Onlinekostnader för nästa Call of Duty?

Medlem

Eh, nej... Om spelet redan kostar 500:- får det banne mig vara inkluderat, annars blir det löjligt.

Medlem

det enda dessa företag lyssnar på är dina pengar ... så håll i dom hårt ...

Medlem

ja respektet för detta företag föll rejält.
cod 4 mw var ju så bra hade allt sen mw2 inte köpt än går ju inte ens köra clanwar aja må mw1 leva vidare


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Ska bli intressant att se treychard call of duty spel. Om de kommer ha samma system för Pc användarna och vad spelarna måste betala för utöver spelet.

Som PS3 spelare vägrar jag att betala för att få spela ett spel online. Däremot betalar jag för DCL som nya banor och andra spellägen. Som PC spelare känns det lite omvänt, kan tänka mig att betala online för vissa spel, men inte för små DCL

Medlem

Kul idé kanske. Men inget jag skulle lägga ut pengar på.

Medlem

Fortsätter "utvecklingen" av pc-spelen åt det här hållet så kommer jag snart att upphöra med att spela nya spel helt och hållet. Tänker skaffa mig en burk med windows 95, låsa in mig i källaren och intala mig själv att det är 1995 och att spelen inte kan bli mer verklighetstrogna . Allvarligt.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Nej de skulle ja inte.

Medlem

Ja ifalll dem har DEDIKERADE SERVERAR till PC
Ja ifall dem har AKTIVT TEAM SOM JAGAR CHEATERS, HACKERS
Ja ifall SPEL MODULEN BLIR GRATIS ATT LADDA NER

Dock tror jag aldrig ovan skulle bli sant. Ärligt talat tror jag inte jag skulle vilja betala ONLINE kostnader för att spela cod i huvudtaget. MMO kan jag förstå men inte FPS shooters.

Inaktiv

Bara väntat känns det som, ska xbox spelare betala 3 onlika avgifter för att spela ett spel online då?

Undrar om den stora skaran casual gamers som vuxit fram dom senaste åren någonsin kommer inse hur dom röv******* spel utveckling.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Ser man på, folk får vad de förtjänar.

Ha ha! Underbar kommentar - instämmer!


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Som flera har sagt. Det beror HELT på vad de extra funktionerna skulle vara.
Om Infinity Ward inte lägger tillbaka dedikerade servrar så kan de ju fetglömma hela idén direkt. Vem vill betala för att bli sönderskjuten i fryslagg 9 ggr av 10?

Medlem

En del anser om det blir dedikerade servrar så är det okej.Det är ju för fan inte IW som pröjsar dem dedikerade servrarna utan serverhyrarna, tex klaner, företag eller privatpersoner.
Och att gå med på extra kostnader bara dem har med dedikerade servrar, då det kostar nada för IW att ha det med, är ju rent patetsikt. Det är ju inte ens dem som gör dem clanmods som styr.
Nej har jag betalt för mitt spel vid release skall det fan inte kosta mer senare.

Medlem

Aldrig i livet, såvida inta nästa spel blir nåt slags Planetside som var gigantiskt så kan dom ta sig i röven på riktigt.

Medlem

Verkar som dom vill göra sig av med så många kunder som möjligt, som tur är kommer Bad Company 2 ut och dom har en vettig utgivare(EA är iaf bättre en Activision).

Inaktiv

Betala för att spela FPS online? Var ju dagens skämt. Aldrig hört något så dumt. Får väl bli att sluta spela FPS via multiplayer om det blir en sån här utveckling.

Medlem
Skrivet av 3degs:

Ja ifalll dem har DEDIKERADE SERVERAR till PC
Ja ifall dem har AKTIVT TEAM SOM JAGAR CHEATERS, HACKERS
Ja ifall SPEL MODULEN BLIR GRATIS ATT LADDA NER

Dock tror jag aldrig ovan skulle bli sant. Ärligt talat tror jag inte jag skulle vilja betala ONLINE kostnader för att spela cod i huvudtaget. MMO kan jag förstå men inte FPS shooters.

