Blizzard ser mobilspel som ett område för "hypertillväxt"

Robot
Blizzard ser mobilspel som ett område för "hypertillväxt"

Och de vill se sina varumärken överallt.

#Blizzard


Medlem

De har säkert inte fel. Det är dessutom en utmärkt plattform att locka in nya yngre in i Warcraft-universumet med Warcraft rumble t ex. Precis som vi äldre togs in av WC3 back in the days. Hur ska annars Warcraft växa? Att hoppa in och köra ett MMO är inte alls lika enkelt, lockande och lättvindigt med dagens utbud på spel.

Men mig lockar det inte. Ser hemskt ut. Men min son som är 10, lär älska det.

Medlem

Synd bara att mobilspelen ska vara en cash shop och designad därefter.
Rumble hade varit trevligt annars

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Synd bara att mobilspelen ska vara en cash shop och designad därefter.
Rumble hade varit trevligt annars

Nu har jag ändå kört ganska många timmar Rumble utan att känna något behov alls av att handla något, är lika roligt och inget svårare för att jag inte betalat. Lite som Marvel Snap varit med.

Medlem

Hyper-omöjligt att inte tjäna stora pengar på, tydligen.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Blizzard kan vara mobilspelsutvecklare i framtiden för att göra bra PC spel klarar dom tydligen inte av längre.
Bättre att dom forsätter att fokusera på höga vinster, utsätta sina anställda för mobbing och sexuella trakaserier samt göra giriga mobilspel som immortal där spelare få punga upp 1000 tals kronor för att kunna spela endgame,.

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Blizzard kan vara mobilspelsutvecklare i framtiden för att göra bra PC spel klarar dom tydligen inte av längre.
Bättre att dom forsätter att fokusera på höga vinster, utsätta sina anställda för mobbing och sexuella trakaserier samt göra giriga mobilspel som immortal där spelare få punga upp 1000 tals kronor för att kunna spela endgame,.

Haha någon som är butthurt. Dem har flera bra PC spel i sin portfölj fortfarande, sen att du inte gillar dem är en annan sak. Fan att lipa över microtransactions år 2023 känns rätt ofräscht, gilla läget eller hitta en ny hobby

Medlem
Skrivet av DieZe:

Haha någon som är butthurt. Dem har flera bra PC spel i sin portfölj fortfarande, sen att du inte gillar dem är en annan sak. Fan att lipa över microtransactions år 2023 känns rätt ofräscht, gilla läget eller hitta en ny hobby

Önskar att vi inte ägnade oss åt personangrepp på FZ, så tråkigt att se. Kanske du ska skicka in en jobbansökan till Blizzard du verkar passa in i deras medarbetarprofil.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Nu har jag ändå kört ganska många timmar Rumble utan att känna något behov alls av att handla något, är lika roligt och inget svårare för att jag inte betalat. Lite som Marvel Snap varit med.

Jag har också spelat ett par timmar. Du kan betala för att lvla upp minis och då blir det enklare. Men visst än så länge har det inte varit omöjligt för mig att ta mig vidare.
Men spelet hade säkerligen varit bättre och balanserat helt annorlunda om det inte gick att köpa fördelar.

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Önskar att vi inte ägnade oss åt personangrepp på FZ, så tråkigt att se. Kanske du ska skicka in en jobbansökan till Blizzard du verkar passa in i deras medarbetarprofil.

Att va butthurt är en sinnesstämning snarare än ett personlighetsdrag faktiskt. De klarar absolut fortfarande av att göra bra spel fortfarande. Kanske inte spel som passar just dig bara.

Medlem

Hejdå bra blizzardspel på PC... Nu får vi mobilportningar framöver🤮
Nu har vi iof inte fått något ''bra'' sedan starcraft2 men men

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Önskar att vi inte ägnade oss åt personangrepp på FZ, så tråkigt att se. Kanske du ska skicka in en jobbansökan till Blizzard du verkar passa in i deras medarbetarprofil.

Personangrepp? Ja visst om du ser det så Tycker mer det är djävulskt tröttsamt att se massa gamla spelrävar klaga på att Blizzard inte var som förr osv osv varje gång de dyker upp i en nyhet här på FZ.

Inaktiv
Skrivet av DieZe:

Haha någon som är butthurt. Dem har flera bra PC spel i sin portfölj fortfarande, sen att du inte gillar dem är en annan sak. Fan att lipa över microtransactions år 2023 känns rätt ofräscht, gilla läget eller hitta en ny hobby

Vänta, försvarar du girigtransaktioner? Du är i minoritet. Vi behöver fler som säger ifrån. Tror det är du som ska skaffa en ny hobby och inte stödja skit och förstöra våran

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Vänta, försvarar du girigtransaktioner? Du är i minoritet. Vi behöver fler som säger ifrån. Tror det är du som ska skaffa en ny hobby och inte stödja och förstöra våran

Jag stöttar det inte överhuvudtaget, tycker det är piss. Men jag är också realistisk nog för att inse att det är här för att stanna så jag tänker inte sitta och spendera energi och tid på att lipa över det. Det tåget har gått sedan länge.

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Blizzard kan vara mobilspelsutvecklare i framtiden för att göra bra PC spel klarar dom tydligen inte av längre.
Bättre att dom forsätter att fokusera på höga vinster, utsätta sina anställda för mobbing och sexuella trakaserier samt göra giriga mobilspel som immortal där spelare få punga upp 1000 tals kronor för att kunna spela endgame,.

