330 000 körde Starfield på Steam i helgen – Fallout 4 större

Robot
330 000 körde Starfield på Steam i helgen – Fallout 4 större
Medlem

Det är inte bara gamepass, utan även play anywhere. Tror många (även utan gamepass) väljer att köpa det via xbox store så de kan spela både på dator och konsol.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det är inte bara gamepass, utan även play anywhere. Tror många (även utan gamepass) väljer att köpa det via xbox store så de kan spela både på dator och konsol.

Japp, så gjorde jag.

Tror detta kan vara årets största spelsläpp. Vi får se hur de redovisar siffrorna sen.

Medlem

Nästan 1 vecka lång early access tror jag drar ner peaksiffrorna rätt mycket också


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Det här spelet osar spelstagnation..

Medlem

Svårt att få vettiga siffror när det släpps på sådant vis. Åtminstone om man också vill jämföra mot förr och när spel inte fanns via en prenumerationstjänst.
Hursomhelst... mängden sålda exemplar gör inte spelet mer eller mindre roligt för mig att spela.

Dödgrävaren

Fallout 4 hade en rejäl Mod som släpptes i dagarna också med settlements som har en helt egen questline med riktigt nice voice-acting.

Medlem

det verkar gå bra ändå.
Tydligen 6 miljoner spelare.
https://www.gamesradar.com/starfield-surpasses-6-million-play...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Phyrino:

det verkar gå bra ändå.
Tydligen 6 miljoner spelare.
https://www.gamesradar.com/starfield-surpasses-6-million-play...

Som vi också skrev om! - https://www.fz.se/nyhet/295064-starfield-har-nu-over-sex-milj...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Skönt att det släpptes på gamepass, jag tycker inte det är värt 750:- eller mer.
3/5

Medlem

Har inte givit mig på spelet än, väntar på lite updates. Men kan inte bestämma mig om jag ska köra på gamepass eller köpa spelet på steam. 700kr jävligt saftigt för ett spel, spelar ingen roll hur man vrider i vänder.

Medlem
Skrivet av noyart:

Har inte givit mig på spelet än, väntar på lite updates. Men kan inte bestämma mig om jag ska köra på gamepass eller köpa spelet på steam. 700kr jävligt saftigt för ett spel, spelar ingen roll hur man vrider i vänder.

Är du osäker på spelet, definitivt Game Pass. Går ju alltid köpa det efter en session eller två med spelande om du anser det värt prislappen.

Medlem
Skrivet av noyart:

Har inte givit mig på spelet än, väntar på lite updates. Men kan inte bestämma mig om jag ska köra på gamepass eller köpa spelet på steam. 700kr jävligt saftigt för ett spel, spelar ingen roll hur man vrider i vänder.

Jag tycker nog ändå att det spelar roll hur man vrider och vänder på det. Vi snackar ju inte om att slänga pengarna i havet direkt. Starfield har potential att ge dig hundratals speltimmar (speciellt med NG+), och om du då ser på kr/h så blir det ju inte så farligt. Spelar du bara ett par timmar blir det ju självklart saftigare.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av noyart:

Har inte givit mig på spelet än, väntar på lite updates. Men kan inte bestämma mig om jag ska köra på gamepass eller köpa spelet på steam. 700kr jävligt saftigt för ett spel, spelar ingen roll hur man vrider i vänder.

Som sagt, det finns ju på Game Pass så du kan alltid ta en prova på-månad. Annars är det ju väldigt få spel som erbjuder så mycket innehåll som Starfield. Om man gillar genren, vill säga.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

köpte direkt förstås, fick en gut feeling. och den var rätt, har lirat 60 timmar typ älskar det, massor av vapen, bra gunplay, lite klen rpg men duger. mkt att göra framför allt. tipsar alla om att göra quests som ger gratis rymdskepp dock. Star Eagle Ship, googla det å kolla hur man fixar det, jävligt fina grejer och tar inte så lång tid att fixa tidigt.


signatur

//monster

Medlem

Jag vet inte, känns igen som Sony drog det längre strået än xbox igen, i RPG ligan med BG3 jämfört med Starfield


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag vet inte, känns igen som Sony drog det längre strået än xbox igen, i RPG ligan med BG3 jämfört med Starfield

Spelar båda just nu och kan tycka att det är som att jämföra typ Star Craft med Civilization. Helt olika spel.

