Darkfall Tråden!

Medlem

16/02/08 - Fortfarande inget nytt om pre-order, vad händer?

Medlem

Har sett detta så många gånger förut, dark and light,vanguard, Hellgate London. Liten studio som aldrig gjort någon stort innan försöker sig på ett mmo med små resurser. Även om dom släpper nåt kommer det bli buggigt, ej klart, laggigt, inget content etc. Släpp det här och lägg pengarna på något som fungerar istället.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:

Har sett detta så många gånger förut, dark and light,vanguard, Hellgate London. Liten studio som aldrig gjort någon stort innan försöker sig på ett mmo med små resurser. Även om dom släpper nåt kommer det bli buggigt, ej klart, laggigt, inget content etc. Släpp det här och lägg pengarna på något som fungerar istället.

Härligt att höra någon kritisera liret också, självklart är allt sådant också välkommet! Livar ju upp tråden lite!

Men ger du det lite tid, och låter buggar, lagg etc. försvinna, så tror jag faktiskt att detta lir har ganska stor potential att faktiskt bli något, till skillnad från tillexempel Vanguard

Inaktiv

Vi börjar närma oss release så postar här med hopp om att det finns lite guild lösa svenska pvpare

Skelett är ett guild endast för svenskar och som fokuserar starkt på PvP. Vi letar bara efter personer över 18 år som är dedikerade MMORPG-spelare (Ultima Online-, DAoC- eller SB-veteraner är ett plus!).

Att ha en fungerande mikrofon och våga prata i Ventrilo under PvP-situationer är ett krav. Man behöver bara sitta i Ventrilo under större PvP-situationer som city defending eller city sieges.

Respektera Darkfalls regler. Vi vill inte se några bottare eller fuskare i vårt guild.

Ganking & greifing är helt tillåtet men inget l33t speak eller allmän trash talking. Vi är bättre än så.

Skelett är ett moget community där elitism må råda men vi uppmuntrar inga fåniga e-peen dps-mätningar. Spela bra och hjälp varandra. Ifall du är bäst behöver du inte skryta om det.

Besök oss @ [http://www.skelett-df.com]

Gör en ansökan om medlemskap på våra forum @ [http://www.skelett-df.com/forum]

Det var allt o/

Medlem

Nja, nog blir det nog uppskjutet återigen, vilket är tråkigt, man vill ju liksom börja lira snart! Måste vara hemskt jobbigt för dom få personer som fortfarande följer spelet sedan allting startade 2001.

NDA:t e lyft nu.

Angående pre-orders:

The pre-order consists of the Darkfall client digital download along with a month of play starting on February 25th. The full cost for this is 42 Euro. This amount WILL NOT be charged during the pre-order. What will be charged is an initial 2.52 Euro non-refundable payment to activate the process. The remainder (39.48 of the pre-release price will be billed on release, February 25th. You?ll be free to cancel the purchase any time before the additional charge goes in on February the 25th.

Darkfall?s monthly subscription is set at 11.77 euro.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Inaktiv

"...as per our announcement in the news section.

Beta forums will remain closed while we're still testing as to keep the testing process useful rather than tainted by PR concerns. I would like to ask that we keep the beta discussion in here and that you refrain from cross-posting on the other forums.

Having said that, you're free to post your opinions, videos, and screenshots. We believe that you'll do so responsibly and objectively.

We would like to give the testers some lead time to the pre-orders for those interested, as our minimum thanks to your valuable contribution to the project. We'll post the link in here a couple of hours ahead of releasing it.

Thanks"

Tasos post i beta forumen. Spelet kommer att komma den 25:e så nu är det dags på att tänka på vilket guild ni ska joina ([http://www.skelett-df.com])

Inaktiv

Hmm spelet vart inte så billigt som man trodde, hadde räknat med 300-400kr, kanske ska vänta på en gratis trial istellet innan jag beställer/köper spelet, synd att man ej kom med i betan.

Nice med en svensk guild Pixels, dock är jag redan med i AOD.

Medlem

Så trevligt! Hade helt räknat med att det skulle bli ett nytt release datum Härligt härligt!

