Vad tyckte ni om halo 3?

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av bruce:

Mass Effect kommer att slå Halo 3 på fingrarna rejält...

Mjo, Baldurs Gate hade mer innehåll än Quake också.......

Så det är innehållet i ett spel som avgör hur bra det är?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Tassel:
Skrivet av bruce:

Mass Effect kommer att slå Halo 3 på fingrarna rejält...

Mjo, Baldurs Gate hade mer innehåll än Quake också.......

Så det är innehållet i ett spel som avgör hur bra det är?

Ironi min käre vän, ironi.

Tyckte bara att det lät lite långsökt att jämnföra ett fps med ett rpg.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Tycker inte att det va mycket o hänga i julgranen

Medlem

Jag tycker folk som klagar på Halo-spelen bord läsa artikeln om vad som gör Halo så bra i #139 av Super Play.

Först av allt, storyn i Halo har INGENTING med dess storhet att göra. Jag har aldrig haft någon större koll på varför jag beger mig från punkt A till B och vad syftet med att begå handling X är. Nej storheten ligger helt och håller i spelets strider. Halo har nämligen de djupaste striderna jag har stött på i ett enspelar-FPS.
Vad folk ofta gör är att de spelar igenom spelet på Normal och sedan avfärdar det som ett blaha-blaha med ingenting som inte gjorts bättre förut. De har då gjort FEL. Halo ska inte spelas på Normal, Bungie borde låta en stor blinkande varningstriangel dyka upp när man markerar Normal (eller ännu värre, Easy).

Spelet är bra på Heroic och bäst på Legendary. På Legendary är spelet otroligt krävande och jag vet inget FPS som kommer i närheten av kräva ett lika stort strategiskt tänkande. Spelaren måste planera varenda rörelse.

"Om jag först tar ut vakttornet med Sniper-geväret och sedan försöker klistra en granat på Brute-ledaren för att få fienderna utspridda. Eller kanske jag aktiverar Cloaken och försöker komma till en bättre position så jag kan beskjuta dem från längre avstånd med karbinen."

Det finns inte en strid som är likadan i Halo. Man kan ladda om samma ställe flera gånger men fienderna rör sig aldrig likadant. Du måste hela tiden vara beredd på att vad som helst kan hända.

När en ensammen fiende tål fem gånger så mycket som dig och gör dubbelt så mycket skada så är det svårt. När du möter 15 sådanna fiender, då är strategi flera gånger viktigare än ett säkert avtryckarfinger.

Jag ber er som inte tycker att Halo är något speciellt att spela spelet på Legendary. Och ge inte upp, man dör otaliga gånger och en del strider kan kännas omöjliga till en början, men varje millimeter man plockar känns guld värd och när man har klarat en svår strid känner man sig så otroligt bra.

Sist men inte minst, även om spelet är roligt som tusan i Co-Op så är det inte i närheten av lika krävande som när man kör ensammen. Att man respawnar så länge en spelare fortfarande finns vid liv tar som bort meningen med att vara försiktig och strategisk. I Halo 2 åtgärdade de detta med att man fick börja om ifall en spelare dog, men av någon anledning tog man bort detta i trean, och det sög.

Medlem
Skrivet av Rafner:

I Halo 2 åtgärdade de detta med att man fick börja om ifall en spelare dog, men av någon anledning tog man bort detta i trean, och det sög.

Det är bara att aktivera iron skull, fast jag rekommenderar inte att köra med den ensam dock.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

halo 3 var ganska kort spel tid men grafiken var bra litte nya fordon de alltid kul.. är de nån mer som har hittat alla skalls eller hur de nu stavas

Medlem
Skrivet av bobo93:

halo 3 var ganska kort spel tid men grafiken var bra litte nya fordon de alltid kul.. är de nån mer som har hittat alla skalls eller hur de nu stavas

Jepp, saknar bara tre achievements (MonGoose Mowdown, Two for One och Overkill) tagit alla silver skullsoch spelat varje uppdrag minst tre gånger.

