Rykte: Xbox debatterar internt kring Call of Duty på Game Pass

Robot
Rykte: Xbox debatterar internt kring Call of Duty på Game Pass

Och sägs överväga en prishöjning.

#Call-of-duty, #Game-pass


Medlem

Jag tycker redan det är dyrt

Medlem

De är ändå rätt sjukt att höja priset på hela tjänsten för att ha med en ny spelserie...

Bättre att sälja den separat då.

Medlem

Alla jag känner har klagat på att CoD är alldeles för billigt sett till spelets kvalitet. De bara står där med skottkärror fulla med pengar framför datorn och vet inte vart de ska ta vägen. Tack Microsoft för att ni lyssnar på spelarna. ❤️


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

NuZ
Testpilot
Skrivet av Pjotor:

Alla jag känner har klagat på att CoD är alldeles för billigt sett till spelets kvalitet. De bara står där med skottkärror fulla med pengar framför datorn och vet inte vart de ska ta vägen. Tack Microsoft för att ni lyssnar på spelarna. ❤️

Hahaha! 🤣 De kan ju stycka upp spelet än mer. Betala för MP, Battlepass, vapen etc. Så blir det verkligen som ett mobilspel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Är det inte bättre att ha en extra tier där man kan betala 10-30kr extra i månaden för att få cod till GP.

ZF
Medlem

Ja det är ju tydligen vad även andra stora delar av branschen kommit fram till. Det finns helt enkelt inte i motsats till vad vissa hoppades på särskilt mycket utrymme att expandera marknaden på nu, så då får man mjölka den befintliga marknaden bättre.

Medlem

Mår rätt bra sen jag lät game pass ultimate löpa ut och istället köpa och köra singleplayerspel. Lite som att se en film på en streamingtjänst fast man helst velat se ngt annat, eftersom man betalar för det redan…
En prishöjning hade ju gjort det bättre…

Medlem
Skrivet av jehuty:

Är det inte bättre att ha en extra tier där man kan betala 10-30kr extra i månaden för att få cod till GP.

Exakt så tänkte jag. Ha med det i Gamepass SuperUltimate, där du får CoD och WoW för typ 30 kr extra.

KoP
Medlem

Alternativt kan dom ju införa en kraftig rabatt på cod om man har gamepass ultimate så kan dom få in den extraslanten som dom "säkerligen behöver".

Har själv gamepass ultimate men noll intresse för cod-spelen så varför ska jag betala en höjning av priset bara för att finansiera släppet av cod på gamepass ultimate? 🤔

Medlem

Årets "E3" kommer nog bli den mest spännande på minst 20 år. Kommer man att lita på Sarah Bond? Hon som engång sa att "All 1st Party games launches in Game Pass" efter att de la ner 4st studios. Eller kommer det vara så vagt formulerat att de skyddar sig hur det än blir. För oavsett vad man säger och tycker om det. Call Of Duty är från och med förra året ett 1sta part spel.

Det skulle få kanske 10 miljoner fler prenumeranter om äldre, typ alla Xbox 360, Call Of Duty kom in på Game Pass.

Medlem

CoD är inget som intresserar mig, så om de höjer tjänsten "enbart" för att CoD tillkommer, blir det svårt att motivera prishöjningen för mig. Hade hellre sett att CoD förblir separat, men att man kan få perks om man har Game Pass. I slutändan är det inte vi konsumenter som bestämmer ändå, även om det sägs att vi kan styra med plånboken.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Jag är helt övertygad om att det kommer på gamepass, men kanske att de inför fler tiers där den högsta nivån får en dyrare prislapp.

Medlem

Tycker redan gamepass ligger på smärtgränsen så jag säger upp det om de höjer för att inkludera cod

Medlem

Det känns som att MS är i ett "damned if you do, damned if you don't"-läge.

Vad de än väljer att göra så kommer de att förlora på något sätt. Förlora pengar, kunder och/eller goodwill

Medlem

Jag stod och vägde inför denna gen men valde Xbox för Bethesda uppköpet och gamepass. Hoppa fram till nu och jag har inte prenumererat på gamepass på lääänge och finner inget intresse i det längre heller. Jag är en sån där udda typ som finner mycket mer känsla över ett spel jag köpt och äger. Som att en tidspress försvinner och jag stödjer utvecklarna. Ja. Känns bara mer skoj att köpa ett spel. Galet trött på att hyra precis allt idag men spel känns nog värst i den aspekten.

Bethesda med Starfield blev en besvikelse men där kommer ändå spel i framtiden så. Ptja. Trist start bara.

