Rage på Xbox 360 dubbelt så snabbt som på PS3

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Men jag har ju förstått att du föredrar att det tar 100år att svänga 360grader och att du måste ha autoaim...

R E A L I S I M

edit : word Sito

Skrivet av Hipshot:

Bara för att du får sittsår om du spelar framför din 15" så behöver ju inte alla andra få det.

mjaaaa. jag kör med 2st 22 wide tft skärmar dual screen.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Harakiri:

Ganska kul annars men såklart som så många säger , detta kommer man lira på PC istället för föråldrad konsoll hårdvara

// Signed - PC fanboi som har PS3

vem tro du få bäst spelupplevelse ?

1.
efter en lång dag på kontoret, kommer du hem o sätter dig i din kontorsfåtölj och lira Rage på en liten monitor. ont i röven efter 1tim.

2.
eller du kommer hem, slänger dig i en skön soffa, softa lite, tar några kalla öl, bjud in polaren, sätter på din ps3 o få en grym spelupplevelse via HDTV..

valet är självklart

Bara för att du får sittsår om du spelar framför din 15" så behöver ju inte alla andra få det.

Men jag har ju förstått att du föredrar att det tar 100år att svänga 360grader och att du måste ha autoaim... eller aimbot som vi i den riktiga världen kallar det.

lol, snacka om träffad

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hipshot:

Men jag har ju förstått att du föredrar att det tar 100år att svänga 360grader och att du måste ha autoaim...

R E A L I S I M

? Förklara:

Håller du med Hipshot om att det är mera realistiskt på PC där man kan vända sig om snabbt och måste sikta själv = som i verkligheten?

Eller anser du att det är mera realistiskt att man snurrar runt som om man vore under vatten och att gud fader hjälper en att träffa?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Alltid intressant att höra vad Carmack säger, ni som dissar honom förstår jag inte alls vart ni kommer från. Har ni varit borta från spelmarknaden senaste 15 åren? Det är trist, för PS3-ägare men det blir kanske mindre skillnad när det är färdigutvecklat. lol redmac ps3-expert lol lol.. sluta.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hipshot:

Men jag har ju förstått att du föredrar att det tar 100år att svänga 360grader och att du måste ha autoaim...

R E A L I S I M

? Förklara:

Eller anser du att det är mera realistiskt att man snurrar runt som om man vore under vatten och att gud fader hjälper en att träffa?

låter som du behöver lite träning grabben....test o lira cod4 på xboxlive, helvete vad kidsen är duktiga.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hipshot:

Men jag har ju förstått att du föredrar att det tar 100år att svänga 360grader och att du måste ha autoaim...

R E A L I S I M

? Förklara:

Eller anser du att det är mera realistiskt att man snurrar runt som om man vore under vatten och att gud fader hjälper en att träffa?

låter som du behöver lite träning grabben....test o lira cod4 på xboxlive, helvete vad kidsen är duktiga.

Du är bara månader äldre än mig så att kalla mig "grabben" känns lite överdrivet... Såvida du inte känner dig äldre än vad du är:)

och jag förnekar absolut inte att "kidsen" kan vara grymt säkra på att lira fps på konsoll.

Jag undrade däremot om du på fullaste allvar ansåg att trögare styrning och autoaim i allmänhet var mera realistiskt än alternativet på PC?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Hela den här nyheten framkallar bara konsolkrig. Men iallafall. Det han säger är att de fortfarande har mycket kvar att göra och att de ska försöka få PS3 och 360 i 60hz, men just nu ligger PS3 efter för de måste optimera SPU.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hipshot:

Men jag har ju förstått att du föredrar att det tar 100år att svänga 360grader och att du måste ha autoaim...

R E A L I S I M

? Förklara:

Eller anser du att det är mera realistiskt att man snurrar runt som om man vore under vatten och att gud fader hjälper en att träffa?

låter som du behöver lite träning grabben....test o lira cod4 på xboxlive, helvete vad kidsen är duktiga.

Hahah, vad snackar du om? Vadå kidsen är duktiga, känns som att de där kidsen inte har ett skit på en duktig COD4PC spelare på långa vägar.

