Ubisoft förklarar kontroversiellt kopieringsskydd

Inaktiv

Bara att cracka det då.
Illa att man blir tvungen att ta till illegala metoder för att få full användning av ett spel.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av AW8:
Skrivet av MugiMugi:

Finns inte ett enda kopierings skydd som inte har blivit knäckt, det är ett krig som aldrig kommer vinnas.

Batman Arkham Asylum?

Det e knäckt.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hela grejen med nya skydd är ju att det ska ta längre tid och vara svårare att knäcka det. Så dom hinner sälja mer. Inte att det inte ska gå för det har dom nog fattat för länge sen

Helt rätt,MEN detta tycks dem flesta inte förstå utan bara gnäller för gnällandets skull.

MFC
Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av knixen:

Att bojkotta spel pga att tillverkare vill ha in pengarna man har lagt på spelen e ju helt befängt, har ni inte råd att köpa spelen så lägg ner att spela!! För ingen tjänar på ER i längden!!!!

Hur tänkte du nu? Att "lägga ner att spela" är just vad den som bojkottar gör.

Jag tror inte vi pratar om att bojkotta spelandet utan specifika utvecklare och deras alster. Dvs, köpa andra spel från andra utvecklare istället.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av knixen:

Att bojkotta spel pga att tillverkare vill ha in pengarna man har lagt på spelen e ju helt befängt, har ni inte råd att köpa spelen så lägg ner att spela!! För ingen tjänar på ER i längden!!!!

Och du tror detta sätt kommer ta bort nedladdning? Jag ger skyddet 1 månad sen kommer det vara knäckt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av knixen:

Att bojkotta spel pga att tillverkare vill ha in pengarna man har lagt på spelen e ju helt befängt, har ni inte råd att köpa spelen så lägg ner att spela!! För ingen tjänar på ER i längden!!!!

Hur tänkte du nu? Att "lägga ner att spela" är just vad den som bojkottar gör.

Jag tror inte vi pratar om att bojkotta spelandet utan specifika utvecklare och deras alster. Dvs, köpa andra spel från andra utvecklare istället.

Jag medveten om det. Jag ville bara påpeka att det låg en något ironsik motsägelse i inlägget jag citerad. Själv kommer jag att bojkotta Ubisofts spel tills dess att de kommer på bättre tankar (om de nu någonsin gör det) men givetvis inte spel från andra utgivare som avstår från dessa dumheter till kopieringsskydd.

Inaktiv

Piratkopiering är som vanligt mest ett tacksamt svepskäl. Pirater kommer ALLTID att hitta sätt att sprida spel.

Nej, vad Ubisoft är ute efter är KUNDKONTROLL, att helt och hållet döda andrahandsmarknaden och förhindra kompislån. Jävla gement.

Och på längre sikt lär det här nya systemet säkert underlätta reklaminfogning (aktuella annonser i realtid i ditt spel, anpassade efter kunden - vilken service!).

Medlem

Enkel lösning: ngn. tar ner deras servrar tills reklamationsstormen bland användarna tvingar dem att patcha bort skiten

ang. DRMlösningar: alla lösningar som begränsar slutanvändarens användning av produkten gör bara det illegala alternativet mer attraktivt.

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

I det stora hela märks det ju inte om just DU inte köper det

Riktigt konstig syn på det hela. Om jag som konsument känner att jag blir dragen i skiten för att någon ska profitera på det så har jag ett val att välja bort det. Även en droppe kan få bägaren att rinna över, som det så fint heter. Blir svårt att visa sitt missnöje genom att inte agera emot det.

Menade väll rätt mycket mig själv då jag inte kan bojkotta en riktigt bra produkt bara för att

Sen kommer jag svära högt o djävulskt när jag nu råkar ut för problem (vilket för min del det här nog inte lär göra alls för mig)

Kardemumma Summan är nog: att jag både är avundsjuk på er som är så rakryggade samtidigt som jag inte förstår det när det blir eran förlust för stunden;)

Hur många av er skulle tex bojkotta systemet för o försöka få in spriten i vanliga affärerna?
(dålig jämförelse men men)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hur dumma i huvet är dom? Varför tror dom att det inte kommer kunna förbigås genom cracks m.m? Det är ju så jävla poänglöst. T.om folk som köpt spelet kommer cracka det...

