EA sugna på Bullfrog-klassiker

Medlem

Vart är EA-hatarna nu då?

Medlem

Rent spelmässigt hade jag tveklöst köpt merparten av Bullfrogs titlar om det gjordes remakes eller uppföljare. Däremot har EA visat gång på gång att de inte lyssnar på sina köpare så trots detta hade jag inte köpt spelen. Om EA vänder sig till de som blir nostalgiska av spelen så kommer de nog bli väldigt förvånade över att dessa garanterat vägrar köpa DRM spel, således tror jag att en stor skara av deras potentiella köpare kommer avstå från köp. Jag kommer garanterat inte köpa en produkt som är infekterad av deras DRM men hade tveklöst gjort det annars trots att jag redan äger en del av Bullfrogs titlar.

Har man inte spelat första Populous så har man verkligen gått miste om ett av den tidens absolut bästa spel för att inte tala om del 2. Del tre däremot var inte alls samma spel, påminner betydligt mer om Black & White än om Populous 1-2. Magic Carpet är även det ett spel som man bör ha spelat men det spel som jag nog spelat mest är Syndicate. Men detta var på den tiden då Bullfrog var en del av EA och EA verkligen stod för elektronisk konst. Tvivlar starkt på att EA kan göra dessa spel rättvisa, hade hellre sett att Lionhead tog över utvecklingen...

Inaktiv

Theme Hospital!

Medlem

Dungeon Keeper är den mest självklara av spelen från Bullfrog. Än idag finns inte något riktigt likt det. Även om Overlord varit och nosat kring dess trakter lite.

Vad gäller Theme Park; så är det svårt att slå de spel som gjorts efter det kom. T.ex Rollercoaster Tycoon.

Syndicate kan däremot vara av intresse. Förutsatt att de lyckas behålla den allvarliga och farliga atmosfär som spelet hade....

Populous är förvisso intressant. Men idag där konceptet till viss del tagits tills sin spets (delvis) med Spore, så känns det lite fel i tiden just nu.

Magic Carpet.....tja...det spelet gillade jag inte ens när det kom....så det kvittar för min del. Även om jag jag uppskatta Bullfrogs innovativa idéer i spelet...så känns det lite svårt att göra kommersiellt sett...

Men som sagt....

Ge oss ett Dungeon Keeper 3, och jag vet en här som är villig att spendera en slant.....


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Populous: The Beginning 2

Theme Park 3

Theme Hospital 2

Dungeon Keeper 3

Ja tack!

Edit:

EA Bright Light Studio, skapare av 'Harry Potter and the Half-Blood Prince' gör att jag får blandade känslor dock :crazy:

Medlem

Ooooh...

Magic Carpet och Dungeon Keeper, Syndicate också för den delen....

Ägspel, gief now.

Medlem

ge mig ett ordentligt nytt dungeon keeper! vore guld värt.

Medlem

Spelar just nu Theme Hospital med Dosbox. Vilket sammanträffande. ^^

Theme Hospital är riktigt mysigt. *Nostalgisk*

Spelade också Dungeon Keeper 2 ganska nyligt. Det är ett av världens bästa spel.

Medlem

Dungeon Keeper är ju redan på väg tillbaka, dock som ett MMO >_>

http://kotaku.com/5100216/ea-announce-dungeon-keeper-3


signatur

Videomupp

Medlem

Wooaoaahaa... jahaja.. nu behöver jag inte porrsurfa ikväll ialla fall
Bästa nyheten på länge

Hm,, var det inte något tal om att just Syndicate skulle få en remake, eller uppföljare? Ganska säker att jag läst indikationer om det någonstans.
Och ett Dungeon Keeper skulle jag ÄLSKA att sätta händerna i.. Kanske även låta oss få bygga ovan jord och få till ett überont slott tillhörande våra härliga fängelshålor

Medlem
Skrivet av WildThing:

Dungeon Keeper är ju redan på väg tillbaka, dock som ett MMO >_>

http://kotaku.com/5100216/ea-announce-dungeon-keeper-3

Näää...

Medlem

Så många bra titlar från Bullfrog! Jag vill ha nya versioner av alla deras spel! Helst Theme Hospital och Dungeon Keeper då! =D


signatur

8)

Medlem

Dungeon Keeper 3 GOOO!


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Citat:

Därför skulle han endast vara intresserad av framtida nyversioner om spelen skulle kunna tillföra även något för dagens spelare

En nerdummad och hopplöst dålig remake som endast är en skugga av sitt forna jag tolkade jag det där som. Det är ju allmänt känt att dagens så kallade gamers måste hålla handen hela spelet igenom och allt som är för svårt för ett retarderat ostron att förstå måste tas bort även om det handlar om features som hjälpte till att göra originalet bra.

Nä du, jag ser hellre att ni låter gamla klassiker förbli just klassiker i så fall.

Medlem

DK3 tack.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det hade ju inte skadat med ett nytt Dungeon Keeper, bara de kan göra det rätt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Ja, ge mig theme hospital, ett av de första spelen jag ägde till PC

Medlem

Theme Hospital och Dungeon Keeper tack!