Det var väl när dom hade "mobbing och sexuella trakasserier" som spelen va bra? Minns inte exakt vilken tidsperiod detta pågick men spelen har ju blivit sämre och sämre sen dom började "städa upp" och det gamla gardet antingen fick sparken eller sa upp sig själva.

Medlem

RIP Blizzard


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Gen
Medlem

Känns som att det inte är någon idé att försöka motverka mobilspelen, uppenbarligen finns det en stor massa zombies därute som föredrar det framför ett bra PC spel på en egenbyggd burk

Medlem

Jag blir nästan förbannad när man loggar in på spel med microtrans. numera. Jag har börjat spela lite Diablo 4 nu när S2 släpptes. Men varje gång jag loggar in så får jag upp en "Kolla vad du kan köpa nu!!!!!" samt en "missa inte detta erbjudande". Varför kan man inte får en splash screen på micro patches? Ne jag måste till twitter som sedan länkar till dessa uppdateringar. 🤮🤮🤮🤮

Hiz
Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Det var väl när dom hade "mobbing och sexuella trakasserier" som spelen va bra? Minns inte exakt vilken tidsperiod detta pågick men spelen har ju blivit sämre och sämre sen dom började "städa upp" och det gamla gardet antingen fick sparken eller sa upp sig själva.

Fan jag ska ta och skapa en riktigt toxic workspace och börja leverera bra spel till folket.

Medlem

Ah, var det denna kreativa friheten de fick nu när Microsoft köpte dem?

Medlem
Skrivet av Hiz:

Fan jag ska ta och skapa en riktigt toxic workspace och börja leverera bra spel till folket.

Att det finns bra utvecklare med dålig moral betyder inte att dålig moral är ett krav för att utveckla bra spel, och inte att god moral ger bättre spel heller för den delen, men tack för missuppfattningen, säkert fler som tyckte det var klurigt och behövde ett förtydligande.

Medlem

Bra, de kan väl gå över till mobilspel helt och hållet så man kan lägga skiten bakom sig helt och hållet och minnas dem med ett vackert nostalgiskt skimmer istället.

Fan vad bitter jag är idag...kanske är på väg att bli kräksjuk eller nåt, blir inte kvitt gallsmaken.

Medlem
Skrivet av DieZe:

...
Fan att lipa över microtransactions år 2023 känns rätt ofräscht, gilla läget eller hitta en ny hobby

Jobbar du på King eller? Ge mig en enda anledning till att mikrotransaktioner skulle kunna uppfattas som "fräscht"....eller bespara mig förresten.

Medlem

Vore ganska revolutionerande om de började släppa kvalitetsspel man kunde köpa för en engångssumma och sedan spela utan massa reklam och mikrotransaktioner.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jobbar du på King eller? Ge mig en enda anledning till att mikrotransaktioner skulle kunna uppfattas som "fräscht"....eller bespara mig förresten.

När sa jag att mikrotransaktioner är fräscht? Jag sa att det är ofräscht att lipa över det som en vuxen man. Dem är här för att stanna oavsett om en skara fått för sig att det hjälper att lipa över det eller ej. Det är precis som att krig inte kommer sluta förekomma i världen bara för att nästan alla är emot det. Lägg energi på något du kan påverka istället.

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Att va butthurt är en sinnesstämning snarare än ett personlighetsdrag faktiskt. De klarar absolut fortfarande av att göra bra spel fortfarande. Kanske inte spel som passar just dig bara.

Eller så kan de bara göra sämre spel än de spel de blivit kända och älskade för. Kanske sådan typ av spel som bara passar just dig.

Medlem
Skrivet av DieZe:

När sa jag att mikrotransaktioner är fräscht? Jag sa att det är ofräscht att lipa över det som en vuxen man. Dem är här för att stanna oavsett om en skara fått för sig att det hjälper att lipa över det eller ej. Det är precis som att krig inte kommer sluta förekomma i världen bara för att nästan alla är emot det. Lägg energi på något du kan påverka istället.

Nepp, ligger inte i min natur att knästående böja mig framåt och acceptera oönskade saker i det tysta. Jag "lipar" inte bara för min egen skull, utan även för de barn och ungdomarna som växer upp med girigheten på spelmarknaden idag och som verkar tro att det är helt normalt.

Medlem
Skrivet av Ender:

Nepp, ligger inte i min natur att knästående böja mig framåt och acceptera oönskade saker i det tysta. Jag "lipar" inte bara för min egen skull, utan även för de barn och ungdomarna som växer upp med girigheten på spelmarknaden idag och som verkar tro att det är helt normalt.

Vad nobelt av dig, är säker på att du kommer lyckas vända trenden!

Medlem
Skrivet av DieZe:

Vad nobelt av dig, är säker på att du kommer lyckas vända trenden!

En droppe i havet, men bättre än att basha de som försöker, tycker du inte?

Medlem
Skrivet av DieZe:

Haha någon som är butthurt. Dem har flera bra PC spel i sin portfölj fortfarande, sen att du inte gillar dem är en annan sak. Fan att lipa över microtransactions år 2023 känns rätt ofräscht, gilla läget eller hitta en ny hobby

Man kan ha en åsikt utan att vara kränkt.

Att inte kritisera skapar sämre produkter. Att "gilla läget" är slappt och konsumentfientligt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar