Över 330 jobbar nu på The Witcher 4: "Vill överträffa The Witcher 3"

Robot
Över 330 jobbar nu på The Witcher 4: "Vill överträffa The Witcher 3"

CD Projekts just nu största team.

#polaris, #the-witcher-4


Medlem

Är bara att göra det till ett souls spel så blir det bra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lonian:

Är bara att göra det till ett souls spel så blir det bra.

Nej!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Köper det kanske på nån rea 3-4 år efter rls så att man kan spela spelet.

Medlem

Jag älskar verkligen Witcher 3 och tror det kommer gå till spelhistorien som en klassiker. Hoppas de inte ändrar ett vinnande koncept för mycket!

Medlem

"Kalemba klargör att de "måste tilltala en ny publik". Då spelet är "åratal bort" och det dröjt längesedan Witcher 3 kan de inte förlita sig till samma spelare. Ett nytt community ska byggas".

Åh nej....

Medlem

Bara de fixar combat-systemet och gameplay i allmänhet, även lite justeringar med AI:n så kan detta bli riktigt bra
Tack och lov att de bytte motor också.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Överträffa Witcher 3, det är stora skor att fylla och kommer vara ett svårt uppdag.

edit:
I mina ögon är det inte storlekten av teamet som gör spelet bättre, det kan vara ibland tvärtom och göra det sämre t.o.m. om de inte är bra sammansvetsade.
Det handlar mer om att ha en klar vision och brinna för att förvärkliga den! utan att tänka på massa andra saker. Med andra ord bry sig om sitt spel och inte bara pengarna.

Och för guds skull gör inte samma misstag som många andra idag släppa spelet och så fixar vi det sen, utan släpp det när det är klart fan!


signatur

Gillar munkar!

Medlem
Skrivet av lonian:

Är bara att göra det till ett souls spel så blir det bra.

Hell no, tack. The Witcher 3 känns västerländskt vilket jag gillar. Final Fantasy och andra RPG känns för japanska/asiatiska. De känns för konstiga för egen del iaf. Kag ÄLSKAR vad CD Project Red gjorde med The Witcher 3 och hoppas de går i samma spår. Vill även fortsätta som Geralt of Rivia även om DLC expansionen Blood & Wine slog spiken i kistan...

Asiatiska RPG-spel känns för urflippade anser jag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Kul. Tror det blir oerhört svårt att möta förväntningarna, dock.

Med ett team på 400 pers undrar jag om projektledarna verkligen kan hålla ihop det hela. Vad har andra stora titlar haft för personalstyrka, t.ex. Cyberpunk 2077, GTA V m.fl.?


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Skulle önska att de gjorde looten/vapnen lite mer intressanta och varierade, och att combatsystemet inte är en konstant "dans kring en punkt i mitten".

Medlem
Skrivet av pastapapa:

Kul. Tror det blir oerhört svårt att möta förväntningarna, dock.

Med ett team på 400 pers undrar jag om projektledarna verkligen kan hålla ihop det hela. Vad har andra stora titlar haft för personalstyrka, t.ex. Cyberpunk 2077, GTA V m.fl.?

Gta5? Ja inte var det 400...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Gta5? Ja inte var det 400...

Har för mig att det var över 1000 pers som snickrade ihop GTA 5. Som mest var det totalt 2-3000 tusen som har haft något med spelet att göra i tillverkningen har jag för mig jag läste på nån spelsida. Vet inte om det var via FZ jag läste detta elller om jag minns fel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Combat e ju skit trist i w3 så det kan dom ju fixa till.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Icerock:

Och för guds skull gör inte samma misstag som många andra idag släppa spelet och så fixar vi det sen, utan släpp det när det är klart fan!

De har redan gjort så en gång så de kan lika väl göra det en gång till

Medlem

Om det ska bli bättre än Witcher 3 så får vi hoppas att dom har tillräckligt många äldsjälar kvar.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

"Kalemba klargör att de "måste tilltala en ny publik". Då spelet är "åratal bort" och det dröjt längesedan Witcher 3 kan de inte förlita sig till samma spelare. Ett nytt community ska byggas".

Åh nej....

tänkte precis samma sak.. alltid lyckat när utvecklare satsar helt på att andra än deras fans ska gilla spelen.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Gta5? Ja inte var det 400...

Skrivet av CARTMAN:

Har för mig att det var över 1000 pers som snickrade ihop GTA 5. Som mest var det totalt 2-3000 tusen som har haft något med spelet att göra i tillverkningen har jag för mig jag läste på nån spelsida. Vet inte om det var via FZ jag läste detta elller om jag minns fel.

