Utvecklaren har fått nog – succén Only Up! tas bort från Steam

Robot
Utvecklaren har fått nog – succén Only Up! tas bort från Steam

Soloutvecklaren vill lämna det bakom sig och vila.

#Indiesolodev, #Only-up


Medlem
Gnällkuk

Jaha, jag hade aldrig ens hört talas om spelet. Lite trist att han plockar ned det helt, varför inte bara lämna en brasklapp om att det slutas utvecklas? Märkligt...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Releasehästryttare
Medlem

Ett försök att hypea upp nästa spel måntro?
För det låter ju inte logiskt att sluta sälja spelet på Steam.
Skulle det vara stressande för utvecklaren att läsa om vad folk tycker och tänker så finns ju en enkel lösning på problemet. Sluta läsa skiten.

Medlem

Märkligt beslut.. nåja 🤨


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot
Skrivet av Najkan:
Skrivet av trickeh2k:

Jaha, jag hade aldrig ens hört talas om spelet. Lite trist att han plockar ned det helt, varför inte bara lämna en brasklapp om att det slutas utvecklas? Märkligt...

Skrivet av jeppe109:

Ett försök att hypea upp nästa spel måntro?
För det låter ju inte logiskt att sluta sälja spelet på Steam.
Skulle det vara stressande för utvecklaren att läsa om vad folk tycker och tänker så finns ju en enkel lösning på problemet. Sluta läsa skiten.

Personen hade tydligen snott massvis med assets ifrån andra spel för att bygga ihop detta. Bytt ut en hel del också.

Misstänker att det kanske har något med det att göra. Antingen all backlash eller lagen kommit och knackat på.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Personen hade tydligen snott massvis med assets ifrån andra spel för att bygga ihop detta. Bytt ut en hel del också.

Misstänker att det kanske har något med det att göra. Antingen all backlash eller lagen kommit och knackat på.

Aha, ja det låter ju mer rimligt som förklaring.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

spelet är höjden av eurojank, blandat med stulna assets och NFT tjaffs. utvecklaren verkar fått för sig att det var något annat än enbart en tillfällighet och en rejäl dos tur att hens spel blev så pass poppis, och att hens nästa "seriösa" spel kommer få lika mycket uppmärksamhet.

Medlem

Vissa vill bara utvecklare roliga saker och hela tíden gå vidare till nya projekt istället för att bli fast med att uppdatera samma spel i flera år. Bara att önska lycka till med nästa spel. De som redan har köpt det har det och vi andra får helt enkelt leva utan det

Medlem

Om man inte vill råka få uppmärksamhet för att man säljer sitt spel så borde man heller inte göra så. Det finns en massa sätt att distribuera sitt spel utan att ta betalt eller att någons ens märker att det finns.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Devan:

RIP

Fortfarande höjden av mobilspel.

Medlem

Snubben rökte crack när han gav detta statement..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

EXTRA EXTRA
Jag har det installerat på min dator, säljer den nu till högstbjudande.
Pentium 166 MMX
8 gb ram
Geforce 970
500 gb hårddisk

Vi börjar budgivningen på 37 000.

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

EXTRA EXTRA
Jag har det installerat på min dator, säljer den nu till högstbjudande.
Pentium 166 MMX
8 gb ram
Geforce 970
500 gb hårddisk

Vi börjar budgivningen på 37 000.

Du menar väl 8mb ram?

Medlem
Skrivet av quadratis:

spelet är höjden av eurojank, blandat med stulna assets och NFT tjaffs. utvecklaren verkar fått för sig att det var något annat än enbart en tillfällighet och en rejäl dos tur att hens spel blev så pass poppis, och att hens nästa "seriösa" spel kommer få lika mycket uppmärksamhet.

Haha Eurojank var nå nytt för mig.
Dock vet jag inte om jag håller med så mycket då jag läste om ordet. Det ser ut myclet att komma från sådana som gillar mainstream hålla handen spel 😂

Med det sagt gar jag ingen åsikt ang spelet i nyheten


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ett försök att hypea upp nästa spel måntro?
För det låter ju inte logiskt att sluta sälja spelet på Steam.
Skulle det vara stressande för utvecklaren att läsa om vad folk tycker och tänker så finns ju en enkel lösning på problemet. Sluta läsa skiten.

Eller så har man ett psyke där man anser om man tar betalt för något så har man en viss skyldighet att leva upp till köparens förväntningar. Helt enkelt att man bryr sig om sina kunder. Du kanske inte är sån, men jag vet att jag är det.

Medlem

Försäljningen och fokuset på spelet var väl lite som en smällare, effektfull men kortlivad. Jag har svårt att se att spelet fortfarande säljer på steam. Detta är bara ett försök att stanna i fokus och ögonfånget så att folk kommer köpa nästa spel.

Medlem
Skrivet av beltet:

Eller så har man ett psyke där man anser om man tar betalt för något så har man en viss skyldighet att leva upp till köparens förväntningar. Helt enkelt att man bryr sig om sina kunder. Du kanske inte är sån, men jag vet att jag är det.

Jag efterforskar innan köp. Finns ingen anledning till att inte veta i förväg vad man ger sig in på.

Att ta bort spelet helt och beröva andra valmöjligheten att köpa produkten däremot är inte något jag ser positivt på, även om du kanske gör det.

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

EXTRA EXTRA
Jag har det installerat på min dator, säljer den nu till högstbjudande.
Pentium 166 MMX
8 gb ram
Geforce 970
500 gb hårddisk

Vi börjar budgivningen på 37 000.

Inte en chans att du kan sätta ihop den datorn. Testa 8MB ram, voodoo 2, och 1GB hårddisk.

1
Skriv svar