Snabbkollen – Vad tycker du om första GTA VI-trailern?

Robot
Snabbkollen – Vad tycker du om första GTA VI-trailern?

Fågel, fisk eller någonstans däremellan?

#grand-theft-auto-vi, #gta-vi, #snabbkollen


Medlem

Såg strålande ut är super taggad 👌

Medlem

Ser grymt ut! Längtar redan

Medlem

Mycket bra, och fantastisk bra låtval till trailern.

Medlem

Såg riktigt grymt ut och påminde mig hur Miami var när jag var där för några år sedan. Jag var på bl.a. på Ocean drive under spring break iofs, och folk twerkade på gatan, hade samma typer av bikinis på sig. På vissa ställen har det klagats över att det är för många afroamerikaner i trailern, men så såg det även ut när jag var där.

Detaljrikedomen i varje bild är sjuk. Ta bara bilden från stranden som exempel. Ingen npc såg likadan ut som den andre, alla hade unika ansikten, kroppstyper, hudtoner, olika längder, klädsel, t.o.m 3d sand på fötterna. Detta är när Rockstar är som bäst och överklassar de flesta. Jag vet vad jag kommer göra när spelet släpps, strunta i storyn under några timmar, strosa omkring och kolla in alla detaljer och följa npc beteende haha.

Nu önskar man att man kunde frysa ner sig så som Cartman, till 2025. 😂

Medlem

Ser mkt bra ut men budgeten för grafikkortet 2025 (Om den kommer till PC samtidigt) ser mindre bra ut

"GTA VI till PS5 och Xbox – pc nämns inte"

Medlem

Har inte sett den än. Orkar nog inte ha en 2år lång hype. Då har jag tröttnat på spelet innan det har kommit ut.

Medlem
Skrivet av bonemachine:

Ser mkt bra ut men budgeten för grafikkortet 2025 (Om den kommer till PC samtidigt) ser mindre bra ut

"GTA VI till PS5 och Xbox – pc nämns inte"

PC får snällt vänta som vanligt med med deras spel.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Fantastiskt snyggt, fast det ser ut som Idiocracy fast utan satiren. Känns mer som en simulering av verkligheten.

Medlem

Gillar inte GTA men tyckte trailern såg bra ut. Om det ser ut så när man spelar så är det riktigt bra grafik. Kommer nog köpa när det släpps på pc bara för att kolla runt om jag inte gillar gameplayen

Medlem

Superbra teaser, men hade för lite storyinfo eller annan information för att ens kallas trailer enligt mig. Men som teaser var den grym, den ökade min hype 🙂

Medlem

Jag tycker det är sjukt, det märks verkligen att GTA är absolut topp av hype. Den där trailern fick typ 100M visningar inom bara ett dygn. Det finns inga andra spel som kommer i närheten.

Men jag tycker det är otrevligt, alltså... det ser liksom väldigt verkligt ut, generellt, det här skitiga och otrevliga bilden, den känns lite som Miami Vice 2006 fast 15 år senare, det är säkert så här det är i Miami.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Helt otrolig, den växer för varje titt jag tar på den.

Låtvalet är genialiskt.


signatur

VIRK1

Medlem

Ser grymt ut.
Tyvärr så kan jag inte identifierat mig med "Bonnie and Clyde" temat så hoppas det är lite fokus på det.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Ser grymt ut.
Tyvärr så kan jag inte identifierat mig med "Bonnie and Clyde" temat så hoppas det är lite fokus på det.

Har du identifierat dig med de tidigare karaktärerna?? Temat?

Medlem

Gå på strippklubb med bättre grafik! Klart man är taggad!
Skämt åsido, skulle aldrig ha kollat på trailern, jag vill ju ha spelet NU!

Medlem

Kanske väbara jag som tyckte karaktärerna kändes lite, hmmm tråkiga? Var ju ett otroligt kontrast mellan Michael, Trevor och Franklin vilket blev till en bomb av både diskret och sjuk drama. Aja, time will tell!

Medlem

Fruktansvärt fantasilös och tråkig tidsera och plats, det kanske är dags att lägga GTA utanför USA igen?
Ju närmare nutid det blir ju mindre intressant blir USA. Vill jag se korkade amerikaner så är det bara att installera tiktok eller snapchat.

I övrigt ser det jävligt snyggt ut men chanserna är ju att andra spel som släpps 2025 ser minst lika snygga ut.

