Diablo IV avtäcker Season of the Construct

Robot
Diablo IV avtäcker Season of the Construct
Medlem

Säsongerna känns ganska olika varandra hittills, det är kul! Blir nog en barbar denna säsong!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Inaktiv

Ser fram emot detta! Tycker de tar spelet i helt rätt riktning.

Medlem

Denna säsong ska jag nöta! Ser fram emot detta som fan! Det har en lång väg att gå men den går åt rätt riktning, tror hårt på expansionen.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Kul med pet som man modifierar

Medlem

Verkar bli riktigt bra. Kul att skräddarsy sin companion mm.

Medlem

blir det ny färg på helltide och kopia på vampyr ligan heja.


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem
Skrivet av Griimlock:

blir det ny färg på helltide och kopia på vampyr ligan heja.

Nej det blir nya typer av dungeons och en ny fiendetyp, står i nyheten.

Medlem

Går bara och väntar på någon form av groupfinder innan jag hoppar in igen, borde ju varit med från början med tanke på MMO-inspirationen/upplägget.

Medlem

Som PoE fantast så är detta oerhört svårt att gilla hittils, har spelat varje D4 säsong hittils, och alltid slutat så fort jag kommer till 95+, känns som något saknas, I PoE kan jag alltid bli starkare och grinda currency via att bara spela och tradea, känner inte samma sak i D4, det känns som jag når 95% av vägen till min-max och sen så är det bara mer av samma.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Som PoE fantast så är detta oerhört svårt att gilla hittils, har spelat varje D4 säsong hittils, och alltid slutat så fort jag kommer till 95+, känns som något saknas, I PoE kan jag alltid bli starkare och grinda currency via att bara spela och tradea, känner inte samma sak i D4, det känns som jag når 95% av vägen till min-max och sen så är det bara mer av samma.

Du har svårt att gilla det men spelar ändå upp till nivå 95? Det är inget man gör i en handvändning, du måste väl ändå tycka att det är kul på vägen upp dit, varför spelar du det annars?

Jag har bara kommit till runt nivå 70. Har jättekul tills dess men sen tröttnar jag litegrann.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Du har svårt att gilla det men spelar ändå upp till nivå 95? Det är inget man gör i en handvändning, du måste väl ändå tycka att det är kul på vägen upp dit, varför spelar du det annars?

Jag har bara kommit till runt nivå 70. Har jättekul tills dess men sen tröttnar jag litegrann.

Jag gillar ARPGs, har flera tusen timmar i PoE. Vill gilla D4 så försöker, plus att jag gör inte mycket annat än jobba och spela spel. så lvl 95 i D4 tar inte lång tid.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Går bara och väntar på någon form av groupfinder innan jag hoppar in igen, borde ju varit med från början med tanke på MMO-inspirationen/upplägget.

Håller med, det hade varit bra för mig som gärna spelar med randoms. The Division gör ju det där galant.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Går bara och väntar på någon form av groupfinder innan jag hoppar in igen, borde ju varit med från början med tanke på MMO-inspirationen/upplägget.

Japp det är verkligen dåligt. Känns att vi kommer få vänta på det tills expansionen.

Medlem
Tur att vi är olika
Skrivet av Piigge:

Jag gillar ARPGs, har flera tusen timmar i PoE. Vill gilla D4 så försöker, plus att jag gör inte mycket annat än jobba och spela spel. så lvl 95 i D4 tar inte lång tid.

Jag och min fru har spelat D4 sen betan och tycker att det är riktigt kul men långsamt går det. Ingen av oss har klarat spelet på något sätt, vår högsta level är nog 44. I PoE har vi båda kommit längre men det har ju varit ute ett tag 😊 Jäkligt kul med spel man bara kan hoppa in i, köra en liten stund och sedan känna sig klar - eller nöta som fasen och nå maxlevel snabbt.


signatur

War, War never changes...

Medlem

Börjar man om på lvl 1 vid varje säsongsstart?

Medlem
Skrivet av Cacariuz:

Börjar man om på lvl 1 vid varje säsongsstart?

Om du vill spela en säsongskaraktär så ja. Det är så med alla aRPG som har ett säsongssystem mig veterligen.

Medlem

På itemizationfronten intet nytt.

Antar att strategin är att spara på efterlängtade förändringar tills de vill att vi ska punga ut för expansionen. Lite som när det vankas nytt val...DÅ ska alla problem minsann fixas.

Medlem

Diablo 4 Dåligt

Medlem

Blivit nyss lvl 90 men insåg att item lvl är cappad på lvl 80 ? vad är detta för dumheter.... loot generellt är ett skämt det mesta man plockar upp är skräp bara och tar evigheter innan man får grejer som är bättre... Inte alls nöjd med detta system.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Blivit nyss lvl 90 men insåg att item lvl är cappad på lvl 80 ? vad är detta för dumheter.... loot generellt är ett skämt det mesta man plockar upp är skräp bara och tar evigheter innan man får grejer som är bättre... Inte alls nöjd med detta system.

Du menar required level?? Det är item power du ska kika på. Det finns bra guider på tuben för bästa items för din build.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Diablo 4 Dåligt

Ett riktigt panginlägg! Skippa och skriva nästa gång, det blir bättre för alla. Tack.

Medlem
Skrivet av Ender:

På itemizationfronten intet nytt.

Antar att strategin är att spara på efterlängtade förändringar tills de vill att vi ska punga ut för expansionen. Lite som när det vankas nytt val...DÅ ska alla problem minsann fixas.

Fullständiga patch notes släpps den 19, så vi får hoppas att dom har gjort förbättringar på den fronten.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Ulfgunnel:

Ett riktigt panginlägg! Skippa och skriva nästa gång, det blir bättre för alla. Tack.

Det kanske flög dig förbi att han var ironisk över folks flockiga klagande kring Diablo 4...


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Gen
Medlem
Skrivet av Piigge:

Jag gillar ARPGs, har flera tusen timmar i PoE. Vill gilla D4 så försöker, plus att jag gör inte mycket annat än jobba och spela spel. så lvl 95 i D4 tar inte lång tid.

Hur lång tid tar det? Lade ett gäng timmar när spelet släpptes men kom bara till 65.

Medlem
Skrivet av Ulfgunnel:

Ett riktigt panginlägg! Skippa och skriva nästa gång, det blir bättre för alla. Tack.

Tycker också det är dåligt, men tur att man kan kommentera oavsett.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Ender:

På itemizationfronten intet nytt.

Antar att strategin är att spara på efterlängtade förändringar tills de vill att vi ska punga ut för expansionen. Lite som när det vankas nytt val...DÅ ska alla problem minsann fixas.

Det kommer i säsong 4

Medlem
Skrivet av Maguz:

Det kanske flög dig förbi att han var ironisk över folks flockiga klagande kring Diablo 4...

This guy gets it

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Diablo 4 Dåligt

Baseg

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Blivit nyss lvl 90 men insåg att item lvl är cappad på lvl 80 ? vad är detta för dumheter.... loot generellt är ett skämt det mesta man plockar upp är skräp bara och tar evigheter innan man får grejer som är bättre... Inte alls nöjd med detta system.

Anledningen till att jag bara inte stod ut längre än till 74 eller så. Det var så lovande i början för att sedan schabblas bort totalt. Det blev som en enda stor grind-fest där man kunde ana Bobbys flåsiga andedräkt i örat säga: "fortsätt bara, lite till, snart kommer det en uppgradering, hihihi", där fnisset undslapp honom då han vet att chansen nästan är obefintlig.

12
Skriv svar