Suicide Squad: Kill the Justice League "infriade inte förväntningarna"

Robot
Suicide Squad: Kill the Justice League "infriade inte förväntningarna"

Säljer sämre än vad ekonomerna räknat med. Men Steam-köparna är positiva.

#kill-the-justice-league, #suicide-squad


Medlem

Avvaktar till spelet dyker upp i reabaken.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Avvaktar till spelet dyker upp i reabaken.

Varför?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser fult och själlöst ut. Såg en jämförelsevideo med Arkham Knight som alltså är närmare 9 år äldre. Utvecklarna borde skämmas.
(Eller rättare sagt så är det säkert nån girig kontorsgubbe som bestämt hur fort spelet ska släppas, och då har inte utvecklarna kunnat göra det som dom vill)

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Förmodligen för att det är ett lägre pris.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Håller med, spelet ser helt okej ut och jag gillar karaktärerna. Men inte så sugen att ge 700spänn för det, dyker väl upp på någon steam rea senare. Men iofs är det väl live service spel så går det för dåligt så stänger de kanske ner spelet?

Medlem

Äh, det är ju nu som ska tjäna pengar på all ingame-valuta som ska krängas för att köpa nya outfits.
Alternativet är att spelet blir gratis att spela och man satsar på att folk köper tingel tangel och säsongspass.

Skägg.
10 Chambers

Lirat 4-5 timmar och allt känns så ”dyrt”. Påkostade cutscenes var tionde minut, vansinnigt snygga karaktärer och animationer. Staden är detaljerad, osv. Dyrt.

Och att flänga över stan med de olika karaktärerna är kul, de enskilda stridsmomenten är underhållande och känns lite Bulletstorm/Doom Eternal men allt är bakat i uppdrag som är så fantasilösa. Stick dit, försvara en stund, stick till ett nytt ställe, döda fiender på ett visst sätt.


signatur
Medlem

Hogwarts Legacy har fått bra betyg, är singleplayer, innehåller inga mikrotransaktioner och har sålt 24 miljoner exemplar.
Hoppas Warner Bros satsar mindre på live service spel i framtiden. Är så trött på spel som aldrig tar slut.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Dom måste väl ha sett kritiken efter att dom visade upp spelet? Om jag minns rätt så försenade dom det till och med på grund av det, men sen visade dom upp det igen och ingenting såg bättre ut.

Hoppas studion klarar sig iallafall och att folk inte blir av med sina jobb på grund av andras dumma beslut.

Medlem

Det peakar på under 1000 spelare under en 24h period nu, mindre än en månad efter release.

Så jovettu WB... folk VILL ha dåliga live service spel.


signatur

I drank what?

Medlem

” Betygen är riktigt _långa_ på många håll”. Nytt begrepp för mig.
Men iaf, är det inte bara en del i trenden att folk är fruktansvärt less på ”superhjälte”- genren generellt?
”Vattumannen 2” floppa ju stenhårt på bio och förra årets ”Marvels - lets see if you pay for this bs too” gick ju också åt skogen vad ja förstod.

Får se hur Dödsnooker 3 går i år. De kommer få jobba stenhårt på marknadsavdelningen iaf.

Men the avengers var liksom en sista ”hurra” för hela genren. Var ett rätt stort misstag att mer eller mindre göra en grand finale och döda allt man byggt upp.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Men the avengers var liksom en sista ”hurra” för hela genren. Var ett rätt stort misstag att mer eller mindre göra en grand finale och döda allt man byggt upp.

Det mesta Marvel lanserar eller DC för den delen känns som floppar. Multiverse och alla streaming-seriee blev för mycket för alla. T.om Star Wars får ju rätt mycket skit för det som kommer ut i serieform, vågar väl knappt lansera några filmer med risken för floppar.

Medlem

Glädjande nyheter och förtjänt.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Förmodligen för att det är ett lägre pris.

Om man inte vet att det kommer ett offline mode så lär det inte vara värt något, detta spelet lär väl inte hållas vid liv så länge eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Åh nej, floppade erat live service spel? Som kostat 600-900kr att köpa men är fullt med microtranskationer. Buhu

Medlem

Gör om, gör rätt!

Medlem

Är det inte så att detta är ett bra spel att ta bort från live service och bara sälja som ett vanligt spel? Eftersom det har bra recensioner på steam och folk spelar det, då måste man inte hålla på att stödja det och sedan paja det helt när man stänger servers.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Är det inte så att detta är ett bra spel att ta bort från live service och bara sälja som ett vanligt spel? Eftersom det har bra recensioner på steam och folk spelar det, då måste man inte hålla på att stödja det och sedan paja det helt när man stänger servers.

Tror inte live service/singleplayer/etc har något med det att göra. Helldivers 2 är ett liveservice-spel. Ser ingen storm om offline-mode.