Wow, Rockstar ska tydligen ha sagt på Twitter att över 6000 jobbat på GTA 5. Låter helt knäppt, men wow.

Som andra påpekat hoppas jag att combat blir roligare i Witcher 4. Det bör 400 pers kunna lösa...


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av kennyg123:

tänkte precis samma sak.. alltid lyckat när utvecklare satsar helt på att andra än deras fans ska gilla spelen.

Håller med. Samtidigt det var 8 år sedan trean kom. Gissar att detta nya är 4-6 år bort? 15 år mellan spelen är alldeles för länge.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

"Kalemba klargör att de "måste tilltala en ny publik". Då spelet är "åratal bort" och det dröjt längesedan Witcher 3 kan de inte förlita sig till samma spelare. Ett nytt community ska byggas".

Åh nej....

Det låter ingen vidare. Siktar de på 20 års utvecklingstid eller vad handlar det om?

Samtidigt tänker jag på vad barn och ungdomar spelar idag…

The Witcher anpassat för dagens barn och ungdomar


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Fixa combat tack. Hoppade på W3 efter att ha spelat Bloodborne så W3:s combat kändes förbannat tråkigt och tradigt. Även animationerna behöver mjukas upp, Geralt kändes som att gå runt med en skyltdocka. I övrigt ok spel.

Medlem
Skrivet av lonian:

Är bara att göra det till ett souls spel så blir det bra.

Det hade de gärna fått göra för min del! combat och gameplay "känslan" var kass i witcher 3, smäll på froms gameplay känsla men behåll CDPR's värlsbyggande, story osv.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Gta5? Ja inte var det 400...

"Rockstar North began to develop Grand Theft Auto V in 2008, around Grand Theft Auto IV's release. Development was conducted by a team of more than 1,000 people, including Rockstar North's core team and staff from parent company Rockstar Games' studios around the world."

Inte alls ovanligt med stora team på dessa storspel. Skyrim är väl ett undantag där dom bara var runt 100 pers mot Starfields runt 400. Med det sagt, så var så gjorde inte det Starfield bättre än Skyrim, tvärt om! Ju fler kockar är inte alltid bra!


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Fixa combat tack. Hoppade på W3 efter att ha spelat Bloodborne så W3:s combat kändes förbannat tråkigt och tradigt. Även animationerna behöver mjukas upp, Geralt kändes som att gå runt med en skyltdocka. I övrigt ok spel.

Smaken är som baken. Jag kan hålla med om att den går att förbättra men Jag vet inte om Bloodborne har den typ av combat iaf jag vill se i ett Witcher-spel. Men förbättra går alltid som sagt.

Medlem

//Ta bort alla markeringar på kartan för nästa Witcher. Världen får gärna vara lika fylld med saker men låt det vara överraskningar.

//Combaten är Witcher 3s svagaste sida. De får gärna ta inspo från FromSoft eller GoW

//Character creation

Allt annat får gärna vara the same fast ~10 år nyare då.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Efter att ha kört på PC och kört igenom allt igen på upphottade versionen på PS5 så hoppas jag de inte gör några stora förändringar.

Men jag tycker man kan finjustera följande:

Bättre animationer, speciellt av geralt.
Mer GWENT! Kanske någon ny take på detta?
combat kan utvecklas men behåll casual gameplay. Om man gör combat för svårt då förstör man den spontana upptäckarglädjen.

Behåll strukturen med många olika sidouppdrag!!

Medlem
Skrivet av lonian:

Är bara att göra det till ett souls spel så blir det bra.

Sämsta förslaget jag hört.

Medlem
Skrivet av dTexN:

//Ta bort alla markeringar på kartan för nästa Witcher. Världen får gärna vara lika fylld med saker men låt det vara överraskningar.

//Combaten är Witcher 3s svagaste sida. De får gärna ta inspo från FromSoft eller GoW

//Character creation

Allt annat får gärna vara the same fast ~10 år nyare då.

Håller med gällande plottret på kartan och striderna.

Elden Ring är en bra inspiration hur man får en värld att känna riktigt äventyrlig utan massa plotter överallt. Striderna behöver finputsas helt klart, bättre känsla och movement behövs.

Även balanseringen med levels var ingen höjdare enligt mig. Alldeles för många quests blev gråa snabbt och kändes onödiga att göra utöver dess story då. Gear blev även det överflödigt då man inte behövda byta / uppgradera efter ett tag.

Balansen med svårighetsgraden behöver även tänkas till, Witcher 3 var alldeles för lätt även på svåraste.

Fixar dom detta och om storyn/karaktärer blir bra då, så blir det förhoppningsvis ett trevligt spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

haha cyberpunk 2099

1
Skriv svar