Sugen på en ny färg på din Diablo IV-portal? Det blir 300 spänn, tack

Medlem

Man måste inte köpa varenda dlc grejj, o då har jag ändå star citizen som mitt favorit spel med mer skit investerat än dem flesta. 😆
Hellre att man köper nåt en gång eller 2 i halvåret än battlepass o skit.

Medlem

Activision blizzard är ju experter på att göra reklam för motståndarna poe2 och last epoch.

Spännande att höra vad de hittar på nästa gång.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

KoP
Medlem

Dumpa Diablo och köp ett nytt spel för dom där 300 kronorna istället.

Releasehästryttare

"YOU PAY FOR BLUE RANDOM COLOUR!!

Medlem

Är ju precis som allt annat cosmetic junk i spel.

Medlem
Skrivet av robbis:

Det är ju som sagt valfritt så jag förstår inte varför folk gnäller. Inte direkt P2W av färgen på portalen.

Därför är du också en del av problemet.

Medlem

*Huvudräknar lite på pengarna man hivat på Path of Exile under åren.*

Medlem
Skrivet av robbis:

Det är ju som sagt valfritt så jag förstår inte varför folk gnäller. Inte direkt P2W av färgen på portalen.

Typ som att säga att det är valfritt att spela om jag kritiserar mechanics eller storyn i Diablo 4. Varför ens spela spel eller ha en åsikt om något överhuvudtaget....

Just consooooom product!!

Medlem

Varför inte bara göra spelet free2play vid det här laget, jag såg att man kan köpa mounts nu som kostar mer än vad spelet gör. Hur är det rimligt?

Så trött på dessa idioter som säger "Jag får göra vad jag vill med mina pengar!" och fortsätter mata det här monstret och allt vi kan göra är att se på när allt går åt helvete.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Typ som att säga att det är valfritt att spela om jag kritiserar mechanics eller storyn i Diablo 4. Varför ens spela spel eller ha en åsikt om något överhuvudtaget....

Just consooooom product!!

1. Det är valfritt att spela
2. Kritisera på du, men vem äger och har rätten att göra vad dom vill med spelet?

Medlem
Skrivet av WargH:

Därför är du också en del av problemet.

Jag är definitivt inte problemet, problemet är fortfarande dom som köper saker i spel som dom inte behöver. Klart som fan utvecklarna slänger in MTS då det finns en marknad för det. Jag är inte en av dem, så därför är inte jag problemet. Problemet är dom som gnäller på att man "kan" köpa saker i shoppen som inte är P2W utan bara kosmetiska. Men att göra det såhär tycker inte jag är fel sätt, så är det helt och hållet upp till utvecklarna själva att sälja vad dom vill, sen att folk är så dumma som köper det är en annan sak.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja haha.
Men Activision ovh Blizzard tackar er.
Många här på FZ som hypade upp Diablo 4, förköpte för att spela tidigt osv.
Trots "dont you have phones" och allt annat ruttet företaget håller på med, ni kastade era pengar på dom. Hoppas ni är nöjda 😂

Storyn i D4 lyckades de riktigt bra med, och deras cinematics är toppklass!
men allt utanför storyn var en stor besvikelse.

Hade rekommenderat D4 för enbart sin story, ifall de körde en rea.
Vill du ha ett klassiskt Arpg, gå för något annat.

Nytt DLC till slutet av året, kommer jag köpa direkt, nej, kommer jag köpa på rea i framtiden, ja.

Medlem
Skrivet av noreason:

Vi såg det inte riktigt komma.

- Förmodligen alla som köpte Diablo 4

Förstår inte folk som köpte D4 efter den öppna betan, ett av de sämsta ARPG jag kört någonsin, och jag spyr på varenda youtuber som marknadsförde spelet.

Tyckte story-mode va grymt kul, värt o köra igenom 1 gång iaf

Medlem

Jag minns när Fz trodde Microsoft skulle "rädda" Blizzard.