Sen kommer BG3 till Xbox mellan September och November enligt Larian.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Efter att sett några timmar av Starfield känns det inte i närheten av Fallout 4 storhet. Gameplay och story ser ok ut men inte mer. Kanske för att Fallout 4 var det första riktiga RPG spelet som jag upplevede men Baldurs Gate 3 verkar som ett mästerverk i jämförelse med Starfield som endast känns ok, även om inte skulle orka spela BG3 själv på grund av det är overload av dialog för minsta lilla handling. Att se på streamers som spelar BG3 har varit riktigt kul jämfört med de som spelat Starfield.

Kanske ger Starfield en chans på gamepass framöver men det är något som tar emot och inte känns rätt, letar fortfarande efter bevis på att det kanske är ett kul och intressant spel.

Medlem

Svaga siffror, kanske säljer mer med tiden.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Spelar båda just nu och kan tycka att det är som att jämföra typ Star Craft med Civilization. Helt olika spel.

Sen kommer BG3 till Xbox mellan September och November enligt Larian.

Märklig take att det skulle vara bättre med ena än båda dock 🤷🏼‍♂️

Medlem
Skrivet av Poke_85:

Efter att sett några timmar av Starfield känns det inte i närheten av Fallout 4 storhet. Gameplay och story ser ok ut men inte mer. Kanske för att Fallout 4 var det första riktiga RPG spelet som jag upplevede men Baldurs Gate 3 verkar som ett mästerverk i jämförelse med Starfield som endast känns ok, även om inte skulle orka spela BG3 själv på grund av det är overload av dialog för minsta lilla handling. Att se på streamers som spelar BG3 har varit riktigt kul jämfört med de som spelat Starfield.

Kanske ger Starfield en chans på gamepass framöver men det är något som tar emot och inte känns rätt, letar fortfarande efter bevis på att det kanske är ett kul och intressant spel.

Personligen är jag fascinerad av gameplay i starfield. Stor upgrade i motorn där! Main quest kan jag inte säga så mkt om eftersom jag gör ALLT annat just nu.

Side quests är verkligen kul, vilket i mina ögon, får spelet att kännas bredare. jag har väl ca 50 timmar loggade än så länge. Känns som det kommer närma sig 200 innan jag avslutar.

Sen får man ju komma ihåg att utvecklaren heter Bethesda. Allt i spelet osar Bethesda. Gillar man deras tidigare titlar, gillar man det här

Medlem

Loading screen simulator av rang....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Bra med konkurrens.

Medlem
Skrivet av miffot:

Loading screen simulator av rang....

Jag tar mig tid att utforska planeterna så det är inget jag tänkt på.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Spelar båda just nu och kan tycka att det är som att jämföra typ Star Craft med Civilization. Helt olika spel.

Sen kommer BG3 till Xbox mellan September och November enligt Larian.

Just Ja det var väll för att MS var tvungen att ge vika med sin policy kring potatis-konsolen.

Skrivet av Ribcage:

Märklig take att det skulle vara bättre med ena än båda dock 🤷🏼‍♂️

Jag glömde att MS ändrade sin take kring potatis-konsolen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag vet inte, känns igen som Sony drog det längre strået än xbox igen, i RPG ligan med BG3 jämfört med Starfield

Mja, det tror jag är lite felaktigt antagande faktiskt. Det är väl inget snack om saken att SF är populärt och lär ge spelare väldigt mycket speltid framöver. Personligen hade jag gärna sett SF till PS , man kan väl alltid hoppas att det kommer framöver (även ifall jag är tveksam). Har alltid gillat Betsheda så det var trist att se MS köpa upp dem.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Just Ja det var väll för att MS var tvungen att ge vika med sin policy kring potatis-konsolen.

Jag glömde att MS ändrade sin take kring potatis-konsolen.

Du har fel, det är series X som är potatiskonsolen potatis

Medlem
Skrivet av noyart:

Har inte givit mig på spelet än, väntar på lite updates. Men kan inte bestämma mig om jag ska köra på gamepass eller köpa spelet på steam. 700kr jävligt saftigt för ett spel, spelar ingen roll hur man vrider i vänder.

Noshit?

Det är ju samma pris man betalade för ett NES spel på tidigt 90talet.

Medlem
Skrivet av spikes:

Noshit?

Det är ju samma pris man betalade för ett NES spel på tidigt 90talet.

Hehe det var därför man hyrde spelen.

Medlem
Skrivet av noyart:

Hehe det var därför man hyrde spelen.

Fanns inte uthyrning av allt tidigt -90 dock, det kom ju lite senare.

Kommer ihåg att jag betalade över 700kr för shadowgate.

Och hela grejen att man hade absolut noll information om spelen förutom typ kartongen. Nintendo magasinet var ju inte superfet liksom, haha.

700kr för ett spel i dagsläget känns ganska billigt om man jämför med gamla konsolspelspriserna.

1
Skriv svar