Nintendo efter läckorna om Microsofts köpsug: "Vi har en utmärkt relation"

Robot
Nintendo efter läckorna om Microsofts köpsug: "Vi har en utmärkt relation"

Pekar på vad Microsoft gjort för Switch.

#microsoft, #nintendo


Medlem

Nintendo må ha stor del av marknaden men är en plutt i jämförelse med MS. Dom har väl en microdel av vad MS tjänar på en vecka totalt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Nintendo må ha stor del av marknaden men är en plutt i jämförelse med MS. Dom har väl en microdel av vad MS tjänar på en vecka totalt.

I antal sålda spel senaste två generationerna är det dock ingen tvekan om vem som är plutten.

Undrar hur många exemplar av Minecraft som har sålts på Switch på tal om. Garanterat fler än på Xbox alla fall, ironiskt nog

Medlem
Skrivet av robbis:

Nintendo må ha stor del av marknaden men är en plutt i jämförelse med MS. Dom har väl en microdel av vad MS tjänar på en vecka totalt.

Det är väl mer rimligt att mäta speldivisionen Xbox med Nintendo än att jämföra med hela MS som företag?

Medlem
Skrivet av h0nden:

I antal sålda spel senaste två generationerna är det dock ingen tvekan om vem som är plutten.

Undrar hur många exemplar av Minecraft som har sålts på Switch på tal om. Garanterat fler än på Xbox alla fall, ironiskt nog

Omsättning så är Xbox ikapp och säkert förbi Nintendo dock.

Men ja, de är fokuserade på helt olika grejer.

Medlem

Den dagen Microsoft köper Nintendo, då tackar jag för mig 🤮.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Den dagen Microsoft köper Nintendo, då tackar jag för mig 🤮.

Den dagen Microsoft köper Nintendo så köper jag FZ.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Den dagen Microsoft köper Nintendo så köper jag FZ.

😄😄👍👍👏👏

Medlem
Medlem

Fast hela den här ”MS vill köpa Nintendo” läckan är väl snarare att göra en höna av en fjäder?
Det var väl någon som inte hade riktigt koll på spelmarknaden inom Ms som mailat Phil Spencer och undrat om det inte gick att köpa Nintendo och han svar hade väl varit något i stil med ”det vore kanon men det går inte”..

Sådant prat om uppköp hit och dit förekommer hela tiden inom alla branscher och det vore snarare konstigt om någon inom MS inte haft dom idéerna.

Medlem
Skrivet av Skunke:

Fast hela den här ”MS vill köpa Nintendo” läckan är väl snarare att göra en höna av en fjäder?
Det var väl någon som inte hade riktigt koll på spelmarknaden inom Ms som mailat Phil Spencer och undrat om det inte gick att köpa Nintendo och han svar hade väl varit något i stil med ”det vore kanon men det går inte”..

Sådant prat om uppköp hit och dit förekommer hela tiden inom alla branscher och det vore snarare konstigt om någon inom MS inte haft dom idéerna.

Nej, det var Phil själv som vill påverka Nintendos styrelse så att de med tiden skulle bli positiva till uppköp.
Det handlar alltså inte om någon random event. Dock så var väl detta för några år sedan och MS gav väl upp den idén när det blev svårare med uppköp på grund av att det gått väldigt bra för Nintendo senaste tiden. Det vart för besvärligt helt enkelt.

Phil sa att det vore drömköpet dock, det skulle vara det absolut största under hans karriär i så fall.

Man skulle kanske kunna få det till höna av fjäder då det knappast är förvånande att MS skulle vilja äga Nintendo, så det är väl inget som man behöver höja på ögonbrynet särskilt mycket över.
Kraschar Switch 2 hårt så skulle jag dock säga att det finns risk för uppköp, ifall inte Japan eller någon annan enhet/myndighet sätter stop för det.

Medlem

Hade varit en dröm om ms köper Nintendo. Då kanske dom kan börja utveckla bra spel. Utvecklar man spel till usel hårdvara får man usla spel.

Medlem
Skrivet av noreason:

Hade varit en dröm om ms köper Nintendo. Då kanske dom kan börja utveckla bra spel. Utvecklar man spel till usel hårdvara får man usla spel.

Jo precis, Series S borde aldrig ens kommit förbi koncept stadiet.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kraschar Switch 2 hårt så skulle jag dock säga att det finns risk för uppköp, ifall inte Japan eller någon annan enhet/myndighet sätter stop för det.

De har väl rätt strikta lagar mot den sortens uppköp i Japan om jag inte minns fel och kanske mer så för japanska företag att inte kunna bli uppköpta av västerländska.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av noreason:

Hade varit en dröm om ms köper Nintendo. Då kanske dom kan börja utveckla bra spel. Utvecklar man spel till usel hårdvara får man usla spel.

Är väl bättre om Nintendo köper Xbox så det blir fler bra spel menar du.

För köper Microsoft Nintendo så blir det inte fler bra spel utan förmodligen sämre.

Medlem

Är det ens möjligt för Microsoft att köpa Nintendo? Japanska lagar gör väl det till en omöjlighet?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jo precis, Series S borde aldrig ens kommit förbi koncept stadiet.

Ja absolut, men Series S är också betydligt mycket mer kraftfull konsol än Nintendo. Generellt är konsoler sjukt onödig produkt som jag inte ens vet varför dom existerar. Tillför ingenting vettigt överhuvudtaget längre.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Är väl bättre om Nintendo köper Xbox så det blir fler bra spel menar du.

För köper Microsoft Nintendo så blir det inte fler bra spel utan förmodligen sämre.

Köper Nintendo Microsoft så kan vi räkna med betydligt mer anti-consumer strategier.

Medlem
Skrivet av noreason:

Köper Nintendo Microsoft så kan vi räkna med betydligt mer anti-consumer strategier.

Betydligt bättre spel och i slutändan är det kvalitet på spel som räknas och inte "gratis" på gamepass.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Betydligt bättre spel och i slutändan är det kvalitet på spel som räknas och inte "gratis" på gamepass.

Fattar inte hur du tänker. Hur skulle det blir bättre spel om Nintendo köper? Hur skulle det bli bättre kvalite? Måste vara den dummaste teorin jag läst på fz hittills

Medlem
Skrivet av noreason:

Fattar inte hur du tänker. Hur skulle det blir bättre spel om Nintendo köper? Hur skulle det bli bättre kvalite? Måste vara den dummaste teorin jag läst på fz hittills

För att Nintendo gör betydligt bättre spel än Xbox.
Är bara dom mest inbitna Xbox fanboysen som tror annat.

1
Skriv svar