Modern Warfare 2 försenat till pc?*

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av JNuS:

Är det ett sammanträffande att länken till orginalartikeln nu är död?

Och vad fan ska det betyda? Att allt detta är falskt? Sant?

För mycket trafik på sidan/borttagen artikel är väl de mest troliga anledningarna.

Medlem

Känns inte så konstigt.

Nästan alla PC-spel läcker ju ut på nätet typ en vecka innan release. Det här är väl det bästa skyddet mot halvhjärtade pirater. Spore laddades ju ner mer än en halv miljon gånger de första dagarna efter att det läckt ut ungefär en vecka innan release.

Detta stoppar ju inte de riktiga piraterna. De väntar ju bara tills det dyker upp på nätet. Men jag skulle tro att de människor som tänkt spela MW 2 på konsol men som äger en PC kapabel att köra MW 2, skulle kunna vara sådana som annars hade laddat ner spelet till PC pga att de får testa spelet tidigare än om de väntat till release. Vet själv hur suktande det är när ett spel som man längtat som fan till ligger uppe på nätet och det är en vecka kvar till release.

Skrivet av Zelaxe:

Jag kommer tanka 360-versionen i protest även om jag inte har flashad box, jag rekommenderar er alla andra som är förbannade att göra det också.

Hur gör ni med MP då? Man får ju smaka banhammer om man går ut på nätet på en chippad 360. Det är ju multiplayer som gör MW bra.

Medlem

På Webhallen står det release datum 24e för PC och 10e för konsoll vilket det har gjort i minst ett par dagar vet jag :/ kanske har dom någon inside information på det stället:P

50 dagar kvar

Medlem

Jag kollade webhallen för några dagar sedan och då stod det den 24:e, och vad dem sätter efter vet jag inte riktigt men de borde ju vara säkert. Hur som helst känns de ju kasst ifall det blir försenat...

Hur kan man vilja lira något så intensivt på konsol. Blir ju kraftigt frustrerad. Man sitter ju och ser sina inre mardrömmar bli sanna när konsol prioriteras allt mer.

Var inte COD MW en av dom mest seedade spelen nånsin'.. kanske ligger något i det?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Var inte COD MW en av dom mest seedade spelen nånsin'.. kanske ligger något i det?

Även ett av de mest spelade

Inaktiv

Hoppas skiten aldrig släpps... Slänga ut 500 papp på CoD 4 igen lol. Vad är nytt? Samma Grafik, Några nya kartor, Några nya vapen, Snöskotrar? lol...

Medlem

Helvete!!! Riktigt dåligt om det nu stämmer! Varför införde de inte samma inloggning som man har på bf2 för då?? om man vill slippa piraterna. Synd för Multiplay's i38 LAN som skulle ha med MW2.

Sen så skulle jag gissa på att 95 % av pc spelarna köper faktiskt spelet, det är inte jätte många som lirar på crackade servrar: http://www.game-monitor.com/search.php?game=cod4&search=crack...

Medlem

Bryr mig inte så länge förseningen ger oss samma fördelar som Batman, dvs en helt överlägsen fysik. Man kan ju iaf hoppas...

Medlem
Skrivet av JNuS:

Är det ett sammanträffande att länken till orginalartikeln nu är död?

Länken funkar men kan nog vara svår att komma in på för det kan vara mycket trafik.

Medlem
Skrivet av ConZor:
Skrivet av JNuS:

Är det ett sammanträffande att länken till orginalartikeln nu är död?

Länken funkar men kan nog vara svår att komma in på för det kan vara mycket trafik.

Japp, märkte det nu.

Medlem

Trevligt att man får spelet tillsammans med XBOX 360 vid release.

Medlem
Skrivet av CaesarRex:

Bryr mig inte så länge förseningen ger oss samma fördelar som Batman, dvs en helt överlägsen fysik. Man kan ju iaf hoppas...

IW och fysik?? Måste fan vara det roligaste jag hört på länge om spel!

Detta ska fan inte vara sant. Men det är antagligen det. Fan vad jag är förbannad.

Jag som skulle bli en av dom första att nå nivå 10 i "Prestige" i detta spelet....

Happ... Där rök det...

Jävla IW!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av CaesarRex:

Bryr mig inte så länge förseningen ger oss samma fördelar som Batman, dvs en helt överlägsen fysik. Man kan ju iaf hoppas...

IW och fysik?? Måste fan vara det roligaste jag hört på länge om spel!

Detta ska fan inte vara sant. Men det är antagligen det. Fan vad jag är förbannad.

Jag som skulle bli en av dom första att nå nivå 10 i "Prestige" i detta spelet....

Happ... Där rök det...

Jävla IW!

Kommer Prestige till PC då? Isf har jag missat det helt...

Medlem

Kommer det från redmac så ska det ju verkligen tas med en nypa salt. Fanboi alert!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Dom är idioter dom hajar inte att de Görs lika mycket till Xbox360 som PC.
Också dom borde fan titta på siffrorna litte var en inlägg här tror jag, om siffror hur mycket spel såldes och PC fortfarande top...

Medlem

MEN F*N, nu får man hoppas att man hinner köpa det innan Dreamhack winter...