Medlem

För att vara ärlig tycker jag spelet inte verkar så speciellt bra, har hört att folk gnäller på ganska mycket saker. Det ska tydligen vara mycket grind trotts att man använder sig av skills, folk maccroar (stavning) magi och liknade och står och skjuter i luften, ekonomin suger eftersom de inte verkar ha balanserat den för att passa full drop när man dör.

Är dock inte säker om allt detta stämmer, de flesta saker jag hört kommer från beta testare på diverse forum. Däremot så tycker jag att själva konceptet är helt rätt pvp all the way och tillbaks med rädslan från man var 13 och spelade tibia, tror dock jag väntar tills MO (mortal online) släpps då jag tycker det verkar bättre http://www.mortalonline.com/videos kolla bara grafiken och världen. För övrigt är det samma koncept som darkfall men verkar ha bättre utvecklare (ingen diss mot darkfall men de är ett rätt litet team).

Inaktiv

Mortal Online må vara snyggt, men problemet är att det kräver en bra dator, just därför tror jag inte spelet kommer gå långt. Darkfall Online vet jag inte om det kommer bli bra eller inte då jag ej spelat det, och de folk som gnäller verkar inte fatta att spelet är Aventurines första spel, sedan är de flesta av dom grafik beroende eller spelare som inte fattar vad Mmorpg går ut på.

Spelade WoW ett bra tag, tröttnade för att det är "gear dependant", sedan behövs det knappt "skills" för att du ska lyckas. Läste om Darkfall Online och gillade dess "features" direkt, skill baserat, inga lvls eller klasser heller sedan hoppas jag det inte blir lika "singleplayer" som i WoW, och att man inte måste spela hela dagarna för och komma någonvart.

Medlem

Ny post från Tasos på forumet

[http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?p=2757445#pos...]

Vad jag förstår så ska pre-order börja idag, men du blir ändå tvungen att vänta till den 25 Feb för att få börja lira. Det var ju alltså tänkt att om man bokade det, så skulle man få börja lira innan releasen, men så vart det alltså inte!

Medlem

Några killar som åker ute på sjön med sin lilla, lilla båt.
http://www.youtube.com/watch?v=yMNXafzbazQ
andra videon
http://www.youtube.com/watch?v=b4dNdmAxniA
ser as coolt ut !!


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Några killar som åker ute på sjön med sin lilla, lilla båt.
http://www.youtube.com/watch?v=yMNXafzbazQ
andra videon
http://www.youtube.com/watch?v=b4dNdmAxniA
ser as coolt ut !!

Håller med, ser riktigt kul ut ju!

Kul att dom har lyckats med det, och vem vill inte vara kapten över en jättebåt så småningom?

Pre-orders ska tydligen börja inatt, dvs. om dom kommer någon vart

Medlem
Medlem

UUbEER C00lt!


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Godnoken:

UUbEER C00lt!

Hehe, håller med!

Och idag ska pre-order äntligen börja!

Medlem

Hur får man preorder då? Det står ju ingenting vettigt på deras sida vart man kan köpa.


signatur

//mvh

Medlem

Nu är Pre-Order uppe! Äntligen

klantbo: Du går in på [https://www.darkfallonline.com/accounts/f/default.php] Gör sedan en användare, logga in, och sen beställer du där

Medlem

Tack hittade på och har fixat en användare nu Ska bli kul och testa, fast är lite besviken att man inte kan bygga sig en kung fu munk som i SWG


signatur

//mvh

Medlem

Och så tog alla pre-orders slut Märkligt av Aventurine att göra något sånt, varför ska man begränsa antal pre-orders?? Det skadar ju knappast! Nåja, grattis till alla som hann med! Tyvärr gjorde inte jag det...

För er som har funderingar på om det går att köpa med Visa Electron, så kan jag bekräfta att det går. Då jag själv är 15 år, och inte kan fixa ett "riktigt" Visa kort än, så har jag kollat upp detta noga

Medlem

Att de begränsar det är väl inte så konstigt, onödigt att ta mer än vad serven klarar av. Nu fick de ett hum om hur stort intresset är och om de kommer behöva sätta in fler servrar.