Och sedan när blev konsol mer realistiskt än PC, just de punkterna jag tar upp placerar bara ett skitzo i facket realism.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hipshot:

Men jag har ju förstått att du föredrar att det tar 100år att svänga 360grader och att du måste ha autoaim...

R E A L I S I M

? Förklara:

Eller anser du att det är mera realistiskt att man snurrar runt som om man vore under vatten och att gud fader hjälper en att träffa?

låter som du behöver lite träning grabben....test o lira cod4 på xboxlive, helvete vad kidsen är duktiga.

Hahah, vad snackar du om? Vadå kidsen är duktiga, känns som att de där kidsen inte har ett skit på en duktig COD4PC spelare på långa vägar.

Och sedan när blev konsol mer realistiskt än PC, just de punkterna jag tar upp placerar bara ett skitzo i facket realism.

vad snackar du om?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hipshot:

Men jag har ju förstått att du föredrar att det tar 100år att svänga 360grader och att du måste ha autoaim...

R E A L I S I M

? Förklara:

Eller anser du att det är mera realistiskt att man snurrar runt som om man vore under vatten och att gud fader hjälper en att träffa?

låter som du behöver lite träning grabben....test o lira cod4 på xboxlive, helvete vad kidsen är duktiga.

Hahah, vad snackar du om? Vadå kidsen är duktiga, känns som att de där kidsen inte har ett skit på en duktig COD4PC spelare på långa vägar.

Och sedan när blev konsol mer realistiskt än PC, just de punkterna jag tar upp placerar bara ett skitzo i facket realism.

vad snackar du om?

Schizofreni, du vet vanföreställningar och andra hallucinationer. T ex att COD4 skulle vara bättre på konsol än på PC.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hipshot:

Men jag har ju förstått att du föredrar att det tar 100år att svänga 360grader och att du måste ha autoaim...

R E A L I S I M

? Förklara:

Eller anser du att det är mera realistiskt att man snurrar runt som om man vore under vatten och att gud fader hjälper en att träffa?

låter som du behöver lite träning grabben....test o lira cod4 på xboxlive, helvete vad kidsen är duktiga.

Hahah, vad snackar du om? Vadå kidsen är duktiga, känns som att de där kidsen inte har ett skit på en duktig COD4PC spelare på långa vägar.

Och sedan när blev konsol mer realistiskt än PC, just de punkterna jag tar upp placerar bara ett skitzo i facket realism.

vad snackar du om?

Schizofreni, du vet vanföreställningar och andra hallucinationer. T ex att COD4 skulle vara bättre på konsol än på PC.

är du full eller?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Need more drama!

Medlem

360 och PS3 bygger på samma processorarkitektur egentligen
, så tror inte programeringen skiljer sig så mycket
i grund och botten det är snarare utvecklingsverktygen
som skiljer.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

ID software säger detta:

The Edge Magazine article has caused quite a ruckus. We are committed to ensuring that gamers on all platforms have a great RAGE experience
Källa: http://twitter.com/RAGEgame/status/2953312605

Det där låter som ett standard "politiker uttalande" från id software. Det säger absolut ingenting.

Det som är roligt är att id software bitit sig själva i foten då de försöker sälja motorn. Inte så bra reklam för den om de inte klarar att leverera på PS3.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hipshot:

Men jag har ju förstått att du föredrar att det tar 100år att svänga 360grader och att du måste ha autoaim...

R E A L I S I M

? Förklara:

Eller anser du att det är mera realistiskt att man snurrar runt som om man vore under vatten och att gud fader hjälper en att träffa?

låter som du behöver lite träning grabben....test o lira cod4 på xboxlive, helvete vad kidsen är duktiga.

WarGun: Tycker du på allvar att det är mer "skillat" att lyckas träffa när man har aimbot till hjälp? Varför finns det inga cross-platform FPS om konsollkillarna är så bra? Gillar denna kommentar efter att det tillkännagavs att UT3 inte skulle få cross-platform feature: "pitting a keyboard+mouse against a ps3 controller is like a fight between a blender and an orange" XD

Och jag har 24", skön stol / soffa och massor kall öl i kylen. Sluta dryga dig. Dessutom ligger min hårdvara 2 generationer före din på konsollen.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Skrivet av Birchoff:

För att gå lite off topic. Är det bara jag som tror att sony kommer göra ganska annorlunda med deras nästa konsoll?