Medlem
Skrivet av JNuS:
Skrivet av Remus:
Skrivet av CaesarRex:

Bryr mig inte så länge förseningen ger oss samma fördelar som Batman, dvs en helt överlägsen fysik. Man kan ju iaf hoppas...

IW och fysik?? Måste fan vara det roligaste jag hört på länge om spel!

Detta ska fan inte vara sant. Men det är antagligen det. Fan vad jag är förbannad.

Jag som skulle bli en av dom första att nå nivå 10 i "Prestige" i detta spelet....

Happ... Där rök det...

Jävla IW!

Kommer Prestige till PC då? Isf har jag missat det helt...

Jag menar Prestige i spelet, inte det där "paketet".


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ursäkta, pga. piratkopiering?

Låt oss leka lite teoretiskt!

Så om jag vill ha det på PC o lira multiplayer som många andra så KÖPER jag det på PC.

Om jag har både x360 och PC, så lirar jag hellre på PC såklart.

Så då har vi kvar vad, singleplayer? Med all respekt till IW så köper jag fan inte modern warfare pga. singleplayer.

Och om jag nu har både xbox o PC och är en pirat, bör inte min x360 vara flashad?
Och borde jag då inte ladda hem spelet på xbox o lira bara för att jävlas?
Och göra samma sak med varje spel dom släpper för att dom förstörde min November månad? (ja jag gillar använda "och" i början på meningar =P )

Så då kommer vi tillbaka till början.
Ursäkta, pga. piratkopiering?

Låt min lägga in att jag vägrar köpa ett FPS till mitt x360 (sneglar på COD4 till x360 i bokhyllan), vägrar köpa ett TILL FPS till en konsol*

Antar att man får sitta med Operation Flashpoint och Uncharted 2 tills MW2 kommer ^.^


signatur

Ledare av den svenska APB Klanen

Besök www.eqbm.se för mer information!

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av JNuS:
Skrivet av Remus:
Skrivet av CaesarRex:

Bryr mig inte så länge förseningen ger oss samma fördelar som Batman, dvs en helt överlägsen fysik. Man kan ju iaf hoppas...

IW och fysik?? Måste fan vara det roligaste jag hört på länge om spel!

Detta ska fan inte vara sant. Men det är antagligen det. Fan vad jag är förbannad.

Jag som skulle bli en av dom första att nå nivå 10 i "Prestige" i detta spelet....

Happ... Där rök det...

Jävla IW!

Kommer Prestige till PC då? Isf har jag missat det helt...

Jag menar Prestige i spelet, inte det där "paketet".

Jo, jag menar också Prestige i spelet, det fanns ju inte i COD4.

BME
Medlem

U MAD?


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Orka cod ^^ Det är för små skillnader, cod e för enformigt...känns mer som ett fjortis fps spel tbh. OFP2 och BF BC2 det är nåt för männen!

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag som skulle bli en av dom första att nå nivå 10 i "Prestige" i detta spelet....

Happ... Där rök det...

Jävla IW!

Vissa försöker spendera sina liv med att hjälpa andra människor, vissa lägger ner hela sina liv på att t ex försöka bota cancer etc

Tagga ner.

Medlem

Ursäkta men vad fan är bra med multiplayer i CoD?

Små instängda banor med en gravt taskig spelmekanik. Som grädde på moset så får man en massa efterblivna jävla "perks" som får det att vattnas i ögonen på små lönnfeta 12-åringar.

Medlem

läste på nån annan forum.. och det sant vad han säger om piracy...

What the hell? If the delay is because of piracy, thats stupid. Within the 2 weeks, the game will be leaked onto torrent sites, within 2 weeks, hundreds of thousands of people will download it. Then Stupidity Ward/Craptivision will be thinking, Oh man, i wish we didn't delay it.

och en till inlägg

Publishers complain about piracy, they are pretty much asking for it now.

Medlem

Det här är så uppenbart att det är en strategisk senare läggning , precis som med alla andra spel som försenar pc versionen några veckor.

Att detta är extra tydligt är ju pga att IW aldrig någonsin missat en release deadline förut och alltid levererat till alla platformarna samtidigt.

2 är bullshit , ja menar spelet är säkert guld nu i oktober ändå.

Medlem
Skrivet av JNuS:

Jo, jag menar också Prestige i spelet, det fanns ju inte i COD4.

Men det fanns i COD: World at War

Skrivet av ROFLMAO:

Ursäkta men vad fan är bra med multiplayer i CoD?

Allt? Finns inget bättre FPS i multiplayer. Och snälla, svara inte CS så slipper jag få skrattkramp.

Medlem

Om det är för att de är rädda för piratkopiering, så fattar jag inte. De flesta köper ju för att få köra online, och vadå. Vem vill köra seriöst klanspel på en crackad server?
Fast nu blire mer tid för mig och Dragon Age, vilket är bra

Medlem

NEEEEEEEJ!!!!!!!!!!

Medlem

NOOOOOOO!
hoppas att det bara är ett "ryckte"


signatur

Öl löser inga problem, men det gör heller inte mjölk :)

Skriv svar