Robot
Payday 3

Det var svårt att bryta sig in i Payday 3, men Joel lyckades!

#payday, #payday-3, #starbreeze-studios


Quake-konnässsör

Tyvärr så gjorde den öppna betan så att jag inte är lite intresserad av spelet. Serverkrångel och "always online" är inget som intresserar mig. Ända anledningen om man skulle köpa detta är att spela med kompisar och själv, och tycker att "Always Online" funktionen är ganska onödig i den aspekten.

Vermentide 2 hade jag för mig att de löste problemet med "Always Online", med att man kunde skapa flera karaktärer, och de karaktärer som var offline kunde inte användas för Online spelläget. Gör ett liknande sådan system? Dock så löser det inte krånglet med att spela med kompisarna.

Medlem

Spelade en match och avinstallerade.

Ser ej charmen i att springa runt och skjuta på fiender som stirrar på en. Eller att man kan dö 100 gånger under samma match och ändå så lyckas alla smita därifrån.

Skribent
Skrivet av almblad:

Tyvärr så gjorde den öppna betan så att jag inte är lite intresserad av spelet. Serverkrångel och "always online" är inget som intresserar mig. Ända anledningen om man skulle köpa detta är att spela med kompisar och själv, och tycker att "Always Online" funktionen är ganska onödig i den aspekten.

Vermentide 2 hade jag för mig att de löste problemet med "Always Online", med att man kunde skapa flera karaktärer, och de karaktärer som var offline kunde inte användas för Online spelläget. Gör ett liknande sådan system? Dock så löser det inte krånglet med att spela med kompisarna.

Håller med, bra att hålla ute fuskare, men eftersom det är co-op och inte tävling mot andra spelare så borde det ju inte göra så stor skillnad. Kan däremot tänka mig att Starbreeze inte är så sugna på att folk typ "hackar" in DLC-grejer utan att betala för det, så jag skulle gissa att det har något med online-kravet att göra.

Men känner tvärtemot dig vad gäller betan, den gjorde mig mycket mer sugen på spelet, och jag lär fortsätta spela ett tag till. Men det hänger nog en del på vilka man lirar med - vill ens kompisar inte lira det så är det inte alls lika kul.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Spelade en match och avinstallerade.

Ser ej charmen i att springa runt och skjuta på fiender som stirrar på en. Eller att man kan dö 100 gånger under samma match och ändå så lyckas alla smita därifrån.

Du är kanske inte målgruppen då, för detta är inget nytt för PD 3, du kunde dö 100 gånger under samma match även i PD 2

Medlem

Payday och Payday 2 blev faktiskt inte bra förrän typ ett halvår efter release. Jag minns att man avinstallerade "skiten" efter några timmar och sedan kom man tillbaka flera månader senare och tyckte att det var hur skoj som helst. Undrar varför det alltid är så med Payday 🤔

Skribent
Skrivet av Bobiri:

Spelade en match och avinstallerade.

Ser ej charmen i att springa runt och skjuta på fiender som stirrar på en. Eller att man kan dö 100 gånger under samma match och ändå så lyckas alla smita därifrån.

Att höja svårighetsgraden hjälper (om du inte redan gjort det), och vissa inställningar gör det också mer utmanande (t.ex. inte kunna förstöra kameror o dyl.). Men hänger såklart också på om man gillar grunden. Jag tycker det är härligt att meja ner poliserna i spelet, men om man inte gillar känslan i gunplay så är det fullt förståeligt att man inte tycker det är kul.

Skrivet av ClockWise:

Du är kanske inte målgruppen då, för detta är inget nytt för PD 3, du kunde dö 100 gånger under samma match även i PD 2

Tycker det är skönt på ett sätt, då vågar man ta lite mer risker, och det blir en fördel att hålla ihop lite mer så att man kan reviva.

Skrivet av Skelögd:

Payday och Payday 2 blev faktiskt inte bra förrän typ ett halvår efter release. Jag minns att man avinstallerade "skiten" efter några timmar och sedan kom man tillbaka flera månader senare och tyckte att det var hur skoj som helst. Undrar varför det alltid är så med Payday 🤔

Ska bli intressant att se vad som sker med detta, särskilt som de ska byta till en ny spelmotor efter release. Jag undrar hur länge texten här är aktuell.

