Suicide Squad: Kill the Justice League

Medlem

Kommer nog testa förr eller senare, men avvaktar kanske tills priset går ner (eller tills det blir GamePass?).
Det som stör mig mest från alla videos är att man hoppar och springar och traversera i luften hela tiden - men det är kanske just det som är kul när man kör spelet på riktigt?

Medlem

Så det blev ett bra spel ändå, kul! Hoppas att de gör det ännu bättre innan jag väljer att testa.

Medlem

Rocksteady verkar blivit fullt ut Woke och liknande. Inga förhoppningar på framtiden för Rocksteady jämfört med den fantastiska historia de har bakom sig. Så otroligt tråkigt, tur att de gamla Batman Arkham spelen fortfarande ser och är fantastiska.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Håller jag inte med om.
Kanske Nintendo-spel.
Spel kan ta jävligt lång tid innan de kommer igång efter tutorial och skit.

Jo, men här snackas det ändå om att killen spelade klart hela storyn och sen insåg att "nä, det var nog inget spel för mig!".
13 timmar är mycket kan jag tycka, det är ju längre än många andra spel som ibland kan ligga runt 8-10 timmar. Jag hade inte lagt så många timmar på ett spel och sen tyckt det var tråkigt, nåt måste spelet såklart ha för att man inte ska stänga av inom en timme. Ett vanligt demo brukar ju ligga på typ 30 min gameplay.
Men visst, läser man i kommentarerna här, så kan ju folk spela 40 timmar på en helg, sen bara "nä, spelet SÖG FETT!!!".

Jag ställer mig i kören som påstår att Jönsson utnyttjat Steams returnpolicy lite väl mycket, även om det inte är olagligt, så kan det ses som omoraliskt att utnyttja systemet.

Medlem

Tycker faktiskt att det ser väldigt kul ut att spela. Emellanåt dyker det upp spel där storyn kanske inte är den bästa, uppdragsvariationen lämnar en del i övrigt att önska och man känner att man tycker om det mer än vad man borde. Sunset Overdrive, Prototype och Shadow of Mordor är tre exempel på sådana som jag kan komma på spontant där det spelmekaniska i sig gjorde det värt att spela. Det är givetvis svårt att bedöma det rättvist utan att spela det själv men SS: KtJL skickar verkligen den typen av signaler till mig. Att jag dessutom är en DC-serietidningsnörd gör inte saken sämre. Blir garanterat ett köp även om jag nog avvaktar till det sjunkit i pris med någon hundring

Medlem
Skrivet av Danster:

Dra till Dumpen om det inte passar!

🤣

Medlem

70$ för ett 3/5 singleplayer spel. Nej tack

Medlem
Skrivet av Poke_85:

Rocksteady verkar blivit fullt ut Woke och liknande.

Vad betyder detta ens?

Medlem

nä, ganska säker på att det är precis så jävla dåligt som jag tror att det är


signatur

"People say nothing is impossible, but I do nothing every day."

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Vad betyder detta ens?

Det betyder att de prioriterar DEI och ESG framför en bra berättelse, något som bevisas av att de har outsourcat mycket av skrivandet till Sweet Baby Inc.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Jo, men här snackas det ändå om att killen spelade klart hela storyn och sen insåg att "nä, det var nog inget spel för mig!".
13 timmar är mycket kan jag tycka, det är ju längre än många andra spel som ibland kan ligga runt 8-10 timmar. Jag hade inte lagt så många timmar på ett spel och sen tyckt det var tråkigt, nåt måste spelet såklart ha för att man inte ska stänga av inom en timme. Ett vanligt demo brukar ju ligga på typ 30 min gameplay.
Men visst, läser man i kommentarerna här, så kan ju folk spela 40 timmar på en helg, sen bara "nä, spelet SÖG FETT!!!".

Jag ställer mig i kören som påstår att Jönsson utnyttjat Steams returnpolicy lite väl mycket, även om det inte är olagligt, så kan det ses som omoraliskt att utnyttja systemet.

Företagen får skylla sig själva när de har early access på tre dagar och annan skit genom att ta extra betalt. Det är inte synd om företagen, de får leva med konsekvenserna av sina beslut.

Medlem

Tycker det ser skoj ut ändå så det blir ett köp på rea framöver. Tycker inte spel behöver nån super djup story heller för att vara bra, så länge det är skoj att spela så är jag nöjd. Orkar inte heller sätta mig in i storys och överanalysera dialoger mm.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det betyder att de prioriterar DEI och ESG framför en bra berättelse, något som bevisas av att de har outsourcat mycket av skrivandet till Sweet Baby Inc.

