Öppen Allods Online-beta igång
Spelade stängda betan på US servrarna till level 12. Är en WoW klon både gameplay mässigt och grafiskt, (aningen annan stil och bättre grafik).
Men måste säga att det är riktigt kul faktiskt. Märks att det är gjort av ryssar då vissa skyltar ingame är på ryska osv men det lär väl fixas med tiden. Fastnade aldrig för den onda sidan, (tråkiga uppdrag). Men den goda hade fina öppna miljöer med kul story.
Helt klart en värdig konkurent mot de stora MMORPG spelen som finns på marknaden nu. Sen är det ju gratis också vilket är ett gyllene plus i kanten.
dare to be bold
Jag har provat några av de andra stora gratisspelen, men ingen lockade mycket alls.
Nu efter jag spelat några lvls och olika klasser i Allods så är jag mycket positiv till det.
Måste ju vara WoW motorn dom lånat för det ser ju baske mig ut som WoW, och det är bara bra. Karaktärerna ser ju ut att ha högre polygonmängd än de i WoW.
Några riktigt trevliga raser, bland annat "Risen" tror jag de hette, som ser läskigt vrickade och coola ut.
Alverna är sköna också tycker jag. Svävar tjusigt fram och känns allmänt trevliga att spela som.
Det var lätt att komma in i, och lyckas hålla fast mig att spela vidare. Inte många mmogs som lyckas med det efter sån kort tid jag testat det.
Bra atmosfär, sköna omgivningar. Kvick respons med kommandon, som jag tycker är för övrigt väldigt dåligt i många andra gratis mmos.
First impression; 5 av 5
Sen hur det är längre fram får visa sig när man är där.
Spelar mest: State of Decay 2
Lite fakta kring Allods Online då det vimlar av felaktiga antaganden i denna tråd:
Spelet utvecklas av Astrum Nival (tidigare Nival Interactive) som är en av Ryssland största spelutvecklare baserad i Moskva sedan 1996. De har tidigare bla utvecklat spel som:
* Rage of Mages
* Rage of Mages II
* Etherlords
* Etherlords II
* Blitzkrieg
* Silent Storm
* Blitzkrieg II
* Night Watch
Astrum Nival utvecklar "game engines" och har sedan tidigare två populära game engines: the Silent Storm Engine och the Enigma Engine, som används flitigt av olika spelutvecklare världen över. Motorn i Allods Online är precis som de tidigare spelmotorerna helt egenutvecklad.
Allods Online är det största spelutvecklings projektet i Rysslands historia med tills idag räknat 12 miljoner dollar i utvecklingskostnad. Spelet har en djup och innehållsrik historia som baseras på de tidigare spelen i Rage of Mages serien (Rysk titel: Allods), av vilken Allods Online är den 4e fristående delen.
Allt snack om likheten med andra MMO är bara löjlig. Vilka MMO de senaste 5-6 åren påminner inte om varandra? Everquest satte standarden för uppbyggnad UI, quests, spelmekanik etc, och sen följde WoW, Warhammer och massor av andra MMOs samma spelidé.
Allods Online må påminna en del om de tidigare nämnda MMOs, men bara på ytan och under de tidiga levlarna. Spelets end game är helt olikt och unikt i sitt slag för ett fantasy spel.
Allods Online har allt som de flesta traditionella MMOs har: crafting, grupp-instanser, raids, etc. På plus sidan finns också en öppen värld, där OPvP står till buds. Några av de unika sidorna i spelets end game:
* Bortsett från allt innehåll som är landbaserat, finns också möjligheten att bygga sitt eget "astral ship" och tillsammans med en 6 eller 30 mans besättning utforska "astral plane"
Lite förklaring. Världen i Allods Online är utspridd på en mängd planeter (kallade Allods). På level 36 och upp kan man ta steget från landbaserade äventyr ut i den omgivande rymden.
* Varje spelare på astral skeppen har en speciell uppgift. En styr skeppet, två hanterar kanonerna, en reparerar eventuella skador, två sköter motorerna osv. Det krävs bra teamwork för att bli duktiga med att navigera och kriga med skeppen.
* Astral plane är helt öppet och OPvP, vilket innebär att där finner du även dina motståndare. Skepp kan kriga mot skepp och när de skyddande sköldarna är nere, borda motståndar skeppet på gammalt piratvis, och efter att alla motståndarna är besegrade överta de eventuella skatter som finns ombord.
* Rymden innehåller mängder med planeter. Vissa har gömda skatter. Andra har raidbossar osv. Den loot man lyckas få, kan inte fördelas mellan spelarna innan skeppet nått säker hamn i den egna huvudstadens. Vilket öppnar upp möjligheten för piratdåd och riktigt spännande slag mellan ett eller flera skepp.
Nyfikna på mer info eller videos om Allods Online, kika då in på min blogg.
The Presidents - World of Warcraft Classic
Lite tragsikt dock att dom inte kan göra en egen class selection screen.
WoW orginal:
http://images.fanpop.com/images/image_uploads/Burning-Crusade...
Allods Class selection:
Förutom att Wow's klassvalskärm aldrig sett ut sådär, det är bara Fanart/conceptart.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Ni som är intresserade av bra gratisspel borde titta in Dungeons and Dragons Online! Shit vad det är grymt med ett helt annat tänk än andra spel, eftersom det är uppbyggt på det klassiska papper och penna-rollspelandet.
Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com
Bara för att ett spel liknar ett annat behöver inte betyda att det är likadant.
Provade spelet idag och är helt förbluffad över hur ett så här pass bra spel kan ha gått under min radar ända fram till nu...
Smakprov på den grymma musiken i spelet: http://www.youtube.com/watch?v=51tX6A3FhxA
Varför gör folk spel som wow....
Herreguud, folk spelar ju hellre wow än något Beta wannabe wow... blir nästan förbannad på hur dom tänker >.<
Tror det är jävligt många som har tröttnat på WoW, men som vill ha mer av samma endå. Då är ju ett spel som är väldigt likt WoW, fast med nytt innehåll intressant.
Näfan, väntar nog tills The Old Republic kommer ut