Problemet, tror jag, är att spelet inte är tillräckligt bra för att man ska ha överseende med eventuella skavanker. Om man jämför igen med Helldivers 2; aldrig sett så lite gnäll när servrarna inte håller vid lansering. För att gameplay var värt det när man väl kom in.

Kul gameplay trumfar allt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tror inte live service/singleplayer/etc har något med det att göra. Helldivers 2 är ett liveservice-spel. Ser ingen storm om offline-mode.

Problemet, tror jag, är att spelet inte är tillräckligt bra för att man ska ha överseende med eventuella skavanker. Om man jämför igen med Helldivers 2; aldrig sett så lite gnäll när servrarna inte håller vid lansering. För att gameplay var värt det när man väl kom in.

Kul gameplay trumfar allt.

Det var inte det jag menade, jag menade att om knappt någon spelar ett live servicespel så kommer de ju inte betala för att ha massa servrar igång och då kommer hela spelet paja, men eftersom spelet har bra betyg för vad det är, så skulle man kunna omvandla det till ett "vanligt" spel och bara sälja det normalt.

Nu när jag kollade så var det ~550 pers inne, låt säga att det är runt 1000 normalt som spelar då, det är ju inte mycket att ha alltså... svårt att sälja sin "live service" på det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det var inte det jag menade, jag menade att om knappt någon spelar ett live servicespel så kommer de ju inte betala för att ha massa servrar igång och då kommer hela spelet paja, men eftersom spelet har bra betyg för vad det är, så skulle man kunna omvandla det till ett "vanligt" spel och bara sälja det normalt.

Nu när jag kollade så var det ~550 pers inne, låt säga att det är runt 1000 normalt som spelar då, det är ju inte mycket att ha alltså... svårt att sälja sin "live service" på det.

Frågan är väl hur mycket det hjälper med offline mode när produkten redan är trasig/tråkig.

Medlem

Ja det är ju inte så konstigt att Steam användarna är positiva när dom tog bort majoriteten av negativa reviews x)

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är det inte så att detta är ett bra spel att ta bort från live service och bara sälja som ett vanligt spel? Eftersom det har bra recensioner på steam och folk spelar det, då måste man inte hålla på att stödja det och sedan paja det helt när man stänger servers.

Nej.

Gör 20 liveservice till så ska det nog fungera till slut, eftersom det är en sådan bra affärsmodell i teorin...

Medlem
Skrivet av orkamera:

Ja det är ju inte så konstigt att Steam användarna är positiva när dom tog bort majoriteten av negativa reviews x)

Det gjorde dom aldrig bara att kolla steamdb eller liknande sida.

Medlem
Skrivet av orkamera:

Ja det är ju inte så konstigt att Steam användarna är positiva när dom tog bort majoriteten av negativa reviews x)

Slut sprida lögner. Inga recensioner har tagits bort.
Du kan säga att du inte gillar spelet men att sprida lögner är bara lågt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Det var inte det jag menade, jag menade att om knappt någon spelar ett live servicespel så kommer de ju inte betala för att ha massa servrar igång och då kommer hela spelet paja, men eftersom spelet har bra betyg för vad det är, så skulle man kunna omvandla det till ett "vanligt" spel och bara sälja det normalt.

Nu när jag kollade så var det ~550 pers inne, låt säga att det är runt 1000 normalt som spelar då, det är ju inte mycket att ha alltså... svårt att sälja sin "live service" på det.

Fattar! Och håller med.


signatur
Skribent
Skrivet av Papphammar:

” Betygen är riktigt _långa_ på många håll”. Nytt begrepp för mig.
Men iaf, är det inte bara en del i trenden att folk är fruktansvärt less på ”superhjälte”- genren generellt?
”Vattumannen 2” floppa ju stenhårt på bio och förra årets ”Marvels - lets see if you pay for this bs too” gick ju också åt skogen vad ja förstod.

Får se hur Dödsnooker 3 går i år. De kommer få jobba stenhårt på marknadsavdelningen iaf.

Men the avengers var liksom en sista ”hurra” för hela genren. Var ett rätt stort misstag att mer eller mindre göra en grand finale och döda allt man byggt upp.

En viss lessnad finns ju. Samtidigt går ju Spiderman-spelen bra och även filmerna, så det kan nog mer bero på hur man gör saker än spelen och filmerna i sig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Går det att stänga av alla siffror för damage som flyter runt på skärmen? Jag föredrar spel med lite mer inlevelse. Går det så hade spelet ökat i värde för min del.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Går det att stänga av alla siffror för damage som flyter runt på skärmen? Jag föredrar spel med lite mer inlevelse. Går det så hade spelet ökat i värde för min del.

Ja, i princip all hud/overlay är valbar

12
Skriv svar