Cliff "CliffyB" Bleszinski agerar gärna konsult för ett Gears of War-spel

Robot
Cliff "CliffyB" Bleszinski agerar gärna konsult för ett Gears of War-spel

Men Microsoft har hittills ignorerat honom.

#Cliff-Bleszinski, #Gears-of-war


Medlem

Jag får för mig att han bryr sig mer om pengar än något annat och att han är ganska illa omtyckt, men jag har såklart inget som backar upp mina tankar 😆 Dom kanske inte behöver hans råd för att göra ett nytt Gears of War helt enkelt.

Medlem

Att konsulta brukar ge bra betalt...

KoP
Medlem

Han lider nog utav en övertro på sig själv och tror fortfarande att det finns en "hype" kopplat till hans namn. 🤔

Medlem

De får gärna återgå till det mer mörka och på gränsen till skräck stundvis som i första Gears of War

Redaktör
Ponny
Skrivet av Rhymst:

Jag får för mig att han bryr sig mer om pengar än något annat och att han är ganska illa omtyckt, men jag har såklart inget som backar upp mina tankar 😆 Dom kanske inte behöver hans råd för att göra ett nytt Gears of War helt enkelt.

Min tanke precis. Hade de haft behovet av honom skulle de förmodligen hört av sig.

Gissningsvis gör inte den här tweeten att de blir mer sugna. 🙃


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av KoP:

Han lider nog utav en övertro på sig själv och tror fortfarande att det finns en "hype" kopplat till hans namn. 🤔

Han har hype hoss mig för Gears känns definitivt inte samma sen efter 3an. Man märker ju att han hade en unik särprägel på spelen han var inblandad i. Kan säga att jag genast hade blivit mer hype på nästa gears spel om man fick veta att han var inblandad i skapandet av det.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Jag får för mig att han bryr sig mer om pengar än något annat och att han är ganska illa omtyckt, men jag har såklart inget som backar upp mina tankar 😆 Dom kanske inte behöver hans råd för att göra ett nytt Gears of War helt enkelt.

Såklart dom inte behöver men ingen so far har varit bättre än 1-3 så.

Medlem

nej för fan, håll den där föredettingen borta från allt

är på samma skitsnacksnivå som peter molyneux

Medlem

Så här i efterhand hade det nog varit bättre att stanna på epic.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

känns som han har jobbig attityd att arbeta med, men fan snart gått 7år och man saknar fortfarande movementen från lawbreakers, så nått kan han nog

Medlem

Cliffy B verkar fortfarande inte förstå att de flesta ser honom som en medelmåtta med stora tankar om sig själv.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av superlim:

nej för fan, håll den där föredettingen borta från allt

är på samma skitsnacksnivå som peter molyneux

Är det ens jämförbart? Molyneux är en scammer som ljuger om vartenda spel han någonsin släppt.

Cliffy B är en washed up spelutvecklare som pensionerats 18 gånger och luktar av desperation för han inte varit framgångsrik sen gears 3.

Min poäng är att Cliffy vad jag vet är ganska oskyldig och Molyneux är en bedragare och scammer.

Medlem

Trodde han var färdig med spel efter att ha gråtit på X om hur farligt det var att folk ville ha pengarna tillbaka för Lawbreakers-fiaskot. Hoppas han hålls långt borta från Gears.

Skrivet av Barkbiten:

Är det ens jämförbart? Molyneux är en scammer som ljuger om vartenda spel han någonsin släppt.

Cliffy B är en washed up spelutvecklare som pensionerats 18 gånger och luktar av desperation för han inte varit framgångsrik sen gears 3.

Min poäng är att Cliffy vad jag vet är ganska oskyldig och Molyneux är en bedragare och scammer.

Lawbreakers och Radical Heights var mer bedrägeri än någonting Molyneux sagt/gjort.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Trodde han var färdig med spel efter att ha gråtit på X om hur farligt det var att folk ville ha pengarna tillbaka för Lawbreakers-fiaskot. Hoppas han hålls långt borta från Gears.

Lawbreakers och Radical Heights var mer bedrägeri än någonting Molyneux sagt/gjort.

Åh fan hade helt glömt bort Radical Heights. Är ignorant när det kommer till Lawbreakers, kan du ge mig en kort sammanfattning på vad som hände med det förutom publisher biten?

Edit: Sen vet jag vad som är värre med Radical Heights (förutom cashgrab) än Peter Molyneux NFT/Crypto scam spel...

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Åh fan hade helt glömt bort Radical Heights. Är ignorant när det kommer till Lawbreakers, kan du ge mig en kort sammanfattning på vad som hände med det förutom publisher biten?

Edit: Sen vet jag vad som är värre med Radical Heights (förutom cashgrab) än Peter Molyneux NFT/Crypto scam spel...

Lawbreakers släpptes som betalspel med GaaS-modell i Augusti 2017, spelstudion stängdes i Maj 2018 och nedläggningen av spelet utannonserades i Juni 2018. Spelet gjordes f2p utan butik tills servrarna stängdes ned i September 2018 och återköp från missnöjda spelare nekades med hänvisning till att studion hade stängt.

Radical Heights släpptes med in-game-butik och ”Founders pack” en månad innan man slog igen hela studion, finns inte en chans att nedstängningen inte var planerad redan vid release. Betydligt närmare bedrägeri än cashgrab skulle jag säga.

Medlem

Han låter som en bitter gubbe lol.

Medlem

Hur många gånger har sagt att han är färdig med spelbranschen för att ett tag senare "sondera terrängen" och säga att han är tillgänglig för ditten eller datten?

Det blir ju nästan lite tragiskt då ingen verkar nappa.

Medlem

Låter som om konton börjar sina. Räkningar börjar bli många. Och han bönar och ber Microsoft om jobb? Efter att ha kallat Microsoft för ett "skit-företag", Xbox 360 för en "skit-konsol" och Xbox spelarna för "skit-spelare".

Medlem

Har länkats förut (kanske av mig själv?), men denna videon är rätt interessant. CliffyB beter sig som ett litet barn mestadels av tiden.

Medlem

Hört han ska vara en riktig trevlig snubbe i verkliga livet.

Medlem
Skrivet av ulphen:

Hört han ska vara en riktig trevlig snubbe i verkliga livet.

Ahh yes, vilket rättfärdigande som helst hjälper bara man ser till att Gears fortsätter vara skit. Iaf inte lika bra som 1-3.

1
Skriv svar