Diskutera – Spelet med bäst kontroller är...
dark souls 3, bloodborne och doom eternal är de tre spel jag kommer på som helt enkelt känns så bra att spela.
edit: jag spelade igenom doom 1 och 2 på PS5 för ett par veckor sedan med dual sense kontrollen, och kan vid det här laget säga att jag nu föredrar det framför att spela de spelen på klassiskt vis med tangentbordet. kändes så "rätt" bara.
Superman 64!
HA!
Beror på genre, FPS är det definitivt Unreal Tournament 2004 för mig. Quake 3 är också trevligt, men föredrog UT och UT2004 var perfektion imo.
2D-plattformspelsspel måste bli ett tråkigt svar med Super Mario World, ett av få plattformsspel där man i princip aldrig känner att man har rätt att gnälla på kontrollen. Missar du så är det ditt fel.
Tredjepersonsaction är nog Bayonetta.
Svårt att säga vad som är bäst, men jag spelade igenom Death's Door för inte så länge sedan och tyckte kontrollen var oerhört tajt.
Jag tycker att flytet i de båda Horizon-spelen är fantastiskt. I vanliga fall brukar jag tycka att gamepads är klumpiga, men i de båda spelen kändes det riktigt smidigt.
Vill också nämna Stormgate. När jag spelade betan blev jag extremt imponerad över hur fint alla enheter svarade på input. (Tyvärr tyckte jag inte om spelet i övrigt, men kontrollerna/motorn förtjänar att lyftas.)
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.