Borderlands-trailer

Medlem

Skön trailer. Bra spel? Nja, tror inte det.

Inaktiv

Ser kul ut, hoppas bara att jaga vapenuppgraderingar konstant inte tar bort alltför mycket av känslan.

Medlem

Grym trailer, någon som vet vad låten heter?


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Inaktiv

Jag tror jag e kär

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Skön trailer. Bra spel? Nja, tror inte det.

Vi får se... Vi får se... 8)

Tror att det kommer bli årets spel! :). Det är ett stort plus att Borderlands har 650 000 vapen. mer än en halv mille :up::up::up:

Medlem
Skrivet av robineng:

Ser kul ut, hoppas bara att jaga vapenuppgraderingar konstant inte tar bort alltför mycket av känslan.

Det e väll att jaga drops som är halva grejen

Kolla tex på Diablo

Inaktiv

Att dömma från dom uttalanden dom gjort och hur vapnen och sånt tydligen ska fungera så skulle jag väl inte vilja kalla det för mycket RPG... Mer FPS där du springer o lootar nya vapen konstant för uppgraderingar i Diablo stil.

Medlem
Skrivet av robineng:

Att dömma från dom uttalanden dom gjort och hur vapnen och sånt tydligen ska fungera så skulle jag väl inte vilja kalla det för mycket RPG... Mer FPS där du springer o lootar nya vapen konstant för uppgraderingar i Diablo stil.

Vem har påstått något annat? To.m i trailern påpekar man det klart och tydligt och gör jämförelsen; en shooter korsad med ett RPG.

Det viktiga är att det är kul att loota (lär vara iom alla olika vapen) och att man har frihet att utforska hur man vill (linjäritet suger). Sen att spelet har stöd för co-op gör inte saken sämre, inte många spel som har det.


signatur
Medlem

Såg nice ut. Har inte hört om detta spelet öht så jag vart lite impad


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Man blir sugen på spelet efter den trailern. Den som lever får se

Medlem
Skrivet av MKultra:

(linjäritet suger). .

"frihet" är inte nödvändigtvis bättre.
om det är linjärt kan man kontrollera mer vad som händer, hur man upplever spelet och hur storyn berättas.
icke linjärt är mer krävande för du måste räkna med allt, det är generellt sämre, funkar till vissa spel. Sen har icke linjära spel mer linjära än dom ser ut att vara, osynliga barriärer, alla spelare gör samma sak för dom är forcerade att ta denna vägen eller denna vägen men målet blir det samma.

Medlem

Den nya stilen är katastrofal.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av MKultra:

(linjäritet suger). .

"frihet" är inte nödvändigtvis bättre.
om det är linjärt kan man kontrollera mer vad som händer, hur man upplever spelet och hur storyn berättas.
icke linjärt är mer krävande för du måste räkna med allt, det är generellt sämre, funkar till vissa spel. Sen har icke linjära spel mer linjära än dom ser ut att vara, osynliga barriärer, alla spelare gör samma sak för dom är forcerade att ta denna vägen eller denna vägen men målet blir det samma.

Ändå kul om man kan välja vilken väg man vill ta till målet, då alla som spelar kommer får en mer personlig upplevlse. Jag tycker te.x Bioware's spel är väldigt dåliga pg.a att det är osynliga barriärer överallt och du kan te.x inte simma/dyka eller hoppa/klättra eller i de flesta fall ens ta alternativa vägar. Ska spel vara så linjära så man nästan lika gärna se en film som också är helt linjär men bjuder på bättre dialog, story och skådespeleri.

Det spel har att erbjuda, och som film inte har, är det jag eftertraktar. Dvs utforskning, frihet och interaktivitet (te.x att det finns massvis med föremål/vapen man kan använda), samt kontroll (kunna klättra/hoppa/simma osv) samt ska det helst ge en känsla av "virtuellt liv" (dag/natt cycler, NPC's ska helst inte stå stilla på samma fläck utan leva artificiella liv). Biowares spel (te.x) erbjuder väldigt lite av detta, jag tycker dom förstår spelmediumet som sådant väldigt dåligt, dess styrka och vad som gör spel till en unik upplevelse jämfört med film eller böcker.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av sgt.eagle:

Trodde detta skulle få madmax stuk och miljö.

Det har det ju också, minus att det inte utspelar sig på jorden. Karaktärer osv blir ju inte mer Mad Max än såhär..

Ok. men grafiken hade inte det stuket som jag tänkte mig, blev lite fundersam

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av TruB:
Skrivet av MKultra:

(linjäritet suger). .

"frihet" är inte nödvändigtvis bättre.
om det är linjärt kan man kontrollera mer vad som händer, hur man upplever spelet och hur storyn berättas.
icke linjärt är mer krävande för du måste räkna med allt, det är generellt sämre, funkar till vissa spel. Sen har icke linjära spel mer linjära än dom ser ut att vara, osynliga barriärer, alla spelare gör samma sak för dom är forcerade att ta denna vägen eller denna vägen men målet blir det samma.

Ändå kul om man kan välja vilken väg man vill ta till målet, då alla som spelar kommer får en mer personlig upplevlse. Jag tycker te.x Bioware's spel är väldigt dåliga pg.a att det är osynliga barriärer överallt och du kan te.x inte simma/dyka eller hoppa/klättra eller i de flesta fall ens ta alternativa vägar. Ska spel vara så linjära så man nästan lika gärna se en film som också är helt linjär men bjuder på bättre dialog, story och skådespeleri.

