Många vill lira Starcraft II lokalt

Medlem

Lan är ju ett måste. För tänk om Internet lägger av medans man lanar så skiter sig ju allt.
Blizzard kan då inte räkna med mig som köpare i fortsättningen om de blir så här

Inaktiv
Skrivet av Brandter:
Skrivet av pikzel:

Sluta snacka om Hamachi. Jag vill kunna spela spelet i LAN, inte VPN över nätet. Hamachi har inget med saken att göra.

En lösning vore ju att man behöver vara inloggad på Battle.Net för att låsa upp LAN-läget. Då kommer man undan problemet med piratkopiering.

Och vad hjälper det? Då är du ju redan på B-net så stanna där och kör där ist.

Har man ett ostabil uppkoppling, som jag, är det schysst att inte behöva få sitt spel avbrutet bara för att uppkopplingen dog i några sekunder.

Sitter man flera på en dålig router/gateway(typ såna som BBB tvingar på en) är risken stor att den lägger av under belastningen. Händer ofta här om jag och flickvännen spelar vissa spel över internet samtidigt.

Alla har inte tillgång till bra internet.

Medlem

Man får inte heller glömma att Sverige har ovanligt bra internetmöjligheter. Åk till Latin Amerika och försök övertyga dom att alla har bra och stabilt internet.

Vad som suger mest är ju dock att alla som piratkopierar det inte kommer behöva vara uppkopplade mot internet.

Medlem

om de inte inkluderar lan är det ju ingen ide att köpa spelet och då kan jag lika gärna köra en piratkopia

har lärt mig att pirat kopierade spel funkar oftast mycket bättre än orginalspel pga av avsaknaden av vissa extremt dåliga kopieringsskydd


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

tråkit för dom ...ser inget fel med det. Ligger väl pengar bakom som vanligt
hade inte tänkt och köpa detta iallafall ...fast allvarligt kanske värdens största
LAN-spel utan lokalt stöd ...njaaa nåt verkar fel här.........


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Tycker det är helt okej. Det är deras produkt och de anser(nog) att inte inkludera lan kommer att generera mera sålda exemplar.

Sedan vet vi inte hur nya Battle.net blir. Det finns en chans att Blizzard har tänkt till…

Medlem

Verkar som piraterna har hittat tid till att göra en lista så att de kan tanka spelet och köra på lan.

Medlem
Skrivet av Abtyl:

Lan är ju ett måste. För tänk om Internet lägger av medans man lanar så skiter sig ju allt.
Blizzard kan då inte räkna med mig som köpare i fortsättningen om de blir så här

Ånej, LAN är inte alls ett måste. Det är inte 1994.

Säger som Blizzard; Vad händer om du får strömavbrott? Ungefär lika stor chans för båda i dagens läge. Alla LAN-parties av rang har redan fast internetuppkoppling.

Inget säger dock att man måste spela spelet online i Blizzards lösning. Tror mest matchmakningen är via Blizzards servrar, men att man i spelet kör P2P och då belastar man ändå inte en eventuell gemensam internetuppkoppling.

Så ruskigt uppenbart att det är pirater som bråkar om LAN-stöd. Det börjar bli dags att skära av LAN-stödet i spel. Ett betydligt vettigare piratlås och köp-incitament än puckade DVD- eller CD-krav.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Asså det är starcraft ffs!
Starcraft är enligt mig ett av de bästa LAN-spelen som finns! Hur kan de bara ta bort själva LANet ur det?!

Medlem

tråkigt för de sc fans som vill lana. tur att jag är totalt ointresserad av alla blizzardspel...


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Abtyl:

Lan är ju ett måste. För tänk om Internet lägger av medans man lanar så skiter sig ju allt.
Blizzard kan då inte räkna med mig som köpare i fortsättningen om de blir så här

Ånej, LAN är inte alls ett måste. Det är inte 1994.

Så ruskigt uppenbart att det är pirater som bråkar om LAN-stöd. Det börjar bli dags att skära av LAN-stödet i spel. Ett betydligt vettigare piratlås och köp-incitament än puckade DVD- eller CD-krav.

lanstöd använder jag för att lira på lan med inte någon hamatsi eller vad de nu heter och det är ett måste för att jag överhuvudtaget ska köpa ett spel.

så lan är en rättighet för pc spel anser jagl.8)


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Signed!
Det är ju inte piraterna som kommer att lida av det, de kommer att fixa till det ändå. Utan det är vi som faktiskt betalar för spelet

Medlem

Varför skulle piraterna skriva på något sådant här? De får ju ändå en knäckt produkt som fungerar enligt deras önskemål.