Visst kanske kommer ta längre tid o knäcka det. Men det kommer irretera kunder. Säg att Ubi's server går ner? Då försvinner din game progress och jag lovar att du inte blir lycklig.

Medlem

Tur att de inte har några spel som jag längtar efter direkt.
Blir lätt för mig att bojkotta deras spel.

Hoppas de inte lyckas för bra med sin strategi så att fler utgivare tar efter detta system.

Jag har inget emot skydd av någon sort eftersom jag köper spel på riktigt, men att lusa ned internet så här tycker jag är onödigt. Sedan har ju snubbarna lite hybris om de tror att alla deras spel säljer så där mycket...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ska man vara online hela tiden kan dom också börja med dessa saker vilket jag tror skulle dra ner piratkopiering betydligt mer:

Exempel-siffror:
Fullpris för spel X: 599kr
Få tillgång till spel X i 1 dygn: 49kr.
Köp spel X efter att testat ett dygn: 599 - 49kr = 550kr.
Hyr spel X i 2-4v: 199kr.

Try before buy, dock krävs det att utvecklarna gör bra spel speciellt med replay-value om det är singleplayer. Skräpspel vill ingen köpa efter att t.ex. testat för 49kr ett dygn. Dock, vilket är den stora poängen, kan betydligt fler folk tänka sig testa spel för 49kr det kan tom vara smidigare/snabbare/säkrare än att ladda ner det på TPB. Att folk laddar ner olagligt är inte bara pga snålhet/brist på pengar, utan även att folk drar sig för att kasta ut 600kr och i vissa fall mer för grisen-i-säcken. 600kr för nåt man kanske spelar i 30 minuter är mycket, däremot 49kr för att testa om det är nånting att köpa är ingen summa alls..

Medlem
Citat:

PCG: Jag tror många av oss vill ha ett tydligt åtagande att ni förstår våra farhågor om att servrarna går ner och att vi plötsligt sitter där med dyr skräpdata på våra hårddiskar.

Ubisoft: Systemet är gjort av folk som älskar pc-spel. De spelar pc-spel, de är dina vänner.

PCG: Så ni kan gå med på att säga att systemet kommer patchas bort?

Ubisoft: Det är planen.

PCG: Är det planen, eller är det något som definitivt kommer ske?

Ubisoft: Det står med i målsättningen i den övergripande planen. Men vi planerar inte att stänga ner servrarna, det gör vi verkligen inte.

Snacka om att undvika frågan. Är det en politiker som extraknäcker som talesman för företaget?

Inaktiv

Synd om man gör sista uppdraget eller möter nån boss som man snart har dödat. Dessa system kommer lätt att hackas och ligga ute på piratebay några timmar efter. Folk hackar ju Pentagon och Nasa så ett spel är ju direkt något problem?

Kör normalt det är bäst.

Medlem

Byt ut ubi snubben mot robert bowling från iw och ubisoft mot iw/activision så är det här okt/nov all over again.

trust us its gonna be awesome... jo men visst...

tänker inte skrika bojkott men hade ac2, splinter cell på köplistan... nu blir det nog inga ubi köp från min sida iaf.
Jag tyckte att bioshock2 drm va helt skräp med både gfwl + 15 installationer va jävligt dåligt men ubi's tar priset.

Medlem

eftersom det inte kommer påverka dem som kopierar så är det ju ganska korkat det här. vore kanske en annan sak om alla vore tvungna att knäcka sitt eget spel, men eftersom man bara kan klicka på en länk till en torrent så är det ju meningslöst.

de positiva delarna låter dock bra..

Medlem

Jätte kul om man sitter på ett privat lan och internet crashar av någon anledning, vilket har hänt ett antal gånger under alla år. Det är ju inte hela världen man spelar ju oftast via lanet men om det krävs internet så kommer ju ingen kunna spela det spelet. sanslöst dålig ide. UBI kan se sig om stjärna om att jag kommer köpa ett spel av dem så länge denna *lösning* existerar. MW2 rök av just samma anledning att det krävs att man spelar över internet.

