Uppgift: Bärbar Playstation är under utveckling

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Modellen som kostar 419€ duger väl fint den också.

Hmmm. Sett fel. Nu kanske det börjar bli värt det.

Medlem

Fler bärbara konsoler? Ja tack! 😁

Skrivet av lonian:

Bloodborne.

Bloodborne on the go vore så fantastiskt 😃

Redaktör
Skrivet av WulffX03:

Hmmm. Sett fel. Nu kanske det börjar bli värt det.

Den gamla med 64 GB lagring kostar 369 euro, gissningsvis ca 4 200 kr med frakt. Mer lagring behövs, så det blir några hundralappar till. En fullt duglig maskin, även om laddtiderna är lite längre än på dyrare modeller.

https://store.steampowered.com/steamdeck


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Den gamla med 64 GB lagring kostar 369 euro, gissningsvis ca 4 200 kr med frakt. Mer lagring behövs, så det blir några hundralappar till. En fullt duglig maskin, även om laddtiderna är lite längre än på dyrare modeller.

https://store.steampowered.com/steamdeck

Hm. Prisvärt. Men frågan är ju hur påförlitlig remote play när man inte är hemma är. Sett både bu och bä på det, det är just det jag är ute efter på Ps5.

Har du någon erfarenhet av det?

Medlem

Jag har ju hotat mycket på spelforum om att jag kommer lämna PS ekosystem och skaffa Steam Deck 2 när den kommer, så detta är ett spännande drag från Sony.

Mitt digitala PS4-bibliotek på gamla exklusiva spel skulle kunna bli tillgängligt utan krav på att vara hemma vilket kan vara trevligt. Men samtidigt osäkert då nya spelare inte kan köpa DriveClub och utan någon handpåläggning så kanske det skulle buggar ut på nya bärbara (PSV2?) varpå de gör det ”black-listed” och ospelbart precis som P.T på PS5.

Om PSV2 är lättare och mera slimmad än Steam Deck 2 så har de min uppmärksamhet.

Medlem
Skrivet av WulffX03:

Billigare pris? Jag lirar enbart på Ps5. Kostar den portabla 4-5000 kan det vara värt det. Steam Deck kostar 8000

Skrivet av Påskmust:

Modellen som kostar 419€ duger väl fint den också.

369€ för den billigaste till och med🙂
Hittar man ett billigt minneskort på REA så är även den funktionell utan någon större begränsning.

Har man lite tur så kanske man hinner knipa en refurb för 300€ till och med.

Men poängen som jag även tror Påskmust menade är att vart får du 8000Kr ifrån?
Dem pratar även om att den förmodligen bara kommer orka med PS4 spel samt kanske ett urval av patchade PS5 spel i bästa fall.

Jag ser helst att Sony inte ödslar tid på detta utan fortsätter att lansera sin spel på PC istället, så att andra system som är mycket mer kapabla får spelen.

Redaktör
Skrivet av WulffX03:

Hm. Prisvärt. Men frågan är ju hur påförlitlig remote play när man inte är hemma är. Sett både bu och bä på det, det är just det jag är ute efter på Ps5.

Har du någon erfarenhet av det?

Har ej kört Remote Play på Steam Deck. På PS Portal funkade det riktigt illa för min del, både via 5G och jobbets wi-fi med PS5:an hemma.


signatur
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Dem pratar även om att den förmodligen bara kommer orka med PS4 spel samt kanske ett urval av patchade PS5 spel i bästa fall.

Det lär ju dröja innan den släpps och då kommer den ju förmodligen vara kraftfullare än Nintendo Switch 2 som ryktas vara som en ps4 i kraft, som nuvarande Steam Deck är.

Gissar att det blir jämt skägg mellan Steam Deck 2 och Playstation Vita 2 om det blir en sådan framtid.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag hoppas verkligen kommer en PS Vita 2.
Jag använder fortfarande min Vita OLED, helt fantastisk liten maskin.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Playstation Portal är ingen bärbar konsol. Det är en surfplatta med inbyggd handkontroll som streamar spel från din PlayStation 5.

Ja. Tyvärr är det inte ens en surfplatta, eftersom det inte går att surfa på den 😅

Det är en halvläcker streaming-”konsol”, men dock alldeles för dyr och nischad. Om de ändå slängt in stöd för bluetooth-hörlurar och dylikt…. Och/eller en webbläsare. Nä, jävligt märklig lansering i mitt tycke. Det hade kunnat bli så mycket bättre, speciellt till det priset.

12
Skriv svar