Gnällkuk
Skrivet av Sillgam:

Jag minns när Fz trodde Microsoft skulle "rädda" Blizzard.

Det blev klart 13:e oktober förra året, hade du förväntat dig StarCraft 3 och expansion vid det här laget eller?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det blev klart 13:e oktober förra året, hade du förväntat dig StarCraft 3 och expansion vid det här laget eller?

I denna tråd diskuteras väl mikrotransaktioner?

Medlem

Förstår inte problemet så länge det inte är P2W. Om folk vill lägga pengar på skins, låt folk lägga pengar på skins..


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Gnällkuk
Skrivet av Sillgam:

I denna tråd diskuteras väl mikrotransaktioner?

Så vad var det du ville ha sagt då?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Får horse armor att verka prisvärt 😑

Medlem

Köpt spelet två gånger, först nån vecka efter släpp och sen ett halvår senare när det var patchat ordentligt. Refund inom 1.5 timme båda gångerna då det helt enkelt inte var roligt. Lär inte köpa det förens det är 90% Rea

Medlem
Skrivet av androsynth:

Får horse armor att verka prisvärt 😑

*Stolt ägare till horse armor*

Jag ångrar inget!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

det var lite väl saftigt

Medlem
Skrivet av Issue:

Förstår inte problemet så länge det inte är P2W. Om folk vill lägga pengar på skins, låt folk lägga pengar på skins..

Den här videon är nu 6 år gammal men fortfarande så passande:

Medlem

Längtar till Path of Exile 2.

Den kommer kötta


signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se
Palworld Sverige https://palworld.se

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Så vad var det du ville ha sagt då?

Så vad har Microsoft gjort för att förbättra spelen?

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Jag spelar fortfarande och tycker det är riktigt kul. Kör bara seasons. Det är bättre nu än vid release.

Jag är nöjd med mitt köp av Ultimate Edition. Har spelat ca 900 timmar, mycket nöje per krona.

Ja 900 timmar, då kan man inte klaga


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Haha shit vilket skämt…!

Medlem
Skrivet av Sarato:

Den här videon är nu 6 år gammal men fortfarande så passande:
https://www.youtube.com/watch?v=Ce5CDrq4dGg

meh. förstår fortfarande inte problemet.
Pengar ska in, det sitter X antal folk och både ritar och kommer med ny content (seasons). Ska dom göra det gratis i 10, 15, 20, 50 år? Dom hade kunnat gå vägen att släppa diablo 4, sen inte göra ett skit förrän det är dags för expansion.
Eller så hade dom kunnat välja att ta en månadskostnad... eller en säsongskostnad..
Eller så väljer dom att släppa kosmetiska saker, så att dom som vill se fina ut får se fina ut och jag som inte bryr mig kan spela utan månadskostnad.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

meh. förstår fortfarande inte problemet.
Pengar ska in, det sitter X antal folk och både ritar och kommer med ny content (seasons). Ska dom göra det gratis i 10, 15, 20, 50 år? Dom hade kunnat gå vägen att släppa diablo 4, sen inte göra ett skit förrän det är dags för expansion.
Eller så hade dom kunnat välja att ta en månadskostnad... eller en säsongskostnad..
Eller så väljer dom att släppa kosmetiska saker, så att dom som vill se fina ut får se fina ut och jag som inte bryr mig kan spela utan månadskostnad.

Eller så släpper de ett spel, låter folk köpa ett komplett spel och använder intäkterna till att utveckla nästa spel eller expansion och släpper nytt lagom till att spelarna tagit sig genom allt innehåll i originalspelet. Fungerade utmärkt i drygt 20 år innan spel började säljas in som bakdörr till spelarnas plånböcker.

Medlem

Folk gnäller hej vilt omkring sig när det kommer till D4 men samma personer dumpar nog en hel hög med pengar i POE eller andra spel för liknande grejer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skriv svar