Nu är det ju storyn och berättandet som hyllats mest av allt, så extra bra att dom valde att gå den vägen då

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Nu är det ju storyn och berättandet som hyllats mest av allt, så extra bra att dom valde att gå den vägen då

Hyllats av vem? Kritikerna? Genrellt sett så har storyn varit väldigt kontroversiell bland spelarna, om man ser på det objektivt och rör sig bort från ekokammaren.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Hyllats av vem? Kritikerna? Genrellt sett så har storyn varit väldigt kontroversiell bland spelarna, om man ser på det objektivt och rör sig bort från ekokammaren.

vad är fel på storyn? jag gillar den

Den är hård och rolig

Sen alla gillar inte allt. Jag tycker den är bra andra tycker den är dålig och så är det med allt i världen

Medlem
Skrivet av Karmak:

vad är fel på storyn? jag gillar den

Den är hård och rolig

Sen alla gillar inte allt. Jag tycker den är bra andra tycker den är dålig och så är det med allt i världen

Harleys sexuella trakasserier mot Deadshot är väl ett av många problem med storyn.

Men vissa kanske tycker det är kul.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Jo, men här snackas det ändå om att killen spelade klart hela storyn och sen insåg att "nä, det var nog inget spel för mig!".
13 timmar är mycket kan jag tycka, det är ju längre än många andra spel som ibland kan ligga runt 8-10 timmar. Jag hade inte lagt så många timmar på ett spel och sen tyckt det var tråkigt, nåt måste spelet såklart ha för att man inte ska stänga av inom en timme. Ett vanligt demo brukar ju ligga på typ 30 min gameplay.
Men visst, läser man i kommentarerna här, så kan ju folk spela 40 timmar på en helg, sen bara "nä, spelet SÖG FETT!!!".

2 timmar räcker för att veta, sa du. Det var det jag menade att jag inte höll med om.
I vissa spel är ju bara tutorialen 1h och sen har man bara 1h till på sig att bestämma sig.
Men ja, 13h är lång tid i de flesta spel.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Harleys sexuella trakasserier mot Deadshot är väl ett av många problem med storyn.

Men vissa kanske tycker det är kul.

måste ha missat vad för sorts sexuella trakasserier?

Medlem
Skrivet av Karmak:

måste ha missat vad för sorts sexuella trakasserier?

Håll i hatten, hon tar honom på rumpan!

Alltså så jäkla kul vad folk blir kränkta av!

Medlem
Skrivet av Karmak:

måste ha missat vad för sorts sexuella trakasserier?

När hon taffsar på hans röv när han inte har någon möjlighet att göra motstånd. Men vissa tycker ju att det är okay för Harley är kvinna och Deadshot är en man. Men jävlar vilket liv det blivit om rollerna varit ombytta.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

När hon taffsar på hans röv när han inte har någon möjlighet att göra motstånd. Men vissa tycker ju att det är okay för Harley är kvinna och Deadshot är en man. Men jävlar vilket liv det blivit om rollerna varit ombytta.

oh nej.. someone think of the children

Detta var det lamaste jag har hört som anledning att storyn suger

Skrivet av Jönsen:

Håll i hatten, hon tar honom på rumpan!

Alltså så jäkla kul vad folk blir kränkta av!

Jag trodde jag hade missat något jättehemskt och fattar inte hur när jag spelat och gjort allt
Nej detta måste vara någon dum anleedning som de hittar för att hata spelet och måste greppa efter varje halmstrå

Moderator | Testpilot
Skrivet av Karmak:

oh nej.. someone think of the children

Detta var det lamaste jag har hört som anledning att storyn suger

Jag trodde jag hade missat något jättehemskt och fattar inte hur när jag spelat och gjort allt
Nej detta måste vara någon dum anleedning som de hittar för att hata spelet och måste ta i varje halmstrå

Dock stämmer det ju att det hade blivit väldigt gnälligt om det var Deadshot som gjorde samma mot Harley.

I övrigt så väntar jag med köp. Ser skoj ut och jag nästan bara hört gott om berättandet (sedan själva innehållet går att diskutera..).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Dock stämmer det ju att det hade blivit väldigt gnälligt om det var Deadshot som gjorde samma mot Harley.

I övrigt så väntar jag med köp. Ser skoj ut och jag nästan bara hört gott om berättandet (sedan själva innehållet går att diskutera..).

Jag hade inte tänkt på det om det var man eller kvinna i ett spel. I verkligheten är det helt annan sak och så klart berors på situation.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Dock stämmer det ju att det hade blivit väldigt gnälligt om det var Deadshot som gjorde samma mot Harley.

Vad har det med saken att göra? Är det orättvist mot det manliga könet? Är det en kollektiv kränkning mot osäkra pojkar?