Ändå sjukt nöjd med Serie X. Jag bryr mig inte så mycket längre om exklusiva spel så länge grymma tredjeparts spel kommer ut då och då. Varken Sonys eller Microsofts egna storserier känns särskilt hype för mig längre. Dem har liksom snurrat många varv nu och utmattningen kring dem släpper liksom inte. Förutom Halo kampanjer då.

Och just ja. Cod på gamepass kommer icke ske tror jag. Alldeles för mycket pengar rätt upp i rök. Aldrig att gamepass kommer växa tillräckligt för att kompensera upp det. Men vi får la se. Rätt spännande att följa allt debakle faktiskt.

Medlem

Gamepass har inte i närheten av den tillväxt som behövs för att täcka kolosser som Cod, så inte så konstigt att det snackas.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Årets "E3" kommer nog bli den mest spännande på minst 20 år. Kommer man att lita på Sarah Bond? Hon som engång sa att "All 1st Party games launches in Game Pass" efter att de la ner 4st studios. Eller kommer det vara så vagt formulerat att de skyddar sig hur det än blir. För oavsett vad man säger och tycker om det. Call Of Duty är från och med förra året ett 1sta part spel.

Det skulle få kanske 10 miljoner fler prenumeranter om äldre, typ alla Xbox 360, Call Of Duty kom in på Game Pass.

Menar du att tio miljoner spelare drar sig från att skaffa Game Pass nu men att lastgamla spel från förrförra generationen skulle få dessa tio miljoner spelare att öppna plånkan och bli prenumeranter..?


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Menar du att tio miljoner spelare drar sig från att skaffa Game Pass nu men att lastgamla spel från förrförra generationen skulle få dessa tio miljoner spelare att öppna plånkan och bli prenumeranter..?

Om ca 15 st Call Of Duty kommer till Game Pass så..... ja det skulle ge en enorm boost av prenumenanter.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Om ca 15 st Call Of Duty kommer till Game Pass så..... ja det skulle ge en enorm boost av prenumenanter.

Men hur många finns det som är så pass intresserade av dessa spel som inte redan äger dem?

Medlem

Så jävla B. Day one ska spelen komma annars är det ju lika dåligt som ps plus.

Skribent

De skulle ju kunna göra så att kampanjen släpps på gamepass, men vill man spela multiplayer får man köpa.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Margy:

Men hur många finns det som är så pass intresserade av dessa spel som inte redan äger dem?

Ungefär lika många som hela Sveriges befolkning tydligen… Jag tvivlar starkt på det.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Jag stod och vägde inför denna gen men valde Xbox för Bethesda uppköpet och gamepass. Hoppa fram till nu och jag har inte prenumererat på gamepass på lääänge och finner inget intresse i det längre heller. Jag är en sån där udda typ som finner mycket mer känsla över ett spel jag köpt och äger. Som att en tidspress försvinner och jag stödjer utvecklarna. Ja. Känns bara mer skoj att köpa ett spel. Galet trött på att hyra precis allt idag men spel känns nog värst i den aspekten.

Bethesda med Starfield blev en besvikelse men där kommer ändå spel i framtiden så. Ptja. Trist start bara.

Ändå sjukt nöjd med Serie X. Jag bryr mig inte så mycket längre om exklusiva spel så länge grymma tredjeparts spel kommer ut då och då. Varken Sonys eller Microsofts egna storserier känns särskilt hype för mig längre. Dem har liksom snurrat många varv nu och utmattningen kring dem släpper liksom inte. Förutom Halo kampanjer då.

Och just ja. Cod på gamepass kommer icke ske tror jag. Alldeles för mycket pengar rätt upp i rök. Aldrig att gamepass kommer växa tillräckligt för att kompensera upp det. Men vi får la se. Rätt spännande att följa allt debakle faktiskt.

Jag är en sån som sällan spelar nya spel. Blir stressad av allt nytt som kommer som jag ibland vill spela men varken hinner eller orkar.
Vad förlorar jag om jag tar bort Ultimate? Jag vill fortfarande kunna spela BF2042 och COD. Så jag vill ju ha klart möjligheten för online-spel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag är en sån som sällan spelar nya spel. Blir stressad av allt nytt som kommer som jag ibland vill spela men varken hinner eller orkar.
Vad förlorar jag om jag tar bort Ultimate? Jag vill fortfarande kunna spela BF2042 och COD. Så jag vill ju ha klart möjligheten för online-spel.

För online behöver du bara xbox live "core". Runt halva priset av ultimate. Är det inget spel på ultimate som känns som ett måste är det bara att hoppa av. 🙂

1
Skriv svar