Baldur's Gate 3-bottarnas kåtslag var en bugg

Robot
Baldur's Gate 3-bottarnas kåtslag var en bugg

Parningströskeln var för låg. Lite som en fredagskväll på lokal.

#baldurs-gate-3


Medlem

Värre buggar finns ju 😆

Medlem

Buggar man kan leva med.


signatur

I drank what?

Medlem

Nja, vi som har PS5 digital deluxe edition har kunnat spela det sen den 1/9


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Nja, vi som har PS5 digital deluxe edition har kunnat spela det sen den 1/9

Hur tycker du att det fungerar kontroll-mässigt på konsol? Bara nyfiken.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Geeks Gaming
Skrivet av Azureye:

Hur tycker du att det fungerar kontroll-mässigt på konsol? Bara nyfiken.

Du kan köra kontroll på pc med. Fungerar faktiskt riktigt bra även om jag föredrar mus/tgb. Dock smidigt när man vill lira i soffan

Medlem

Gillar att detta kommer efter att folk bemött kritik om att alla är för kåta med "Så är det inte alls, har knappt märkt av någonting".

Medlem

Ooh så skönt att det löstes, störde inlevelsen en hel del. Baldur's Sex Sim 2023 var ... inte det jag ville haha.

Medlem
Skrivet av Azureye:

Hur tycker du att det fungerar kontroll-mässigt på konsol? Bara nyfiken.

Det fungerar förvånansvärt bra, men visst är det nog lättare med mus och tangentbord.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av kebbe:

Gillar att detta kommer efter att folk bemött kritik om att alla är för kåta med "Så är det inte alls, har knappt märkt av någonting".

Mycket av det påverkas av hur ofta man gör en full rest. Så det är inte omöjligt att man inte har märkt någonting.

Medlem

Stör mig som fan på att både den överkåta Peter Siepen-vampyren och hornprydde Will Smith-kopian med värja hela tiden vill nuppa med min superheterosexuella manliga paladin med hår på bröstet och manbun. Kan vi inte bara vara polare liksom?!

Shadow-babe däremot. Släpp till någon gång


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

När man läser online så känns det verkligen att jag var den enda som avstod sex i spelet
Camp Blue Balls
Inte för att jag inte tycker om det men för att det var IN YOUR FACE hela jävla tiden

Gamers är fan för törstiga nuförtiden


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Att i slutet av act 1 bli courtad av precis varje companion ,så gott som en blixt från klar himmel, samma kväll förstörde mycket av min inlevelse med spelet. Välkomnar att de jobbar på att tona ner kåtheten, för det är nog mitt största minus med spelet än så länge (är i slutet av act2).

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Stör mig som fan på att både den överkåta Peter Siepen-vampyren och hornprydde Will Smith-kopian med värja hela tiden vill nuppa med min superheterosexuella manliga paladin med hår på bröstet och manbun. Kan vi inte bara vara polare liksom?!

Har du försökt säga att du inte är intresserad? Både Halsin och Gale var lite heta på gröten, men jag förklarade att jag inte var intresserad och det har de sedan respekterat.

Skrivet av Roy Batty:

Shadow-babe däremot. Släpp till någon gång

Act 3 för mig. Trodde aldrig det skulle hända men den som väntar på något gott, säger man väl?

Moderator | Testpilot
Skrivet av kebbe:

Gillar att detta kommer efter att folk bemött kritik om att alla är för kåta med "Så är det inte alls, har knappt märkt av någonting".

Buggar sker ju inte för alla Jag har själv inte upplevt dem som överdrivet kåta som många av er andra och jag är inte ensam. Nu när det visar sig ett eran upplevelse varit en bugg är det ju skönt att den fixas.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Gillar att detta kommer efter att folk bemött kritik om att alla är för kåta med "Så är det inte alls, har knappt märkt av någonting".

