Fråga Dice om Bad Company 2

Medlem

Ruskigt, ruskigt dåliga animationer. Kan det bli mer stelt?
Uh, det var ingen fråga dock kommenterade filmen.

För mycket svaj på vapen t ex.

Medlem

Hur avancerad är ballistiken?

Tack

Kommer installationen av patchar använda samma cepesega system som BF2 gjorde?

Är kniven ett eget vapen som måste väljas innan användning eller finns det en snabbknapp för den som på PS3-betan?

Medlem

Hur många servrar kommer det finnas att spela på, och kommer det finnas inf.only, eller bara fordonsbaserat?


signatur

Ducati Streetfighter 848

MFZ
Medlem

+1 på:

* vad ere för prat om att inte släppa dedikerade serverfiler, och varför?
jag och säkert resten av världen fick iaf intrycket, efter erat uttalande ang mw2´s värdelösa serverlösning, att det skulle vara precis "som förr"?

* kommer det att vara ställbar FOV?
Personligen gjorde FOVen i BC1 spelet ospelbart för mig då jag inte stod ut med zoomeffekten som man fick.. spelet såldes efter ett par dagar pga detta.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Kommer man kunna kommunicera med folk utanför sin squad på konsolerna?

Inaktiv

Kommer ni släppa modtools?
Har ni tagit bort HK M416?
Kommer man kunna behålla grupperna när servern byter map?
Kommer det finnas klan stöd?
vilken var den roligaste buggen ni träffade på i ert spel?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv

Hur kommer det att fungera med LANspel? Går det att skapa vanlig listen? Kommer folk som inte köpt limited edition kunna ta del av all dess tillägg så småningom?

Medlem

Här är min fråga: Har ni glassmaskiner i erat kontor?

Medlem

jag vill LIGGA ner


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Alla frågor är för PC Platformen.
1.Hur fungerar teknikern bakom skademodellen?
2.När släpps mod verktyg?
3.Kommer man kunna dela ut moderator rättigheter på hyrda servrar? dvs att någon aktivt kan vara inne o kicka folk etc vid behov utan att släppa ifrån sig admnistrationsrättigheter för servern.
4.Kommer man att släppa klient för dedikerade servrar längre fram för pc.?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kommer det ta lång tid / mycket spelande att nå max ranken som i BF2 eller kommer det att gå fort som i Bad company 1 ?

Medlem

Kommer det ta lång tid / mycket spelande att nå max ranken som i BF2 eller kommer det att gå fort som i Bad company 1 ?

Medlem

Hur kommer ni motverka granade-spam?

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Grillet:

Varför har ni tagit bort funktionen att ligga ner?

Detta har de svarat på flertal gånger... PC versionen har funktionen. Konsoler har det ej. Svaret får du nosa fram själv.

Hur som helst:
Har ni några planer på någon form av DLC? Expansion eller något i stil av det, som till Battlefield 2?

Wraaaung!

Det går inte heller att ligga ner på PC-versionen. De ville få upp tempot i omgångarna och tyckte väl att Prone saktade ner det hela.

Medlem

1. Kommer man kunna ha server hemma/eget webbhotel som i bf2 för låsta klan servrar utan att man måste hyra från EA?
2. Kommer unlocks egna inställningar för dessa finnas tillgängliga på låsta servrar?

Medlem

Cross plattform? Spelar 360 spelare med PS3 och PC spelare?

Medlem

Kommer pc betan att vara öppen eller stängd, och kommer det komma en Demo och i så fall när?

Medlem

Har inte uppdaterat mig på BC2 det senaste så om jag frågar något som vi redan fått reda på så får ni här på forumet gärna svara

1. Kommer ni släppa PC/Konsoll Exclusiv DLC?

2. Vilken storlek har kartorna?

3. Kommer det vara några flygplan?

4. Sen en sista, har ni något jobb över till mig
Nått på Ljudavdelningen.

// mvh Jocke


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem

Alla frågor rör PC-versionen

1. Varför valde ni att inte släppa dedikerade serverfiler och kommer denna policy finnas kvar för kommande battlefieldspel?

2. Hur stora är de största banorna (km^2)?

3. På vilket sätt är "moddar" ett problem för er, då ni valt att inte stödja eller göra det möjligt för mod-team att modifiera spelet?

4. Varför har ni valt att enbart ha max 32 spelare till PC versionen när så många BF2- och bf2142spelare tycker om de stora slagen med 64 spelare och förmodligen önskat ännu fler spelare på en server?

Medlem

blev båda versionerna ut av spelet utvecklats från dag ett eller har pc versionen blivit portad, och i så fall, varför valde ni släppa pc versionen och i så fall, vad var det ni inte tyckte om med att göra pc versionen från scratch ?


