" men med en char jag redan har på Eternal, eftersom jag har så pass begränsad speltid att jag inte orkar/hinner levla en ny char var 3:e månad.

Okej, jag förstår. Det är bara intressant att vissa klagar på att de blivit klara med allt för snabbt och att det inte finns något kvar att göra medan andra inte kommit någon vart i säsongen. Verkar som att de balanserat det lagom.

Poängen med säsonger är däremot att det ska finnas unika saker. Jag tycker att det är rätt skoj personligen.

Medlem

Värdelöst att det inte finns en global chat som förr, och att man inte kan söka sig till grupper.

1
Skriv svar