Medlem

Inget fel på trailern men orka vänta till 2025 nångång.... blir segt även om dom släpper 20 trailers nästa år...

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Kanske väbara jag som tyckte karaktärerna kändes lite, hmmm tråkiga? Var ju ett otroligt kontrast mellan Michael, Trevor och Franklin vilket blev till en bomb av både diskret och sjuk drama. Aja, time will tell!

Jag gillar att tonen verkar vara mer seriös, mer åt fyrans ton som jag älskade, än femmans, där allt bara kändes lite väl för oseriöst och spretigt. De tre karaktärerna förutom Michael, kändes lite underutvecklade. Franklin gick från att leva i slummen till en villa i Hollywood hills under kort tid t.ex.

Storyn i sexan har stor potential, för det känns som om det kommer ha ett olyckligt slut för någon av parterna likt många av de tidigare spelen. Tänk vilken twist det vore om Jason i själva verket var en infiltratörs polis. Jag vet att många inte gillar långsamma uppbyggnader likt RDR2, men jag hoppas sexan byter trenden och går i liknade spår där man får lära känna karaktärerna på djupet och deras bakgrund, t.ex. varför Lucia hamnade i fängelse. Jag kände aldrig någon riktig "connection" till femmans karaktärer så som jag gjorde i fyran.

Medlem

Helt okej. Tyckte låtvalet var lite lamt, även om jag såklart förstår dess innebörd. Hade varit fint med lite ljud från miljön också.. Vind, vågor, naturljud, billjud, nattklubbsljud etc... Kändes enbart som stumfilm med musik över. Vidare önskar jag att de hade givit en helhetsbild över kartan. Nu fick man känslan att Vice City motsvarar 70% av ytan. Men det kommer ju självklart komma massvis med trailers som fokuserar på olika saker fram till release.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Snygg trailer. För min del kommer det några år för sent få jag hunnit tröttna på gta-upplägget nu. Kommer antagligen spela det för eller senare.

Däremot väldigt glad för alla som längtar 🙂


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av Kiske:

Fruktansvärt fantasilös och tråkig tidsera och plats, det kanske är dags att lägga GTA utanför USA igen?
Ju närmare nutid det blir ju mindre intressant blir USA. Vill jag se korkade amerikaner så är det bara att installera tiktok eller snapchat.

I övrigt ser det jävligt snyggt ut men chanserna är ju att andra spel som släpps 2025 ser minst lika snygga ut.

GTA VII lär ju baseras på London igen... Det är enda staden de inte har återgått till i "modern 3D", d.v.s. efter GTA IV och framåt. Däremot har jag svårt att tro att det skulle släppas inom 10 år. Möjligtvis år 2037 någonting om inte AI-verktyg kan börja underlätta betydligt för massiva spelutvecklarprojekt.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Blev imponerad. Ser snyggt ut med massor av människor och läckra animationer. Nästan så att tanken på att köra igenom en folkmassa skapar dåligt samvete.

Längtar efter att få se ordentligt med gameplay, det är det som avgör för mig i slutändan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Har du identifierat dig med de tidigare karaktärerna?? Temat?

Nej, men världsuppfattningen förändras ju äldre man blir.
De har väl en relation antar jag. Det verkar vara en utopi i min värld. Jag börjar närma mig en Karen med 2 hammare, så en sån som huvudpersonen kan jag gå med på.

Medlem

Tom Petty, awesome.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Gillar verkligen vad jag ser. Dock är det för långt kvar till release för att kunna känna någon större hype. Men som vanligt med Rockstar-spel vågar jag lova att den kommer att infinna sig (och detta ordentligt) när vi börjar närma oss.

Medlem

Köpte GTAV 3 gånger minst, lovar at jag väntar på PC denna gång... Hoppas jag kan hålla det..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Om 5 år när den släpps på master race PC finns det säkert bättre spel och vill spela ett gammalt konsol spel då!

Medlem

Jag är nog en av de få som inte blev hypead av trailern. Jag vet inte, har lessnat lite på att så många GTA baseras på "nutid". Sen är nog en del att jag generellt har tröttnat lite på allt Open World spel som släpps nuförtiden.

Kommer försöka undvika nyheter kring GTA 6 tills 2025 så att jag inte gör samma misstag som jag gjorde med CP2077 där man hypeade upp sig för mycket kring allt som lovades och visades, bara för att sedan bli enormt besviken när spelet faktiskt släpptes.

12
Skriv svar