Det spel har att erbjuda, och som film inte har, är det jag eftertraktar. Dvs utforskning, frihet och interaktivitet (te.x att det finns massvis med föremål/vapen man kan använda), samt kontroll (kunna klättra/hoppa/simma osv) samt ska det helst ge en känsla av "virtuellt liv" (dag/natt cycler, NPC's ska helst inte stå stilla på samma fläck utan leva artificiella liv). Biowares spel (te.x) erbjuder väldigt lite av detta, jag tycker dom förstår spelmediumet som sådant väldigt dåligt, dess styrka och vad som gör spel till en unik upplevelse jämfört med film eller böcker.

finns det ens ett spel som har allt du vill ha i ett spel?

lustiga är att många av dom populära spelen som är storsäljare inte är i närheten

Medlem

Oktagonala hjul är väl aldrig fel, det ska hoppa lite ute i öknen

Medlem
Skrivet av TruB:

finns det ens ett spel som har allt du vill ha i ett spel?

De senare spelen från Bethseda, Gothic-spelen, Ultima 7 (minus kontroll), Sims-serien (minus kontroll och utforskning).

Finns inte många eftersom det självklart kräver lite mer utvecklingstid och kräver att de som gör det vågar satsa lite mer och inte enbart tänker i helt kommersiella banor. Sims och FO3 samt Oblivion är ju storsäljare, så visst finns det ett sug för sånna här spel. Sims måste varit ett väldigt riskabel projekt när det begav sig..

Citat:

lustiga är att många av dom populära spelen som är storsäljare inte är i närheten

Att ett spel eller en film eller en CD-album säljer mycket är ingen kvalitetsstämpel iofs. Har med en mängd andra saker att göra också.


signatur
Medlem

släpps borderlands eller rage först ?`andymikel skaru spela på 360 så e ja me


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av TruB:
Skrivet av MKultra:

(linjäritet suger). .

"frihet" är inte nödvändigtvis bättre.
om det är linjärt kan man kontrollera mer vad som händer, hur man upplever spelet och hur storyn berättas.
icke linjärt är mer krävande för du måste räkna med allt, det är generellt sämre, funkar till vissa spel. Sen har icke linjära spel mer linjära än dom ser ut att vara, osynliga barriärer, alla spelare gör samma sak för dom är forcerade att ta denna vägen eller denna vägen men målet blir det samma.

Ändå kul om man kan välja vilken väg man vill ta till målet, då alla som spelar kommer får en mer personlig upplevlse. Jag tycker te.x Bioware's spel är väldigt dåliga pg.a att det är osynliga barriärer överallt och du kan te.x inte simma/dyka eller hoppa/klättra eller i de flesta fall ens ta alternativa vägar. Ska spel vara så linjära så man nästan lika gärna se en film som också är helt linjär men bjuder på bättre dialog, story och skådespeleri.

Det spel har att erbjuda, och som film inte har, är det jag eftertraktar. Dvs utforskning, frihet och interaktivitet (te.x att det finns massvis med föremål/vapen man kan använda), samt kontroll (kunna klättra/hoppa/simma osv) samt ska det helst ge en känsla av "virtuellt liv" (dag/natt cycler, NPC's ska helst inte stå stilla på samma fläck utan leva artificiella liv). Biowares spel (te.x) erbjuder väldigt lite av detta, jag tycker dom förstår spelmediumet som sådant väldigt dåligt, dess styrka och vad som gör spel till en unik upplevelse jämfört med film eller böcker.

de må vara din åsikt men biowares spel är inte linjära det är de endast om du följer huvudupdragen och dessutom hittar du inte bättre manus skrivare och dialogskapare än bioware


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

de må vara din åsikt men biowares spel är inte linjära det är de endast om du följer huvudupdragen och dessutom hittar du inte bättre manus skrivare och dialogskapare än bioware

Dom är väldigt linjära vad gäller utforskning (speciellt eftersom kontrollen är väldigt begränsad), så mycket sidouppdrag brukar det inte vara heller.

Dock hade deras tidigare spel (Baldurs Gate te.x) lite mer av sådant, så utvecklingen går bakåt för Bioware på många fronter. Numera har deras spel inte ens dag/natt cykler heller.

Dialogerna och manus är hyffade för att vara _spel_ men det säger som sagt inte speciellt mycket mer än att det är förbannat kasst jämfört med en bra fantasy/sci-fi bok eller film


signatur
Gen
Medlem

Ser trevligt ut.

Medlem
Skrivet av MKultra:

...

Hej, din skogstomte! Har redan varit i den här diskussionen med dig en gång tidigare och jag har inte orken ge mig in i ännu en med full mundering och attackinställning...

Men dina ytterst trångsynta uttalanden om att spel som berättelsemedium skulle vara så fruktansvärt långt efter och löjligt jämfört med t.ex. film är ju bara skrattretande. Jag tänker inte försöka tutta i dig att tro något annat, dina åsikter är dina egna, men jag kan inte låta bli att reagera på din inställning till spel.

Hej hopp!


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag vill spela det här... Typ, NUUUEE!! Men om det inte finns offline-coop skiter jag nog i det här. Orkar inte spela me främlingar...(ja, jag är en xenofob när det kommer till gaming:p)


signatur

Where are we runnin'?

12
Skriv svar