Xbox-spelare bannas ett helt år för nakna Baldur's Gate 3-klipp

Robot
Xbox-spelare bannas ett helt år för nakna Baldur's Gate 3-klipp

Som per automatik laddades upp.

#baldurs-gate-3, #xbox


Medlem

Vilken tabbe.
Gör om gör och gör rätt team xbox


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Löjligt att stänga av någon för det. De skulle lika enkelt göra otillåtna klipp privata, och meddela användaren att de här klippen blivit privata för att de inte får delas.

Medlem
Medlem

blir ju intressant att se uppföjlning. XBOX måste ju vara medveten om att det är även deras fel? Men det är kanske naivt att anta.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Löjligt att stänga av någon för det. De skulle lika enkelt göra otillåtna klipp privata, och meddela användaren att de här klippen blivit privata för att de inte får delas.

Eller bara sätta åldergräns på klippen som delas, som blir samma åldersgräns som spelet det spelas in ifrån.

Medlem

Om det nu är så hemskt bör de inte ens släppa ett spel med sådant innehåll. Är ju ett otroligt hyckleri det här.
Borde ju inte vara så svårt att bara låsa sådana klipp (eller alla klipp) till den åldergräns spelet har, kan man tycka i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Eller bara sätta åldergräns på klippen som delas, som blir samma åldersgräns som spelet det spelas in ifrån.

Det är ju helt ärligt det enda rimliga. Borde vara default egentligen. Eller jag menar, rimligtvis borde ju samma resonemang gälla för att ladda upp t ex klipps på när man mejar ner poliser i GTA eller lämlästar Necromorphs i Dead Space.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Är det en alv och en björn som har sex i klippen? Eller är det bara på bilden här? Verkar vara ett otroligt nördigt spel...

Skrivet av Pihlbaoge:

Det är ju helt ärligt det enda rimliga. Borde vara default egentligen. Eller jag menar, rimligtvis borde ju samma resonemang gälla för att ladda upp t ex klipps på när man mejar ner poliser i GTA eller lämlästar Necromorphs i Dead Space.

Våld är okej.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Är det en alv och en björn som har sex i klippen? Eller är det bara på bilden här? Verkar vara ett otroligt nördigt spel...

Jag tror det är en vampyr och en druid faktiskt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Är det en alv och en björn som har sex i klippen? Eller är det bara på bilden här? Verkar vara ett otroligt nördigt spel...

Tur de har spel de kan leva sina fantasier i så att björnarna i våra skogar kan leva i lugn och ro.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Lilagröt:

Tur de har spel de kan leva sina fantasier i så att björnarna i våra skogar kan leva i lugn och ro.

Tbh: en björn skulle nog kunna säga stopp min kropp med "viss" bestämdhet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

bra gillar inte dataporr.. vill ha en äkta kvinna

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tbh: en björn skulle nog kunna säga stopp min kropp med "viss" bestämdhet.

Låter som du funderat på det. Som sagt tur ni kan få leka av er i spelet.
/s

Medlem
Skrivet av joejjeman:

bra gillar inte dataporr.. vill ha en äkta kvinna

Jo, visst, men vi får väl faktiskt vara lite realistiska också för vad vi kan få.

Medlem

Hade ingen aning att klipp laddas upp automatiskt till någon public server som default. Hur stänger man av sånt där skit?

Medlem
Skrivet av joejjeman:

bra gillar inte dataporr.. vill ha en äkta kvinna

Jag hoppas du får en sådan en vacker dag 🙏

😉

Medlem

Här har vi nackdelen med "share" knapp på konsol.
Kanske bättre att spara ner videoklippen och ladda upp manuellt via en dator!


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

töntvarning


signatur

Allätare

Medlem

Jupps, naket är faaarligt, men lemlästning är helt ok..

Skrivet av deezel:

Jupps, naket är faaarligt, men lemlästning är helt ok..

Våld är problemlösning alla lär sig i barndomen , sex är något en man och kvinna ska upptäcka för sig själva efter deras giftermål. Easy peasy.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Är ju aplätt hänt av misstag. Spelat in massa gånger utan att jag vetat om det pga den förbannade shareknappen (xbox), eller tryckt på xbox-knappen och sen x när jag ville trycka a eller b (spelar in då med).
Som tur är har det ju varit när man kör in i en bergvägg med bil eller blivit förintad. Utan naket verka de som då.
De får ju fixa detta.

1
Skriv svar