Medlem

fattar inte varför dom tar bort det.....om man bara köper det utan internet och vill sitta med kompisar på lan bara spela det, men nej då då måste man ha internet...lite dåligt men kanske är nåt som dom lägger till med tiden när dom inser att en del är väldigt friniga över detta, för mig spelar det inte roll dock men alltid bättre med lokalt stöd: )


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

starcraft utan LAN är ju inget starcraft alls.

jag kommer ju ändå bara spela det på lan där det inte finns internet, någon kommer väl kirra en offlinecrack ändå tillslut men.

Medlem

Det här är större!

Jag går inte med på att bli behandlad som en tjuv.
Vill dom ha mina pengar så får dom ge mig produkten jag betalar för - inte bara hänga upp den i ett snöre framför mig så att jag får se men inte röra.

Ge mig min frihet tillbaka.


signatur

Tänk gärna fel - men tänk själv

Medlem

Gnällspikar, ska dom inte börja klaga att man inte kan spela över IPX eller seriell-port också?
Jävla bakåtsträvande grottmänniskor (eller snåla pirater).

Medlem
Skrivet av Raghor:

Jag kommer då inte köpa StarCraft II om LAN inte inkluderas. Att sitta på LAN och spela de spelet fallerar totalt om lokalen man är i inte har inernet, eller om internet är riktigt drygt.
Jag bor dessutom på landet och kan inte få mer än 2Mbps. Inte så skoj om jag och tjejen vill lira lite tillsammans!

sluta nu.. sitter du inte och råtankar torrents så funkar 2mbit, förutsatt att pingen inte är dålig.

Skrivet av aspunk:

Har man ett ostabil uppkoppling, som jag, är det schysst att inte behöva få sitt spel avbrutet bara för att uppkopplingen dog i några sekunder.

Sitter man flera på en dålig router/gateway(typ såna som BBB tvingar på en) är risken stor att den lägger av under belastningen. Händer ofta här om jag och flickvännen spelar vissa spel över internet samtidigt.

Alla har inte tillgång till bra internet.

jag tvivlar på att bbb:s router fallerar under "trycket" från två som spelar samtidigt. Kontaktar du BBB så får du säkert en ny router.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

lol vad folk ska gnälla då. Inget duger visst längre.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Varför skulle piraterna skriva på något sådant här? De får ju ändå en knäckt produkt som fungerar enligt deras önskemål.

+1

De som tror eller tjatar om att det bara är pirater som skriver under eller gjort listan bör hålla lite bättre koll.

Idag är det fullt möjligt att spela både WC3 och D2 online med en piratkopia. Andra exempel vi kan ta är när betan till Supreme Commander kom ut så lyckades folk knäcka den så man kunde spela LAN på den med.

Så jag har svårt att tro att pirater skulle bry sig mer än vad köpare skulle. Piraterna drabbas inte, det är bara köparen som gör.

Inaktiv

Ja, det är bara köparen som drabbas i detta fallet.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Abtyl:

Lan är ju ett måste. För tänk om Internet lägger av medans man lanar så skiter sig ju allt.
Blizzard kan då inte räkna med mig som köpare i fortsättningen om de blir så här

Ånej, LAN är inte alls ett måste. Det är inte 1994.

Säger som Blizzard; Vad händer om du får strömavbrott? Ungefär lika stor chans för båda i dagens läge. Alla LAN-parties av rang har redan fast internetuppkoppling.

Inget säger dock att man måste spela spelet online i Blizzards lösning. Tror mest matchmakningen är via Blizzards servrar, men att man i spelet kör P2P och då belastar man ändå inte en eventuell gemensam internetuppkoppling.

Så ruskigt uppenbart att det är pirater som bråkar om LAN-stöd. Det börjar bli dags att skära av LAN-stödet i spel. Ett betydligt vettigare piratlås och köp-incitament än puckade DVD- eller CD-krav.

eh, tänk ett steg längre... "Lan-parties" av rang, nu kanske inte folk enbart pratar om Dreamhack och liknande utan när de åker hem till sina polare och lirar. Och att inte kunna spela för att exempelvis Bredbandsbolaget/telia eller någon annan isp krångar för tillfället är ju rent sagt idiotiskt.

Knappast några "pirater" bryr sig om detta då som många andra skriver så lär de kringå detta.

Och 1994 var det inte så mkt LAN stöd i spelen, något här och var kanske men vanligast var det stöd för seriallink för 1on1 play.

123
Skriv svar