Medlem
Skrivet av Karmak:

oh nej.. someone think of the children

Detta var det lamaste jag har hört som anledning att storyn suger

Jag trodde jag hade missat något jättehemskt och fattar inte hur när jag spelat och gjort allt
Nej detta måste vara någon dum anleedning som de hittar för att hata spelet och måste greppa efter varje halmstrå

Jag sa aldrig att storyn sög bara pga av det, svarade bara den som var innan. Sen är det så himla kul när folk sitter på Fz av alla ställen och normaliserar sexuella trakasserier bara för att det handlar om att det är en kvinna som gör det mot en man.

Finns flera anledningar till varför storyn suger. Bl.a hur dom får bomberna injicerade, kunde fan inte tro mina ögon när det visar sig att det är dom 4 som gör det på det mest efterblivna sättet. Eller hur Harley avrättar Batman som vid det laget inte kan försvara sig och är under mindcontrol. Men innan hon gör det snackar skit om att han har gett alla långsiktigt mental och känslomässig skada till alla han känner. Ja det kom ju från rätt käft Harley, som tillsammans med Jokern avrättat och torterat människor etc.

Finns fler exempel. Hur Batman har varit under Brainiacs control i 3 veckor men inte en enda gång åkt till hall of heroes och tagit alla gadjets och vapen som Justice league är svaga mot. Batman glömde tydligen det....

Storyn är helt jävla efterbliven i Suicide squad.

Satt in en spoiler-tagg // uberpwange

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Jag sa aldrig att storyn sög bara pga av det, svarade bara den som var innan. Sen är det så himla kul när folk sitter på Fz av alla ställen och normaliserar sexuella trakasserier bara för att det handlar om att det är en kvinna som gör det mot en man.

Finns flera anledningar till varför storyn suger.

Bl.a hur dom får bomberna injicerade, kunde fan inte tro mina ögon när det visar sig att det är dom 4 som gör det på det mest efterblivna sättet. Eller hur Harley avrättar Batman som vid det laget inte kan försvara sig och är under mindcontrol. Men innan hon gör det snackar skit om att han har gett alla långsiktigt mental och känslomässig skada till alla han känner. Ja det kom ju från rätt käft Harley, som tillsammans med Jokern avrättat och torterat människor etc.

Finns fler exempel. Hur Batman har varit under Brainiacs control i 3 veckor men inte en enda gång åkt till hall of heroes och tagit alla gadjets och vapen som Justice league är svaga mot. Batman glömde tydligen det....

Storyn är helt jävla efterbliven i Suicide squad.

Använd spoiler!!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jönsen:

Vad har det med saken att göra? Är det orättvist mot det manliga könet? Är det en kollektiv kränkning mot osäkra pojkar?

Att folk kan tycka illa om det oavsett kön det gäller. Och igen, hade det varit tvärtom så hade det varit en den gnäll. Att då samma personer inte gnäller bara för att det råkar vara en man det handlar om gör det ju lustigt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Wow, mobilportningen till vänster har märkbart sämre kvalité, vilket junk.

Allvarligt talat så skäms jag när jag ser det där. Någonstans bekräftar det min känsla för vart spelindustrin är på väg...skit i vad vi konsumenter tycker och vill ha, det vi ska få är ett grafiskt och fattigt underlag att placera en in-game butik i och ett battle-pass.

Medlem
Skrivet av Poke_85:

Rocksteady verkar blivit fullt ut Woke och liknande. Inga förhoppningar på framtiden för Rocksteady jämfört med den fantastiska historia de har bakom sig. Så otroligt tråkigt, tur att de gamla Batman Arkham spelen fortfarande ser och är fantastiska.

Du tror att din klena uppfattning om "woke" har någonting att göra med spelets usla kvalité att göra? För att inte peka ut någon särskild så undrar jag helt generellt ifall människor blivit helt galna?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Barkbiten:

Jag sa aldrig att storyn sög bara pga av det, svarade bara den som var innan. Sen är det så himla kul när folk sitter på Fz av alla ställen och normaliserar sexuella trakasserier bara för att det handlar om att det är en kvinna som gör det mot en man.

Finns flera anledningar till varför storyn suger. Bl.a hur dom får bomberna injicerade, kunde fan inte tro mina ögon när det visar sig att det är dom 4 som gör det på det mest efterblivna sättet. Eller hur Harley avrättar Batman som vid det laget inte kan försvara sig och är under mindcontrol. Men innan hon gör det snackar skit om att han har gett alla långsiktigt mental och känslomässig skada till alla han känner. Ja det kom ju från rätt käft Harley, som tillsammans med Jokern avrättat och torterat människor etc.

Finns fler exempel. Hur Batman har varit under Brainiacs control i 3 veckor men inte en enda gång åkt till hall of heroes och tagit alla gadjets och vapen som Justice league är svaga mot. Batman glömde tydligen det....

Storyn är helt jävla efterbliven i Suicide squad.

Satt in en spoiler-tagg // uberpwange

Tänk gärna på spoilers är du snäll


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar