Diskutera – Vilka storspel har levt upp till hypen?

Medlem

Baldur's Gate 3 levde inte bara upp till min hype - det överträffade mina högt ställda förväntningar! Rätt in på min lista över bästa spel någonsin.

Medlem
Medlem

Första som kommer på minnet är Half-Life 2. Inget spel har överträffat det och tror inte det kommer hända..

Medlem
Skrivet av Viggez:

Första som kommer på minnet är Half-Life 2. Inget spel har överträffat det och tror inte det kommer hända..

Half life "1" då. När det kom var det revolutionerande. Mer så än tvåan i mitt tycke.
Minns hur mycket jag spelade det och var helt "blown away"..
Minns som sagt inte om det var så hypat innan release?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Starfield alla dagar! 👨‍🚀

Avstängd
Skrivet av alias:

Tråden handlar om hypade spel, allt relativt men känns som om alla bara listar sina favoritspel, Frågan kunde varit skarpare för att bli intressant. Ge oss ett antal spel i en lista som vi kan delge er våra åsikter om till exempel. Det här blir ju ingenting.. Sånt man postar för att gå på semester eller på en fredag. Lathet, trots hur många som helst vill ha erat jobb. Eller ickeintresse.
Trådskaparen ska inte ta åt sig, Tvätom. Menar generellt.
Bli vassare, bli relevanta, våga kritisera, våga såga, våga hylla.

Säger kille som påstår att CyberRunk 2077 levde upp till hypen.

Det är du helt ensam om att tycka på den här planeten. Skitspel.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av alias:

Visst men alla har nog inte förståt vad "hype" betyder i detta sammanhang, alltså det betyder inte vilket som är ditt favoritspel det är nog bra dessutom ett ganska löjligt överanvänt låneord. Hype=höga förväntningar. Hyped=förväntansfull

Ja fast det finns ju otroligt många som inte tyckte de levde upp till hypen. De är väl ganska solklart. Jag tycker inte heller det levde upp till hypen.

Medlem

""Inget annat spel har blivit lika utskällt och utskrattat.""
Gällde nog de som spelade på konsoll, sälv hade jag inga av de buggarna på PC och älskade det från start. Har spelat igenom det ett antal (4?) gånger till. Ett av de bästa spelen som skapats. Definitivt i top 20.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Visste inte att det här skulle bli som det blev, att inte medlemmar kan förstå vad "hype" är, att de dessutom inte kan skilja mellan personliga åsikter och försäljningssiffror. I'm out.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Red Dead Redemption 2
Portal 2
GTA V
Half-Life - Alyx

Medlem

Min upplevelse av Cyberpunk är att det blev ungefär så roligt som jag förväntade mig. Alltså helt ok, man måste ha realistiska förväntningar. Jag är just nu helt blown away av Baldurs Gate. Levde det upp till hypen? Vet inte, jag började följa det en vecka innan release.

Medlem

Kan vi får lite trådrens?

OT: Super Mario 64. Fick det och konsolen när jag fyllde år. Världens gladaste och hade sjukt roligt med det spelet.

Bloodstained. Måtte vara ett av de bästa 2d jag har spelat. Hjulade när jag upptäckte kickstartern med original gänget bakom Castlevania

Medlem

Ave of Empires 2, Portal 2 och wow wotlk.


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

edit: felpost!

Skrev du Baldur's Gate 3, och insåg att du redan skrivit det tidigare?

Medlem
Skrivet av alias:

Half life "1" då. När det kom var det revolutionerande. Mer så än tvåan i mitt tycke.
Minns hur mycket jag spelade det och var helt "blown away"..
Minns som sagt inte om det var så hypat innan release?

Minns inte precis men jag var jävligt hypad och levde upp till mina förväntningar med råge.
Var lite liten när första kom ut men en äldre kompis visade det och jag tyckte det var jävligt häftigt. Bästa med det var dock CS 😉

Medlem

Personligen tycker jag.

FF7
Skyrim
BG3
Divinity 2
GTA 5
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Goldeneye 007
Wow, TBC och Wrath of the Lich King.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Bennii:

Skrev du Baldur's Gate 3, och insåg att du redan skrivit det tidigare?

Hah. Nej, jag skrev Prey (2017) eftersom jag hade glömt bort trådämnet och fick för mig att den handlade om spel som överträffade förväntningarna.