Medlem

Kommer antagligen plocka upp det och spela med bror samt en vän när UE5 uppdateringen släpps. Spelet är lite scuffed men vi hade skitroligt att klara uppdraget på det svåraste helt i stealth under betan.

Medlem

Nånting som jag upptäckte igår när jag spelade är drop-in/drop-out.
Startade en bana, efter 5 minuter kom en kompis in på discord och han startade bara spelet, gick in på social och joinade mig.
Jävligt bra när banorna kan ta ett tag och det är inte säkert att alla vännerna, framför allt nu i 40 års åldern med barn, kan komma in samtidigt.

inte riktigt förtjust i skill systemet än, men det växer på mig. måste bara spela mer och lära mig mer.

spelet är långt ifrån en 5:a än så länge men typ 3,5 skulle jag ge det nu med ca 10 timmars spelande. Hade varit mer om deras servrar hade funkat. Allvarligt, Matchmaking error när jag försöker starta en Invite Only bana?!

Medlem

jag ville spela det på Game Pass. men vad tvungen att göra ett till konto. fattar inte varför när jag har ett Xbox konto. så av installerade det. orkar lnte ha fem miljoner olika konton till varje spel.

Medlem

Har tvåan på epic jag fick gratis, knappt orkat testa det ens.. verkar ingen höjdare göra en tredje uppföljare.. vad är vitsen ??

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Har tvåan på epic jag fick gratis, knappt orkat testa det ens.. verkar ingen höjdare göra en tredje uppföljare.. vad är vitsen ??

Tack för informationen! PD2 har sålts i över 40 miljoner exemplar, det kan vara så att det finns intresse för ett tredje spel.

Medlem

Alltså videon

Man har dödat halva poliskåren men de drar sig tillbaka..."stay frosty".
Redan där blev det ett ickeköp.

Redaktör
Ponny

Har spelat Payday 3 en enda gång. Dras ju inte vanligen till sådana här spel, men när Jönssonligan kallar... Gillade verkligen nerven när man stealthade. Däremot tappade spelet mig lite vid ninja- och "spongebob"-poliser, samt vanliga poliser som vääällde in. Men är ju tycke och smak.


signatur

En Bamseponny av folket

En av de tråkigaste spelen jag testat. Det är som att någon har moddat ett spel och tryckt på knappen "infinite cop spawn".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fan, ska man behöva köpa det själv och testa? Blir så förvirrad. Varannan person har skitkul med spelet, och varannan person är det ickeköp deluxe.

Medlem

Testade i 5 minuter sen blev det uninstall för mig.


signatur

1# FZ Troll

Skribent
Skrivet av Luciphear:

Kommer antagligen plocka upp det och spela med bror samt en vän när UE5 uppdateringen släpps. Spelet är lite scuffed men vi hade skitroligt att klara uppdraget på det svåraste helt i stealth under betan.

Tror att det är precis då som det är bäst.

Skrivet av Phyrino:

Nånting som jag upptäckte igår när jag spelade är drop-in/drop-out.
Startade en bana, efter 5 minuter kom en kompis in på discord och han startade bara spelet, gick in på social och joinade mig.
Jävligt bra när banorna kan ta ett tag och det är inte säkert att alla vännerna, framför allt nu i 40 års åldern med barn, kan komma in samtidigt.

inte riktigt förtjust i skill systemet än, men det växer på mig. måste bara spela mer och lära mig mer.

spelet är långt ifrån en 5:a än så länge men typ 3,5 skulle jag ge det nu med ca 10 timmars spelande. Hade varit mer om deras servrar hade funkat. Allvarligt, Matchmaking error när jag försöker starta en Invite Only bana?!

Åh, det visste inte jag! Det är ju väldigt smidigt då. Själv tyckte jag som nämnt att det var ovanligt krångligt just att joina, gick inte ha ett party, o.s.v. Håller med, tycker det är en stark trea - i alla fall efter att serverproblemen löstes (?).

Skrivet av ClockWise:

Fan, ska man behöva köpa det själv och testa? Blir så förvirrad. Varannan person har skitkul med spelet, och varannan person är det ickeköp deluxe.