Medlem

det är ju inte ubisoft man ska bojkotta, det är ju trots allt inte deras fel.
bojkotta alla dessa fjortispirater och andra idioter som sänker spelindustrin!

Medlem

Ännu en gång inser jag varför jag inte kommer lägga massa slantar på att uppgradera min dator.
Är på sätt och vis inte emot skyddet i sig, men det är ytterligare en orsak till att jag hellre väljer att spela på konsol.
Där slipper man allt tjafs och eventuella problem med överenergiska kopieringsskydd.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av MakkeK:

det är ju inte ubisoft man ska bojkotta, det är ju trots allt inte deras fel.
bojkotta alla dessa fjortispirater och andra idioter som sänker spelindustrin!

hur bojkottar man pirater?

Medlem
Skrivet av MakkeK:

det är ju inte ubisoft man ska bojkotta, det är ju trots allt inte deras fel.
bojkotta alla dessa fjortispirater och andra idioter som sänker spelindustrin!

Så länge konsolspel säljer bättre i Asien och staterna så lägger dom krut där, att det skulle vara piraternas fel är bara skitsnack. 360, wii, PSP, ND etc etc finns att ladda ner och då mindre omständigt.

Inaktiv

de missar att piraterna alltid ligger ett steg före vad som än händer.

Inaktiv

Undrar om nästa steg kanske är att låta ladda ner spel gradvis, så att man bara kommer åt de(t) segment man för tillfället spelar. En lösning någonstans mellan en digital kopia och streaming.

Medlem

bla bla bla.
Likadant när MW2 kom att Dedicade support skulle inte vara med.
Då sa miljontals att dom inte skulle köpa det.
Och se vad som hände där.
Spel tillverkar kan göra vad som helst. Och vi konsumeter kommer köpa det.

Tänk er i deras situation. Tänk om ni gör något som kostar dig x antal kronor. Sen lägger du ut det. Köpare ska betala x antal kr för produkten. Men tack varje att samma fil ligger för gratis nedladdning på Piratebay förlorar du x antal kronor. Istället för att tjänat in dom?

Dom lägger ner miljontals på att göra spel som vi kan sitta och spela. Och så ska dom inte få något för att göra dom?
Det är även fel att man ska få betala för spelet. Sen betala för DLC:s. Men det är pga att dom inte tjänar in dom x antal pengar dom behöver.
Om dom inte får in för sitt arbete går dom i konkurs.

Så man kan inte tänka i simpla banor. Man måste tänka lite större.

Medlem

jag är säkert lika sur som dom flästa här men om man vill ha spelet men inte skydet men samtidigt vill ha en äkta verision så kommer jag förmodligen att köpa spelet och tanka ner det ochså för att slipa skydet sålänge jag inte vill spela över internet elelr liknande. vist komemr ta en massa plats på datorn med det är ganska billigt att skaffa mer plats på datorn...


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Jaja kom inte å gnäll om 1 månad när halva internet har tankat spelet.. jävla nötter dom lär sig aldrig.. betala för att vara bunden till vara online nonstop för å spela.. hahahahha epic fail!

Inaktiv

@FearKill

Hur kan du säga att man måste tänka större när du själv tänker så jävla kortsiktigt?

Vad som sker är att man inskränker BETALANDE kunders frihet. Pirater kommer att anpassa sig och slippa klumpiga, påträngande "säkerhetssystem".

Och det finns fortfarande inte, så vitt jag känner till, någon pålitlig undersökning som visat att varje nedladdning är en osåld kopia.

Om det VERKLIGEN handlade om piratkopiering hade Ubisoft kunnat sköta problemet på en myriad olika sätt. Man måste ge kunder INCITAMENT att köpa spelet, inte straffa dem för det!

Medlem

Satan så löjliga ni är. Hur ofta har man INTE tillgång till internet?

"Då blir det att ladda ner spelet istället" Seriöst? För det första r datorspel ingen rättighet. För det andra lär det inte Ubisoft sluta med det bara för att ett par personer laddar ner istället, det är troligtvis inte er som Ubisoft försöker få tag på.

På tal om bojkott, hur gick det för CoD:Mw2 bojkotten? Inte så jättebra va? Nä, bara snack.

Skriv svar