Demo av Batman: Arkham Asylum släppt

Inaktiv

det kommer att köpas. nu har jag lite pengar för en gångs skill:):):)

Medlem

Jag tyckte det var underbart, även om demot var i kortaste laget. Är ett stort fan av våran kära och läderklädda fladdermus-man så det kommer inhandlas illa kvick, även om det tyvärr inte sker på releasedagen (arbetslösheten tar allt emot extra mycket ibland!).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Precis som jag förutsåg, spelet är riktigt kul. Men det som gör mig mest imponerad är stämningen, regin, kameraarbetet samt röstskådespeleriet. Riktigt bra. Man får lite Bioshock vibbar vilket inte är fel. CE here I come.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Testade spelet precis på Xbox och det är riktigt bra. Grafiken och kontrollerna funkar bra synd bara att man inte fick fightas emot bossen.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av RawSnake:
Skrivet av Hardboiled15:

1 månads försening till pc haha vilken överraskning då! Ne ledsen att säga det till er PC älskare men det verkar som om att det är konsol som gäller ifall om man vill spela de senaste spelen på relase.

Jag kan gott vänta med tanke på att förseningen ger en massa ögongodis (PhysX)

PhysX är ju en fysik motor så jag förstår inte varför du kallar det ögongodis för dessutom så verkade fysiken tillräckligt bra på Xbox demot så jag köper det nog till Xbox.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av RawSnake:
Skrivet av Hardboiled15:

1 månads försening till pc haha vilken överraskning då! Ne ledsen att säga det till er PC älskare men det verkar som om att det är konsol som gäller ifall om man vill spela de senaste spelen på relase.

Jag kan gott vänta med tanke på att förseningen ger en massa ögongodis (PhysX)

Lite av ögongodiset med PhysX (från demon):
http://www.youtube.com/watch?v=vINH6Z9kqgI&fmt=22

Skrivet av Hardboiled15:

PhysX är ju en fysik motor så jag förstår inte varför du kallar det ögongodis för dessutom så verkade fysiken tillräckligt bra på Xbox demot så jag köper det nog till Xbox.

PhysX används i alla versioner av spelet, även PS3 och XBox 360. Då är det en CPU-baserad fysikmotor.

Det som tillkommer i PC-Versionen är extra effekter som går att lägga till utan allt för mycket jobb med GPU-accelererad PhysX på NVidia. Därav kan man kalla det ögongodis, även om det förstås är fysikeffekter det också. Men det är inget som påverkar gameplay.

Så kommer det vara tills nästa generation av konsoller, då GPU-accelererad fysik blir möjlig som standard, oavsett PhysX, Havoc eller något annat fysik-API som används.

Medlem

Väldigt kort demo (Tankade, installerade och klarade det på 20 min ) men gav ändå ett bra intryck.


signatur

Korvspad.

Medlem

När jag laddat klart filen och klickar för installation så säger windows att filen är trasig och behöver laddas om, jag ladde ner via http(inte torrent). Tänkte bara dela med mig och se ifall andra har haft samma problem.

Medlem

det var ett bra demo men inte så lång! =(

Medlem

Demot funkade perfekt med mitt nya GTX 295 kort. Det blir till att köpa det på PC, billigare pris is the shit

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av RawSnake:
Skrivet av Hardboiled15:

1 månads försening till pc haha vilken överraskning då! Ne ledsen att säga det till er PC älskare men det verkar som om att det är konsol som gäller ifall om man vill spela de senaste spelen på relase.

Jag kan gott vänta med tanke på att förseningen ger en massa ögongodis (PhysX)

Lite av ögongodiset med PhysX (från demon):
http://www.youtube.com/watch?v=vINH6Z9kqgI&fmt=22

Skrivet av Hardboiled15:

PhysX är ju en fysik motor så jag förstår inte varför du kallar det ögongodis för dessutom så verkade fysiken tillräckligt bra på Xbox demot så jag köper det nog till Xbox.

PhysX används i alla versioner av spelet, även PS3 och XBox 360. Då är det en CPU-baserad fysikmotor.

Det som tillkommer i PC-Versionen är extra effekter som går att lägga till utan allt för mycket jobb med GPU-accelererad PhysX på NVidia. Därav kan man kalla det ögongodis, även om det förstås är fysikeffekter det också. Men det är inget som påverkar gameplay.

Så kommer det vara tills nästa generation av konsoller, då GPU-accelererad fysik blir möjlig som standard, oavsett PhysX, Havoc eller något annat fysik-API som används.

Problemet är ju att många av effekterna har gjorts låångt tidigare utan PhysX, jag menar hoppande partiklar (Sparks) kom igen... det är inte så att de behöver vara fysiskt korrekt.. Jaja, det verkade nice på PS3:an iaf, så det blir nog ett begagnatköp eller iaf play.com import.

Medlem
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

2 gb demo Undra va det färdiga spelet ligger på ^^ 20 gb ?

Knappast, i dem 2gb ligger ju grafikmotorn , spelmotorn massa texturer och kod m.m så full versionen blir nog runt 6 gb som vanligt.

Det som tar upp mer plats blir väl mer miljöer banor , karaktärer och voice acting resten finns säkerligen med i de där 2 gb.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av jimbow1234:

2 gb demo Undra va det färdiga spelet ligger på ^^ 20 gb ?