Helt ärligt... PS3'an ska hålla i 10 år (till eller sen den kom?) Så lär de ha tid att tänka ut allting minst tre gånger till.

Bara att hoppas att konsoll > PC i framtiden isåfall(bortser från WII)

Medlem

Carmack är inte den första som uttalar sig om krångel att programmera till ps3 så det är väl ingen chock, ps3:an är krångligare = längre arbetstid = dyrare att få en slutprodukt med samma resultat som man kan få på 360´n. Faller sig ganska logiskt att dom får kritik av utvecklare.

Medlem
Skrivet av Zheri:

Carmack är inte den första som uttalar sig om krångel att programmera till ps3 så det är väl ingen chock, ps3:an är krångligare = längre arbetstid = dyrare att få en slutprodukt med samma resultat som man kan få på 360´n. Faller sig ganska logiskt att dom får kritik av utvecklare.

Konstigt att tex insomniac, Naughty Dog eller GG inte tycks ha några problem att göra spel till ps3 som vida överglänser allt som finns på andra konsoller. Insomniac har släppt vad? 4-5 spel på ps3 an under 2.5 år, alla AAA spel. Bara för att en sak är annorlunda betyder inte det att slutresultatet blir sämre.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

De får införskaffa riktiga ps3 kodare.. kolla bara på killzone2 och uncharted 2 hur bra grafik som helst.

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av Zheri:

Carmack är inte den första som uttalar sig om krångel att programmera till ps3 så det är väl ingen chock, ps3:an är krångligare = längre arbetstid = dyrare att få en slutprodukt med samma resultat som man kan få på 360´n. Faller sig ganska logiskt att dom får kritik av utvecklare.

Konstigt att tex insomniac, Naughty Dog eller GG inte tycks ha några problem att göra spel till ps3 som vida överglänser allt som finns på andra konsoller. Insomniac har släppt vad? 4-5 spel på ps3 an under 2.5 år, alla AAA spel. Bara för att en sak är annorlunda betyder inte det att slutresultatet blir sämre.

Förmodar att det är en relativt stor skillnad på att utveckla till PS3 som första plattform gentemot att konvertera spel från PC/360 till PS3.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hipshot:

Men jag har ju förstått att du föredrar att det tar 100år att svänga 360grader och att du måste ha autoaim...

R E A L I S I M

? Förklara:

Eller anser du att det är mera realistiskt att man snurrar runt som om man vore under vatten och att gud fader hjälper en att träffa?

låter som du behöver lite träning grabben....test o lira cod4 på xboxlive, helvete vad kidsen är duktiga.

Hahah, vad snackar du om? Vadå kidsen är duktiga, känns som att de där kidsen inte har ett skit på en duktig COD4PC spelare på långa vägar.

Och sedan när blev konsol mer realistiskt än PC, just de punkterna jag tar upp placerar bara ett skitzo i facket realism.

vad snackar du om?

Schizofreni, du vet vanföreställningar och andra hallucinationer. T ex att COD4 skulle vara bättre på konsol än på PC.

är du full eller?

Du kan vara eller.

Skrivet av Sito:
Skrivet av Zheri:

Carmack är inte den första som uttalar sig om krångel att programmera till ps3 så det är väl ingen chock, ps3:an är krångligare = längre arbetstid = dyrare att få en slutprodukt med samma resultat som man kan få på 360´n. Faller sig ganska logiskt att dom får kritik av utvecklare.

Konstigt att tex insomniac, Naughty Dog eller GG inte tycks ha några problem att göra spel till ps3 som vida överglänser allt som finns på andra konsoller. Insomniac har släppt vad? 4-5 spel på ps3 an under 2.5 år, alla AAA spel. Bara för att en sak är annorlunda betyder inte det att slutresultatet blir sämre.