Det finns på Game Pass, så har du det kan du ju testa där. Skulle säga att det nog hänger på vilka du spelar med. Lätt värt att testa på typ Game Pass om man har kompisar som också är intresserade. Om du tycker det ser ut som att du inte gillar den typen av skjutande (för många poliser, etc.) så är det kanske inte lika värt.

Inaktiv

Konceptet låter kul fast jag ser inte att jag skulle få någon kick av det.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

jag ville spela det på Game Pass. men vad tvungen att göra ett till konto. fattar inte varför när jag har ett Xbox konto. så av installerade det. orkar lnte ha fem miljoner olika konton till varje spel.

Exakt samma anledning här. Varför ska de ha ett konto till på mig? Borde definitivt framgå innan man ens laddar ner spel, som dessutom ingår i en prenumerationstjänst, att ytterligare konto krävs, med ytterligare skräpmail och ytterligare datainsamling förmodar jag. Avinstallerade.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Exakt samma anledning här. Varför ska de ha ett konto till på mig? Borde definitivt framgå innan man ens laddar ner spel, som dessutom ingår i en prenumerationstjänst, att ytterligare konto krävs, med ytterligare skräpmail och ytterligare datainsamling förmodar jag. Avinstallerade.

Det är för att underlätta cross-progression som många människor är väldigt snabba på att gnälla över när det inte finns, och när det såklart implementeras så klagar folk också

Avstängd
Skrivet av ClockWise:

Fan, ska man behöva köpa det själv och testa? Blir så förvirrad. Varannan person har skitkul med spelet, och varannan person är det ickeköp deluxe.

Grundkonceptet, alltså the core gameplay om vi ska vara lite internationella, är riktigt bra. Det är riktigt kul med både stealth och assault.

Det är tyvärr allt annat i spelet som suger pung, i synnerhet progression systemet som tvingar dig att växla vapen och som gör stealth till en noll XP historia då det enda som ger XP är till slut att meja ner poliser.

Challenges: Kill 1 Police with Car-4 - Kill 10 police with Car-4 - kill 50, kill 100, kill 1000. Osv.
Enda sättet att få XP på när man betat av alla enklare challanges.... Skittråkigt.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Fan, ska man behöva köpa det själv och testa? Blir så förvirrad. Varannan person har skitkul med spelet, och varannan person är det ickeköp deluxe.

Det handlar nog mycket om tycke och smak. Jag älskar när 2-4 vänner sneakar sig igenom en bana samarbetandes med kamror, få vakter att eskotera ut en etc men det är nog många som inte t.ex. gillar det smygandet eller ser någon charm i att repetera ynka 8 banor gång på gång. Vill man ha action så tycker jag inte att shooting delarna är särskillt spännande utan då kör jag hellre andra spel.

Detta är ett spel som verkligen hade behövt ett demo så folk kan se om det är något för dem eller inte för det är inte ett spel för alla och recensioner och youtube ger inte en tillräckligt bra bild.

Bästa tipset är nog att om du är kluven så vänta på ett demo eller tills det kommit ett par DLCs.

Medlem

Bra recension men låter som du bara inte förstår hur man gör partyn, bjuder in eller joinar en kompis för det är ganska enkelt, och man måste inte göra ny grupp för varje omgång.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

En av de tråkigaste spelen jag testat. Det är som att någon har moddat ett spel och tryckt på knappen "infinite cop spawn".

Sen på bollen, payday1 kom typ för 13 år sedan, redan då tryckte någon på den där unlimited flowing cop spawn knappen =D

Det räckte med payday1, det är bättre arkad.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag har bara tittat lite på detta då jag tröttnade väldigt fort på PD2. Det känns som ett spel man bör lägga mycket tid på för att bemästra; väldigt mycket tid för att man skall landa i det. Men sedan är det inte mycket man får tillbaka av det. Lite som phasmophobia; man lägger väldigt mycket tid för att kunna köra svårare svårighetsgrad, men man gör verkligen samma sak om och om igen.

Hoppas dock på att det landar väl; äger lite Starbreeze aktier, så kunde vara skoj om de återhämtar sig efter brotts-skandalen.

1
Skriv svar