Medlem

Första jag kommer på…

Zelda Ocarina of Time (N64)
Zelda Majoras Mask (N64)

Metroid Prime (GC)

Half-Life 2 (PC/PS3/Xbox 360)

Super Mario 3D-World (Wii-U)

God of War (PS4)
DOOM (2016 - PC/PS4/XBone)

Zelda Tears of the Kingdom (Switch)

Medlem
Skrivet av Idon:

Trodde inte jag skulle ha så roligt med Red Dead Redemption 2 men det var ett av dom bästa spelen jag lirat.

Bara för att ingen har nämnt det föut här så vill jag slå ett slag för Baldurs Gate III, förmodligen det bästa spelet jag lirat på över 23 år sedan Baldurs Gate I, Baldurs Gate II Shadows of Amn samt min personliga favorit Planscape Torment.

Jag kan se mig plöja ner 100 tals timmar i Baldurs Gate III och med modar... vem vet 1000 tals?

Det var väl ingen märkvärdig hype kring baldurs gate 3 före släpp?

Medlem

Ett spel som fullständigt golvade oss trots den sinnessjuka hypen stavas Elden Ring. Även om det egentligen enbart är en evolution på Dark Souls-formalian, är det så satans välgjort!

Vill även nämna Starfield som bubblare för dess mångsidiga system och känsla av planetär utforskning; ett spel som trots uppenbara brister växer desto mer jag spelar det, fantastiskt!

Medlem

Shower with you dad simulator, och så får man inte glömma Dan Dolme!

Medlem
Skrivet av roftg:

Det var väl ingen märkvärdig hype kring baldurs gate 3 före släpp?

precis, så de levde garanterat upp till den lilla hype de fick

Medlem

Konstig fråga. Det är väl bara till att kolla Metacritic ?

Medlem

StarField - Blir verkligen bara bättre och bättre
HalfLife Alyx - Troligen min bästa spelupplevelse
GTA 5
Red dead redemption 2

Bubblare
PacMan DX+. Kanske låter konstigt. Men som massivt PacMan fan så kan det vara ett av de spel jag varit mest hypead på genom tiderna och ändå tyckte jag att det levde upp med råge.

Medlem
Skrivet av roftg:

Det var väl ingen märkvärdig hype kring baldurs gate 3 före släpp?

Precis, jag skulle nästan säga att det inte fanns någon hype, då spelet redan varit i early-access i knappt tre år. De som har följt spelet visste redan vad de skulle få; ett spel som polerats och formats av fansens feedback i över tre år. För de som undgått spelets utveckling kom recensionerna som en rolig överraskning; ett mottagande som de kanske inte förväntade sig - alltså inte hype, i mitt tycke.

Medlem
Skrivet av kennyg123:

Shower with you dad simulator, och så får man inte glömma Dan Dolme!

Dan Dolme. Nostalgi

Medlem
Skrivet av ompalompa:

World of Warcraft (originalreleasen). Det är nog det enda spel som inte bara levt upp till hypade förväntningar, utan sopade mattan med dom totalt.
Annars så tror jag aldrig att ett spel (för mig) nått upp till hypade förväntningar, oavsett om hypen kommer från media, utvecklaren eller kompisar.
Numera tar jag nya spel som är kraftigt hypade med ett par rågade skopor salt, så blir man inte besviken i alla fall.

Håller med om WoW, det överträffade verkligen förväntningarna med råge. Spelade i princip bara det under några år. Det har inte hänt sedan dess.

Skribent

GTA IV. God damn vad grymt det var och fortfarande är.

Medlem

Drar till med It Takes Two som jag såg fram emot vara ett mysigt local co-op soffspel men blev så mycket mer. Snacka om att träffa helt rätt när det idag i princip helt saknas local co-op stöd och allt ska vara online för att inte tala om hur bra spelmekaniken är och hur man alltid dras framåt av varierande spelstilen som hela tiden förändras så att man håller intresset på topp hela vägen.

Skrivet av Jonny Myrén:

GTA IV. God damn vad grymt det var och fortfarande är.

Fortfarande det bästa GTA:t och det mycket tackvare fordonsfysiken. Så otroligt kul att bara köra runt jämfört med övriga spelen i serien.

Skriv svar