Allt det du nämde fanns förr, dedikerade servrar fanns, folk som ägde servrarna skötte dem också genom att bann/kick-system, antifuskskydd fanns, spelpatchar kom emellanåt med gratis banor och uppdateringar, allt för att hålla kvar sina kunder.
Men men, folk får ju vad de förtjänar som någon sa.


signatur

Retro.

Medlem

Hahaha, snacka om att mjölka spelet!

Löjligt.

Quake-konnässsör

Nu får fan det vara nog med detta jävla konsolportningen... Börjar gå lite till överstyr ?

DLC till alla spel nu förtiden... och allt kostar !

Medlem

IW och Activision verkar fortsätta sitt korståg mot sig själva. Varför släpper de den ena dåliga nyheten efter den andra istället för att sprida ut dem lite över tid? De förlorar enormt mycket anseende i ren bad will tack vare detta ju. Skumt beslut av publicisten.

dmn
Medlem

Det är ju lite svårt att svara på frågan huruvida man är beredd att betala för extragrejer utan att veta vad det handlar om...

Inaktiv
Skrivet av dmn:

Det är ju lite svårt att svara på frågan huruvida man är beredd att betala för extragrejer utan att veta vad det handlar om...

Bra poäng. Jag såg inga siffror i artikeln och tänker nog hålla mig lugn tills man kan se mer om vad det handlar om för extra "tjänster" och kostnader innan jag tar ställning.

Rimligen borde marknaden sålla bort spel där totalkostnaden gör att det blir ointressant för majoriteten av spelarna. Det kommer alltid att finnas andra alternativ som man kan välja istället.

Medlem

Haha, nej tack.

Antalet hackade servrar lär öka rejält.

Medlem
Inaktiv

det finns inget värre en att kasta bort pengar på att spela multiplayer spel fan de ska alltid mjölka oss konsumenter. kolla blizzard de prioriterar wow framför starcraft och diablo bara för att kunna mjölka så mycket ören de kan

Inaktiv

Inget att oroa sig över. Låt de göra det. Till sist kommer ett annat företag och gör ett minst lika bra spel och konkurrerar ut de genom att inte ta samma summa/ samma betalningsmodell och vips så kommer activision få lära sig.

Bad Company 2 kommer ju knappast gå samma väg som MW2. De kommer sno alla PC kunder.

Sen fattar jag inte hela "PC är utdöende". Är folk helt dumma i huvudet? En konsoll ÄR en PC där tillverkarna bara jävlas med folk och låser och förhindrar utvecklare från att lägga in OS och program. Tror ni konsoll är nåt magiskt utöver vad en PC kan göra eller?

Den har minne/hårdisk/processor/grafikkort som en pc har. Som sagt, enda skillnaden är att konsolltillverkare jävlas och låser skiten så utvecklare inte kan använda burken fritt.

Medlem

konsoler säljs till förlust priser och sedan får dom in det på spel försäljningen.

Medlem

Alltså... jag har inget emot att betala om jag känner att jag får valuta för pengarna. Men hur ska det gå till då det gäller ett fps? Eller har de tänkt göra ett CoD-MMO?

Man blir lite störd på att det kommer bli betalning i varenda spel i framtiden. Jag menar, det skulle vara förbannat störande att måsta plocka fram kreditkortet stup i kvarten oavsett hur lite det kostade.

Medlem

Enligt mig så tycker jag att det är dags att stänga ner Activision... Dom börjar gå lite väl långt nu.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Citat:

"Our gamers are telling us there's lots of services and innovation they would like to see that they're not getting yet. From what we see so far, additional content, as well as all the services Blizzard is offering, is that there is demand from the core gamers to pay up for that," Tipple explained.

(http://uk.pc.ign.com/articles/104/1044979p1.html)

Jasåja, självklart säger era spelare detta. Skulle gärna vilja veta varifrån och hur IW/Activision får sin information...

Inaktiv

Lite jobbigt, då jag inte ens kommer att ha möjlighet betala förmodligen. Får hoppas att det bara gäller extratjänster...


signatur

ManBearPig - Half man, half bear and half pig.

Skriv svar