Skulls stavas BTW.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Halo är stort och kommer att alltid vara bättre än både Samus och Mr Mario. Master Chief är alltid bäst

Inaktiv

har det men xboxen har gått sönder...vilken tajming


signatur

oskar

Inaktiv
Inaktiv

mm hm vad e de som har hänt me den då? vissar den ingen bild eller vad e de dom e fel

Inaktiv

Blev positivt överraskad faktiskt. Hade inte ens tänkt att köpa Halo 3 från första början SP-kampanjen var riktigt rolig och Onlineläget klockrent , Halo 3 är helt enkelt ett bra tidsfördriv till Assassins Creed och Call of Duty 4 som kommer nästa månad.


signatur

War never changes.

Inaktiv

Fan kan inte sluta lira online, lvl 30 i lonewolves nu och känner mig långt ifrån utspelad än.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Kul i de 6-7 timmarna det tog att klara det med en polare, sålde det o köpte ett annat spel sen:)

Då har du missat mycket. Med tanke på online läget..

Var ett tag sen jag hängde här på FZ.se men nu är ja tillbaka ^^
Lirat halo3 sen det kom ut och lika roligt fortfarande som dagen jag fick det, men det börjar bli lite uttjatat nu, men det håller nog i nån månad till


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Inaktiv

Onlineläget är sjukt bra och slipat. Gillar det med ranker, exp osv :).
Sedan var SP läget sjukt bra och roligt även om det var kort. Men värdesätter oftast kvalité framför kvantitet ^^.

Inaktiv

Roligast i online är nästan köra campaign scoring med några poolare, blir galen fight efter att döda de fiender som ger flest poäng, man har ju lite fula trix i rockärmen som att slå poolarn i ryggen precis innan han hamnar i en eldstrid.
Om ni är fler än två kör på legendary och alla skallar påslagna utom IRON och den som gör att man måste basha för att få tillbaka skölden.

Enda jag har att klaga på i vanliga multiplayer modet är att vissa banor inte är allt för lyckade.

Inaktiv

nu har jag fått tillbaka xboxen och halo äger fett asså


signatur

oskar

Medlem
Skrivet av oskis:

nu har jag fått tillbaka xboxen och halo äger fett asså

Stor bokstav i början av en mening och punkt i slutet. // Språkpolisen


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av oskis:

nu har jag fått tillbaka xboxen och halo äger fett asså

Stor bokstav i början av en mening och punnkt i slutet. // Språkpolisen

punkt heter det //kärringpolisen


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av oskis:

nu har jag fått tillbaka xboxen och halo äger fett asså

Stor bokstav i början av en mening och punnkt i slutet. // Språkpolisen

punkt heter det //kärringpolisen

Shiit! kom åt samma tangent två gånger ='( Annars tyckte jag faktiskt inte Halo var så kul.. iallfall inte single player kampanjen men online var phewt kuwl


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Blev inte som jag hade tänkt mig - tråkigt.


signatur

I am a fanboy.. o_O

Inaktiv

Ungefär som jag tänkte mig, fast jag är fortfarande besviken på att Bungie fortfarande inte kan hålla igång ett spel i samma anda genom hela, tappar liksom fokus efter ett par banor.

Bungie är mästare på de första banorna, men efter det tonar det ut ända tills de rycker upp sig en aning mot slutet (förutom Halo 2, tristare banor finns inte). De kan heller inte förmedla känslor för karaktärer för fem öre. Sure, episka moment men brydde mig inte en sekund över vad som hände Johnson & fjant-keyes


signatur
Medlem

Naaaaahh !!! Längtar tills jul då jag får min Xbox 360 !!!!!!:D

Medlem

Måste skryta om att jag har 1000GS nu. (jag vet att många andra har det men jag fick min sista igår.)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Juste, sitter fortfarande på 995/1000, tripple kill med svärdet saknas.

Medlem

själv tycker jag att det är för kort.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Har lirat igenom kampanjen, tyckte att slutet på sista banan var mäktigt..Allt bara exploderade!

Onlineläget är så sjukt kul också, lirade hemma med en kompis och ägde alla gång på gång


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Oddman, gör en spoilertag istället för att spoila för alla som kliver in i tråden.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Shit missade det, sorry alla.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Jag tyckte det var extremt kul dom superstar månaderna sen så tröttnar man på dom:evil: nya account snubbarna. Och caimpagnen var ganska dålig.

Skriv svar