Jag har knappt börjat spela spelet så jag har inte märkt något alls. Men är av inställningen att jag saknar det här i andra spel. Alla är inte intresserade av japanernas snusk spel som endå oftast blir censurerade. För att dom oftra vill peta in minderåriga i sina spel. Vuxen spel med vuxet innehåll är inte så vanligt direkt. Speciellt inte när väldigt mycket i västvärlden ogillar den typen av spel(för en vuxen 20+ publik som inte blir skadade av bröstvårtor på "tecknade" kvinnor). Här så vill man att dom flesta spel ska kunna spelas av 18 åringar och inte ett år mer tydligen. Vuxet innehåll behöver inte innebära sex eller våld heller självklart. Jag misstänker att fler spel fram över kommer vända sig till vuxna kvinnor och på så sätt så får även det jag saknar innom "spelindustrin".

Redaktör
Skrivet av Roy Batty:

Stör mig som fan på att både den överkåta Peter Siepen-vampyren och hornprydde Will Smith-kopian med värja hela tiden vill nuppa med min superheterosexuella manliga paladin med hår på bröstet och manbun. Kan vi inte bara vara polare liksom?!

Shadow-babe däremot. Släpp till någon gång

”Du vet väl att två män aldrig bara kan vara kompisar? Förr eller senare vill de alltid ligga med varandra.”

https://www.svtplay.se/video/jz9yGJe/en-liten-film-om/ben-och...


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

”Du vet väl att två män aldrig bara kan vara kompisar? Förr eller senare vill de alltid ligga med varandra.”

https://www.svtplay.se/video/jz9yGJe/en-liten-film-om/ben-och...

En man av kultur ser jag

Redaktör
Skrivet av Brona:

En man av kultur ser jag

Ibland så! Jäkla bra film, för övrigt.


signatur
Chefredaktör
Skrivet av Roy Batty:

den överkåta Peter Siepen-vampyren

😅

Dödgrävaren
Skrivet av Kyraal:

Har du försökt säga att du inte är intresserad? Både Halsin och Gale var lite heta på gröten, men jag förklarade att jag inte var intresserad och det har de sedan respekterat.

Känns inte som det ska behövas sägas, man bör ju ha visat lite intresse innan de ens proklamerar kärlek för en. Sen visst, man kan säga "Jag känner inte likadant" och alla accepterar det, men när Halsin som man inte haft någon som helst dialog som visat på att man skulle ha de känslorna för honom sedan blir lite "Oh, I thought you felt the same", då hade jag önskat att jag hade haft valet att idiotförklara honom direkt.

Över lag så faller spelet lite i Act 3 för mig, mycket dialoger som verkar tappat tråden.

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Stör mig som fan på att både den överkåta Peter Siepen-vampyren och hornprydde Will Smith-kopian med värja hela tiden vill nuppa med min superheterosexuella manliga paladin med hår på bröstet och manbun. Kan vi inte bara vara polare liksom?!

Shadow-babe däremot. Släpp till någon gång

Det faktum att din paladin har manbun får mig att tvivla på hans sexualitet

Skribent
Skrivet av Fredede:

Att i slutet av act 1 bli courtad av precis varje companion ,så gott som en blixt från klar himmel, samma kväll förstörde mycket av min inlevelse med spelet. Välkomnar att de jobbar på att tona ner kåtheten, för det är nog mitt största minus med spelet än så länge (är i slutet av act2).

Håller helt med här, det känns som man ibland spenderar sin tid i lägret av att mota bort kåta groupies. Jag har inget emot att det ska vara vuxet innehåll i spel, men saker ska också ha någon logisk uppbyggnad. Här verkar alla förklara sin djupa kärlek till en första dagen man träffats. I Baldur's Gate-serien har relationer varit viktiga, men just den här kåtheten känns inte så speciellt "Baldur's Gate-aktigt".

Bra att höra att det bara är en bugg i alla fall.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

”Du vet väl att två män aldrig bara kan vara kompisar? Förr eller senare vill de alltid ligga med varandra.”

https://www.svtplay.se/video/jz9yGJe/en-liten-film-om/ben-och...

Skrivet av Brona:

En man av kultur ser jag


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar