Assassin's Creed Mirage visar sin pc-funktioner i ny trailer

Robot
Assassin's Creed Mirage visar sin pc-funktioner i ny trailer
Testpilot

Underbart en ARC/Intel optimerad titel det behövdes.

Många AMD och Nvidia ägare som kommer bli putt då spelet går uselt på deras grejer till att börja med tills det patchas bort.

Är det såhär vi har det i framtiden? du köper en hårdvara och bara vissa saker kommer rulla vettigt berooende på vem som köpt in sig i vilket spel. *suck*

Medlem

Jag är riktigt sugen på ett mer klassiskt Assassin’s Creed.

Skrivet av Harakiri:

Är det såhär vi har det i framtiden? du köper en hårdvara och bara vissa saker kommer rulla vettigt berooende på vem som köpt in sig i vilket spel. *suck*

Det lär ju inte bli bättre heller nu när det finns tre grafikkortstillverkare som det ska optimeras till.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Underbart en ARC/Intel optimerad titel det behövdes.

Många AMD och Nnvidia ägare som kommer bli putt då spelet går uselt på deras grejer till att börja med tills det patchas bort.

Är det såhär vi har det i framtiden? du köper en hårdvara och bara vissa saker kommer rulla vettigt berooende på vem som köpt in sig i vilket spel. *suck*

Om Intel på allvar ska börja konkurrera med Nvidia / AMD med betydligt mer prisvärda grafikkort, kanske vi tyvärr får stå ut med att en del spel inte har dag 1 stöd för vissa tekniker eller är lika bra optimerade.

Knappast optimal situation direkt men vore betydligt värre på lång sikt om det inte blir någon vettig konkurrans alls.

Med det sagt, jag brukar oftast vänta och inte köpa dag 1 oavsett eller tills spelet patchas och fått DLSS stöd.

Medlem

Gjorde slut med den här serien för många år sedan. Ubisoft, försvinn! Bagdad, försvinn!

Medlem

Jag förstår inte hur man frivilligt spelar spel som dessa på miniskärmar som iPhone steamdeck osv. Tycker det tar bort så mycket av upplevelsen. Men man kanske kan koppla in iPhonen till tvn och få en bra upplevelse nu för tiden?

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Gjorde slut med den här serien för många år sedan. Ubisoft, försvinn! Bagdad, försvinn!

Eller var det Assassin’s Creed som gjorde slut med dig? Försök gå vidare med livet, det är inte sunt att stalka sitt ex på nätet 😄

Medlem

Assassin's Creed har varit riktigt dåligt senaste åren, är de på väg tillbaka till guldåren AC2- AC Revelations? Kanske men tveksamt innan har sett reviews på spelet. Ubisoft har en tendens att falla in i ändlöst antal obetydliga sidequests, försök till Witcher clone RPG skit, oändligt av obetydliga vapen, att försöka klistra Assassin's Creed på diverse mytologiska spel och så vidare.

Vet att Fortnite generationen älskar att springa runt och göra obetydliga sidequests och ändlösa obetydliga uppgraderingar utan fokus på story men föredrar kvalitet framför kvantitet.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Jag förstår inte hur man frivilligt spelar spel som dessa på miniskärmar som iPhone steamdeck osv. Tycker det tar bort så mycket av upplevelsen. Men man kanske kan koppla in iPhonen till tvn och få en bra upplevelse nu för tiden?

Jag använder ett par Xreal Air till iOS men öven vanlig skärmdelning till tv:n och en blåtands-kontroll borde väl funka? Jag fasar mest för att om man skulle sitta och spela och så kommer och annat jidder och förstör. Men det finns väl nåt fokusläge för det.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av Poke_85:

Assassin's Creed har varit riktigt dåligt senaste åren, är de på väg tillbaka till guldåren AC2- AC Revelations? Kanske men tveksamt innan har sett reviews på spelet. Ubisoft har en tendens att falla in i ändlöst antal obetydliga sidequests, försök till Witcher clone RPG skit, oändligt av obetydliga vapen, att försöka klistra Assassin's Creed på diverse mytologiska spel och så vidare.

Vet att Fortnite generationen älskar att springa runt och göra obetydliga sidequests och ändlösa obetydliga uppgraderingar utan fokus på story men föredrar kvalitet framför kvantitet.

Kanske inte direkt dåligt, men förlegen ide. AC2 var bra för storyn var faktiskt riktigt roligt att spela. Det nyare spelen hade en karaktär som man inte riktigt connectade med, och när man inte kunde göra saker som man ville, då tappades "inlevelsen" .

Medlem
Skrivet av demagog:

Jag använder ett par Xreal Air till iOS men öven vanlig skärmdelning till tv:n och en blåtands-kontroll borde väl funka? Jag fasar mest för att om man skulle sitta och spela och så kommer och annat jidder och förstör. Men det finns väl nåt fokusläge för det.

Och det blir inte inputlag och artefakter i bilden då? Senast jag testade att spela på mobil med skärmdelning var det mycket sånt. Men det var några år sen och en android telefon.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Och det blir inte inputlag och artefakter i bilden då? Senast jag testade att spela på mobil med skärmdelning var det mycket sånt. Men det var några år sen och en android telefon.

Jag har inte märkt av det. Jag använder dem till Ps4 (horizon och spiderman) och PC (Cyberpunk 2077) samt till streamingtjänster från iphone när jag åker tåg. Men jag vet att en kollega som spelar CS som tyckte 60 hz var för lågt. För mig funkar det, jag slipper ha en extra skärm hemma och kan kan titta på film på resande fot.

Borde kanske skriva en recension.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Redaktör
Skrivet av demagog:

Jag har inte märkt av det. Jag använder dem till Ps4 (horizon och spiderman) och PC (Cyberpunk 2077) samt till streamingtjänster från iphone när jag åker tåg. Men jag vet att en kollega som spelar CS som tyckte 60 hz var för lågt. För mig funkar det, jag slipper ha en extra skärm hemma och kan kan titta på film på resande fot.

Borde kanske skriva en recension.

Jaaaaa, det vore superintressant!


signatur
Gen
Medlem

Lite sött att Intel optimerat spelet för Arc serien och spelet kan köras i 4K/60fps när A770 antagligen inte har en chans att komma upp till den prestandanivån. Kikar man på AC:Valhalla så verkar A770 knappt orka med 38fps i 4K enligt SweC.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Eller var det Assassin’s Creed som gjorde slut med dig? Försök gå vidare med livet, det är inte sunt att stalka sitt ex på nätet 😄

Fan längesedan jag blev rekt, wp mannen.

1
Skriv svar