Knappast, i dem 2gb ligger ju grafikmotorn , spelmotorn massa texturer och kod m.m så full versionen blir nog runt 6 gb som vanligt.

Det som tar upp mer plats blir väl mer miljöer banor , karaktärer och voice acting resten finns säkerligen med i de där 2 gb.

snarare 10 gb

Skrivet av Rippestyle:

När jag laddat klart filen och klickar för installation så säger windows att filen är trasig och behöver laddas om, jag ladde ner via http(inte torrent). Tänkte bara dela med mig och se ifall andra har haft samma problem.

Har samma problem, har laddad ner demot två gånger nu (via HTTP) men det står jämt att några filer är korrupta :(, är det någon som sitter med en lösning?

Edit: Tankar från torrent istället, får se om det går

Edit2: Funkade


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

Grymt spel dock blir det köp till konsol ja gilla inte styrningen på PC, går kanske köra med 360 kontroll på datorn men ärsh blir Ps3 versionen

Medlem

tycker demot var as grymmt testade det p PS3:n. Det påminner lite om MGS när man smyger omkring

Medlem

Hmm... bara jag som tyckte själva combat:en i spelet var riktigt trist? Hoppas verkligen det utvecklas i full versionen, för en knapp för att slå och en för göra counters var ju hur trist som helst. Kändes som spelet spelade sig själv bara jag tryckte lite hit och dit.

Nissarna med vapen kändes ju mer som ett pussel än något annat. Fanns en rätt lösning helt enkelt.

Var OK I guess, tycker alla kommentarerna här är lite väl positiva. Grafiken var bra men själva gameplayet var inget särkilt.

Inaktiv

Korrupt fz borde kolla till filen.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Korrupt fz borde kolla till filen.

jo tankade också hem den 2 ggr

händer typ 50/50 att filen är pajj på fz.. torrent-filerna är säkrast att ladda.

vad gäller demot var jag grymt imponerad av grafiken/stilen och animeringarna.. påminner om bioshock och Riddick, men snyggare. bland det snyggare spelen jag sett faktiskt, trots avsaknad av AA

nu vill jag byta ut mitt 4870x2 märkt att det är en del spel som inte fixar AA på ATI medans det funkar på nvidia (dead space, gothic3 mfl)


signatur
Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Korrupt fz borde kolla till filen.

ja när du extractar filen får du nån error, men går utmärkt att installera och spela ändå.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Demot funkade perfekt med mitt nya GTX 295 kort. Det blir till att köpa det på PC, billigare pris is the shit

Aaah the irony.

Du säger att det funkar perfekt på ditt grafikkort som kostar 5,5k och sen säger att det är billigare att köpa spelet till PC.


signatur

Korvspad.

Medlem

demot var la sådär hyffsat coolt, snygg grafik
MEN det var på tok för enkelt! bara att spamma samma knapp så slog man ner 5 gubbar hur enkelt som helst...Gillade inte heller kameran man fick när man gick sakta :/

Medlem

Förbannade xbox live skithelvete! "for xbox live gold membership only"..

Näe då får det bli PSN istället då!...

Medlem

Om ni installerar demot på ett annat ställe än default (på systemdisken) så kan det finnas en chans att ni får problem att avinstallera det.

Avinstallationsprogrammet ger ett felmeddelande om att dll filen som är till för sys-req checken inte går att starta.

OT: Demot var ganska roligt förutom att det var så lite fighting.

Medlem

körde med very high settings med hög fps. Det är snyggt som fan. Dock gillade jag inte fightning stilen, föredrar wolverine origins över detta när det gäller liknande spel.

Medlem

Till er som säger att filen är korrupt, det är en begränsning i er webläsare som gör att det bara går att ladda ner 2gb, eftersom filen är större (2.04gb) så blir filen ej fullständig.
Använd en download manager som t.ex. FlashGot(FlashGet) eller använd helt enkelt torrent så får ni inte det problemet.

Inaktiv
Skrivet av MaXMC:

Problemet är ju att många av effekterna har gjorts låångt tidigare utan PhysX, jag menar hoppande partiklar (Sparks) kom igen... det är inte så att de behöver vara fysiskt korrekt.. Jaja, det verkade nice på PS3:an iaf, så det blir nog ett begagnatköp eller iaf play.com import.

Det är NVidia som driver på att få vissa spel med extra PhysX så de kan sälja det med sina kort. Så även om en CPU säkert skulle klara Sparks som studsar fysiskt realistiskt så är det upp till de som gör spelet.

UE3 har PhysX som default fysikmotor sen länge, så inte konstigt att NVidia valt att jobba med Batman-spelet. Det verkar dessutom vara ett bra spel vilket ger dem mer reklam.

AW8
Medlem

Väldigt roligt demo. Men ibland blev striderna alldeles för automatiska och kändes "konsol-aktiga". Dessutom rätt krångliga menyer, tex att hitta grafikinställningarna efter att man ändrat första gången.

Annars var det grymt.


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv

Givet köp för min del. Frågan är bara om man ska köpa det till 360 eller vänta på PC versionen nu när man har en hyfsat bra speldator

Skriv svar