Medlem

Syndicate ägde då och skulle kunna äga idag i en modern tappning! De måste dock ha med svenskt tal som i orginalet "automatiskt läkemedelspaket!" osv.
BÖLLFROOGG!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Som de flesta andra här har sagt; får jag bra uppföljare på syndicate, hospital, populous och dungeon keeper blir jag riktigt, *riktigt* glad:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Tror ett Dungeon Keeper 3 skulle göra sig mer än väl. Theme Hospital är jag mer tveksam över. Det spelet är så tidlöst (för att inte tala om att det fortfarande fungerar på moderna maskiner!) och fruktansvärt bra att en utveckling av spelet har väldigt mycket högre sannolikhet att gå utför. Men det är två kära Bullfrog-titlar!


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Har ju gått rykten ganska länge nu om att Starbreeze utvecklar ett Syndicate åt EA under arbetstiteln "Project RedLime"

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=200045

Säg att det stämmer. Lite snopet om spelet faktiskt handlar om en röd limefrukt :\

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Vart är EA-hatarna nu då?

De kommer tillbaka när EA åter igen annonserar nästa spel som är en exakt kopia utöver siffrorna på slutet. De kommer tillbaka när EA inte stödjer sina spel så fort de har sålts i 6 månader. De kommer tillbaka när de åter igen är pionjärer på att ha så störande DRM som möjligt. Men Mahlberg det du får betänka är att denna nyhet är faktiskt jävligt bra nostalgi (nostalgi uppskattas alltid) för oss som växt upp med Super Nintendo och sedan Bullfrog.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av WildThing:

Dungeon Keeper är ju redan på väg tillbaka, dock som ett MMO >_>

http://kotaku.com/5100216/ea-announce-dungeon-keeper-3

Som inte kommer att komma till dessa längdgrader utan håller sig i Asien...

Nej vi får verkligen hoppas att de kan återuppliva Dungeon Keeper och Theme Hospital på den här sidan av klotet också och att de lyckas göra ett bra jobb med det.

/ LordDaimos

PaZ
Medlem

Om de gör Dungeon Keeper 3 får de sluta jamsa och översätta även titeln på spelet: "Fängelsehålans väktare"

Medlem
Skrivet av Darkseed:

En nerdummad och hopplöst dålig remake som endast är en skugga av sitt forna jag tolkade jag det där som. Det är ju allmänt känt att dagens så kallade gamers måste hålla handen hela spelet igenom och allt som är för svårt för ett retarderat ostron att förstå måste tas bort även om det handlar om features som hjälpte till att göra originalet bra.

Nä du, jag ser hellre att ni låter gamla klassiker förbli just klassiker i så fall.

Ja tyvärr så har du rätt, dagens spel är inte i närheten lika svåra som när jag började spela spel. Ta bara spel som The Hitchhikers guide to the galax, The Hulk, The Pawn eller något annat av alla de textbaserade spel som var vanliga innan de ersattes av dagens adventure spel. Få spel idag kan mäta sig mot spel som The Last Ninja (där minsta misstag kunde innebära att man fick börja om från början) eller något av alla andra sjukt svåra spel som fanns på den tiden. Mycket av detta beror på att de infört save funktionen där man kan spara precis var man vill eller har checkpoints utplacerade med jämna mellanrum. Nej tacka vet jag spelen då jag växte upp, där var det inte en fråga om när man skulle klara spelen utan om man överhuvudtaget skulle göra det=).

Skrivet av DeKvittar:

De kommer tillbaka när EA åter igen annonserar nästa spel som är en exakt kopia utöver siffrorna på slutet. De kommer tillbaka när EA inte stödjer sina spel så fort de har sålts i 6 månader. De kommer tillbaka när de åter igen är pionjärer på att ha så störande DRM som möjligt. Men Mahlberg det du får betänka är att denna nyhet är faktiskt jävligt bra nostalgi (nostalgi uppskattas alltid) för oss som växt upp med Super Nintendo och sedan Bullfrog.

Japp, instämmer det är bara en tidsfråga innan EA återigen kommer med ett korkat beslut som får dess köpare att bli förbannade. Som jag skrev ovan så blir jag väldigt nostalgisk för en sån här nyhet men detta svalnar ganska fort eftersom det ju är EA som ger ut spelen. Hade det varit Stardock eller något annat företag som inte använder sig av drakonisk DRM så hade jag dock varit lyrisk, framför allt om det varit Lionhead som stått för utvecklingen=). Men som Darkseed skrev ovan så kanske det vore bättre att låta dessa klenoder bli ihågkomna som de spel de var då och inte fördärvas av, vad som kan bli, en dålig remake...

Medlem

Theme Hospital och Dungeon Keeper tack!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Dungeon Keepeeer


signatur

Det är någon bakom dig. Bäst att kolla.

Medlem
Skrivet av Nimr0d:

Theme Hospital!

det finns ju på psn

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Ja tyvärr så har du rätt, dagens spel är inte i närheten lika svåra som när jag började spela spel. Ta bara spel som The Hitchhikers guide to the galax, The Hulk, The Pawn eller något annat av alla de textbaserade spel som var vanliga innan de ersattes av dagens adventure spel. Få spel idag kan mäta sig mot spel som The Last Ninja (där minsta misstag kunde innebära att man fick börja om från början) eller något av alla andra sjukt svåra spel som fanns på den tiden. Mycket av detta beror på att de infört save funktionen där man kan spara precis var man vill eller har checkpoints utplacerade med jämna mellanrum. Nej tacka vet jag spelen då jag växte upp, där var det inte en fråga om när man skulle klara spelen utan om man överhuvudtaget skulle göra det=).

Spelet som tar priset är nog nyaste Prince of Persia som enligt säkra källor är helt omöjligt att dö i. Inte ens om man verkligen går in för att dö så går det.

123
Skriv svar