250 personer jobbar fortfarande på Starfield

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Och vad exakt gör du i dom här världarna ? Finns npc`s att prata med? Djur att tämja, unika egenskaper med planeterna?
Av min erfarenhet av spelet är världarna tomma och trista. Värdelöst att utforska utan ett fordon

Min egna erfarenhet efter 150h är att det du ser på bilderna i princip allt.
Finns väl några outposts att besök men det är ju exakt samma outposts som finns överallt.
Sen har planeterna några unika grejer att scanna men det är kul i exakt 1 sekund.

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Och vad exakt gör du i dom här världarna ? Finns npc`s att prata med? Djur att tämja, unika egenskaper med planeterna?
Av min erfarenhet av spelet är världarna tomma och trista. Värdelöst att utforska utan ett fordon

Mestadels bara utforskar, på en del planeter finns det utposter med NPC´s som ger dig små sidequests. Planeterna med högre level är perfekta för att levla upp. Farma varelser som har level 75+ ger bra med XP om du hittar dem som rör sig i flock. Och sen bara strosa runt och leka med foto verktyget är mysigt.

Men jag skulle nog säga tvärtom, det är för mycket saker på planeterna, dem hade gärna fått kännas ännu mer öde. Planeter som ska vara "outforskade" hittar man ändå små gruvutposter och andra spår av människor som inte borde vara där. Ett exempel är ju templen som ibland har en mänsklig utpost någon kilometer bort och dem menar att ingen har haft tanken på att gå dit och utforska templet? Kanske även ännu mindre växt och djurliv? Ser vi till vårat eget solsystem så har bara en planet av 9 någon form av liv.

Fordon vet jag inte om det skulle vara en bra idé (iaf land fordon), ser man till hur planeterna ser ut nu så skulle ett landfordon bara ta dig fram snabbare på kanske 1-2 av 10 planeter? På dem flesta planeter är det alldeles för mycket stora stenar och liknande för att kunna ta dig fram snabbt med ett landfordon. Kanske isf någon form av svävare eller ridbar robot eller mech.

Använder man sig av den alternativa knappen för rygg boosten som jag nämnde i ett tidigare inlägg som boostar mer horisontellt så tar man sig ganska snabbt fram ändå.

12
Skriv svar