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv

1. kommer man kunna klättra upp på höga terränger för att hitta en bra snipingplats som på bf2 eller är de inte nåt sånt


signatur

OG GANGSTA PARTY

Medlem

1. Varför kan man inte ligga ner?

2. hur stora kommer banorna att vara jämfört med BF:bc1 (både multplayer och singel)

Medlem

1. Kan man luta sig (lean) i PC versionen runt hörn??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

1: Har ni lagt till något så man kan andas in när man skjuter med snipern? Som i Modern Warfare till exempel? Eller är det bara sikta och skjuta?

2: Vilka DirectX Versioner kommer man kunna välja att använda?


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Varför ingen möjlighet att ligga ner, det är trots allt ett krigsspel? Att kasta dig ner är det första du gör när kulorna kommer flygande enligt samtliga militära doktriner från början av 1900-talet och framåt. Van Dykes officiella (ok, twitter) orsak/provokation om "noobs" är bara löjlig och visar på att han kanske inte riktigt är mogen sin uppgift på EA. Vad är det egentligen frågan om? Begränsningar i fysikmotorn, dåliga animatörer, konsollanpassning, eller vad pysslar ni med egentligen? Ni skall visst ha med ett "hardcore mode" i spelet, låt mig kunna kasta mig ner och kräla till skydd för böfveln.

Varför inte använda riktiga dedikerade serverfiler? Har ni redan glömt fiaskot från BF1943 releasen? BF:BC2 kommer att ha många gånger fler spelare från dag 1 då pc är så mycket större än konsollerna när det gäller fps. Vissrligen så inser jag att EA skiter högaktligen i sina spelare så fort pengarna bytt ägare men i slutändan så kanske vi köper spel från andra utvecklare.

Kan man ställa in field-of-view? Vi talar om pc här och inte nån sketen 5 år gammal konsoll.

Moddcommunityn verkar ni ha slängt i soptunnan. Inser ni inte varför BF2 fortfarande är någorlunda vid liv? Inte är det på grund av originalspelet iallafall. Modcommunityn kan fixa till sånt som spelarna vill ha men ni är för lata för att ge dem. I detta fall är jag 100% säker att det skulle dyka upp en "real hardcore" modd med både "prone" och rätt hastighet på allt man skjuter ut ur pipan.

Kommer ni att anställa kompetent folk till "anti-fusk" avdelningen denna gång? Punkbuster har aldrig fungerat som skydd ens mot de yngsta småryssarna/tyskarna som sitter och fulhackar när de kommer hem från lektionerna på mellanstadiet. Framför allt... kommer ni att försöka ha koll på vad som händer ute bland fuskarna denna gång? Det var "epic fail" för BF2s del på den fronten. Det regnade bilar i nåt ÅR innan ni ens försökte göra något och då antagligen för att blidka era potentiella kommande köpare av BF1943 (som fortfarande är a.w.o.l på pc) och det nu kommande BF:BC2.

I det stora hela verkar BF:BC2 se bra ut men ni måste reda ut ett par problem för att det skall bli en riktig succé med lite livslängd.

Inaktiv

Kommer vapnen (eller snarare skotten) påverkas av till exempel bullet-drop, vindstyrka eller annat?

Medlem

1. Det jag vill veta är skillnaden i spelkänsla mellan BC1 och BC2. Jag tycker BC1 kändes trögt när man rörde på sig och siktade runt, alltså kontrollen, det var inte samma flyt och "glid" (hoppas någon vet vad jag menar) som i Call of Duty-serien.

2. Hur lång tid förutser dem att det kommer ta för den första att bli maxrank?

Medlem

1. Hur kan det komma sig att ni bygger Squad Rush på 4vs4. Då de flesta esport spel idag har en standard på 5vs5. Var ni medvetna om detta när ni bestämde er? Kommer det vara möjligt att ändra på detta i framtiden?

2. Har ni tänkt på vad som är bäst för klanscenen när ni utvecklat multiplayer delen? Eller vill ni som Infinity Ward göra årets "bästa" publiclir?

2. När ni släppte nyheten angående Dedikerade servrar och att filerna inte kommer släppas för allmänheten så blev många besvikna. Kan du berätta mer om vad vi som köpare kommer ha för möjligheter när det gäller server inställningar mm.

Medlem

1. Kommer DLC kosta till PC?
2. Kommer det finnas något som helst mod stöd på pc versionen?
3. Hur många banor kommer finnas med på releasen?
4. Om spelet får en stor klan scen kommer DICE göra sitt bästa för att bla fixa Lan turneringar mm?
5. Är det mer förstörelse än på 1 an alltså kan man nu verkligen på allvar spränga sönder ett hus till grunden?


signatur

I got a Goldenshower.

Skriv svar