Känns som att det är lite skillnad på plattformunika och multiplattform.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Sito:

Konstigt att tex insomniac, Naughty Dog eller GG inte tycks ha några problem att göra spel till ps3 som vida överglänser allt som finns på andra konsoller. Insomniac har släppt vad? 4-5 spel på ps3 an under 2.5 år, alla AAA spel. Bara för att en sak är annorlunda betyder inte det att slutresultatet blir sämre.

Men de använder inte id tech 5.

Du får tänka på att den 3D motorn är utvecklad på PC i första hand och använder en del nya saker som t.ex. megatextures. Det verkar som den inte passar PS3 (än).

De firmor som du nämnt ovan har kan koncentera sig på en enda sak. Att maximera sin spelmotor för en enda specifik hårdvara vilket är enklare.

Blir intressant att se hur bra Cryengine blir på 360/PS3.

Medlem
Skrivet av Buio:

Det som är roligt är att id software bitit sig själva i foten då de försöker sälja motorn. Inte så bra reklam för den om de inte klarar att leverera på PS3.

1 - Det fungerar inte så. 2 - id säljer ju knappt sina motorer ändå, det var en liten boom av Quake2 baserade spel där ett tag, men det var ju nästan ett undantag, tror knappast det blir en explosion av Tech5 spel av andra utvecklare direkt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

1 - Det fungerar inte så. 2 - id säljer ju knappt sina motorer ändå, det var en liten boom av Quake2 baserade spel där ett tag, men det var ju nästan ett undantag, tror knappast det blir en explosion av Tech5 spel av andra utvecklare direkt.

1) Det vet du inget om, risken finns att potentiella köpare kan få en negativ åsikt om motorn.

2) Även om det inte är volymförsäljning så får de inkomster från varje som köper. Den enda motor som lyckats med volymförsäljning hittills är UE och de var tidigt ute med bra verktyg.

Inaktiv

Kortfattat så tror jag att de flesta är överrens om att det är lättare och billigare att koda spel till 360:n kontra PS3. Prestandamässigt så spelar det mindre roll då grafik aldrig varit det primära - vilket illustreras av att Wii sålt mest av de tre konsollerna.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

2 - id säljer ju knappt sina motorer ändå, det var en liten boom av Quake2 baserade spel där ett tag, men det var ju nästan ett undantag, tror knappast det blir en explosion av Tech5 spel av andra utvecklare direkt.

Va? Q3-motorn licenserades väl till ganska många spel om jag vill minnas rätt.

Medlem

Yay console wars!

Medlem
Skrivet av Buio:

1) Det vet du inget om, risken finns att potentiella köpare kan få en negativ åsikt om motorn.

2) Även om det inte är volymförsäljning så får de inkomster från varje som köper. Den enda motor som lyckats med volymförsäljning hittills är UE och de var tidigt ute med bra verktyg.

Det finns ingen risk att POTENTIELLA KÖPARE av en iD-motor läser det där och väljer att ta en annan motor. Nej. Så det vet jag visst något om.

iDs motor-policy är (och det lär den fortfarande vara) att de inte licensierar ut den till vem som helst, de behöver dela vision med den som vill licenciera motorn. Spelar ingen roll om någon vill ge dem pengar bara för att.

Skrivet av Cedric:

Va? Q3-motorn licenserades väl till ganska många spel om jag vill minnas rätt.

Jo visst, men det är inte direk många ändå. De flesta väljer Unreal bland annat för att Epic marknadsför Unreal-motorn som ett helt paket för andra utvecklare att basera sina spel på, vad än typ för spel det är.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Roligt att dessa trådar alltid infekteras av dessa idiotiska "PC är bäst!" vs. "Konsol är bäst!" vs. "Konsol X är bättre än Konsol Y".
Väx upp och lär er att allt är inte svart och vitt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Roligt att dessa trådar alltid infekteras av dessa idiotiska "PC är bäst!" vs. "Konsol är bäst!" vs. "Konsol X är bättre än Konsol Y".
Väx upp och lär er att allt är inte svart och vitt.

Men det förstår ju alla att det som är bäst är ju bäst och xx och xxx är ju mycke sämre än xxxx xxx

Skriv svar