Å andra sidan är det ju lika konstigt att begränsa pre-order för att sedan släppa spelet utan restriktioner imorgon som de verkar göra. Att begränsa pre-order gav ju inte mer än att sprida ut belastningen på account-servern (vilket kanske var den enda meningen?).

Medlem
Skrivet av Ophe:

Att de begränsar det är väl inte så konstigt, onödigt att ta mer än vad serven klarar av. Nu fick de ett hum om hur stort intresset är och om de kommer behöva sätta in fler servrar.

Men då kunde dom väl ha lagt upp hemsidan ett par gånger idag på obestämd tid. Då folk går in på den, och upptäcker av en slump att den är uppe, och kan då boka. Då belastas ju inte sidan lika mycket som igår kväll, och det blir lättare för folk att boka.

Hur många som är sugna på att lira tror jag inte var en sån överraskning för dom, och när dom då begränsar pre-order till 5000-10000 personer så förstår jag att folk blir sura. Dålig planering av Aventurine, men det har dom väl aldrig varit särskilt bra på?

Dessutom är det väldigt konstigt att dom inte har sidan uppe för folk som vill avboka sitt. Det enda sättet för dom nu är ju att kontakta sin bank, och lösa det på viset.

Medlem

löjligt dåligt fungerande launch....zzz..

Medlem

mmm sidan är ju inte ens uppe


signatur

//mvh

Medlem

så dåligt av devsen på forumet att de inte ens postar någon update på hur det går eller hur lång tid de tror det kan ta att få igång det.

Medlem

Att dom inte postar någonting kan väl bero på att allting flyter på som det ska, även om det börjar bli lite sent så kanske det dyker upp om någon timme, det får vi se då!

Dessutom har folk börjat få mail angående deras pre-order nu.

Och någon sorts uppdatering om hur det går för dom får vi nog se inom ett par timmar.

Medlem

Nån som vet om det kommer nån trial till spelet? Har köpt så många mmorpgs och blivit besviken så denna gång tänker jag testa först.

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Nån som vet om det kommer nån trial till spelet? Har köpt så många mmorpgs och blivit besviken så denna gång tänker jag testa först.

Jag förmodar att det dyker upp så småningom, men jag har inte hört något officielt om det. Men det brukar väl alltid komma någon slags pröva-på till alla mmorpg. Men hur snart det kommer är svårt att säga!

Medlem

Nu kommer ett långt meddelande, men jag hoppas att ni orkar läsa igenom det! Jag har läst detta på flera olika hemsidor, men jag kan inte bekräfta att det verkligen är skrivet av någon från deras dev-team!

We?ve been waiting for the pre-orders to process through billing and it has been moving along but not fast enough. We?re almost done with this. Many of you will be getting notifications of this during this process. As soon as this is concluded we?ll process the accounts and open up the servers for the pre-orders. This will be done tonight; the game has been ready and waiting.

Unfortunately we?re running behind schedule as far as opening up the extra sales which we hoped to do tonight as well. We?ll do this tomorrow as early as possible, likely sometime around noon GMT time, around the time of our first scheduled maintenance. At this time we will also process the problematic accounts which had 0 euro problems, no charges, no balance, but received a successful pre-order message. We are also looking into the few cases that have pre-ordered but have not received a confirmation email and we will resolve all these issues. Most of these problems were due to a combination of lag, multiple sessions, and multiple charge attempts.

We want to thank you for your patience again, and we would like to let you know that we?re adding a couple more days to the free month of play making them 33 for everyone that pre-ordered and that will buy the game tomorrow. This is to make up for any bad experience with the account management, the lag and the delays you?ve had to face with purchasing.

The traffic volume we?ve been experiencing has been unbelievably high because of the initial rush and was compounded by users hammering the system with multiple sessions. You should also know that we have been doing everything necessary to resolve all these issues as soon as possible.

We?ll post again as soon as the server is open.

Edit: Nu kan jag bekräfta att detta stämmer, det står på deras hemsida

Skriv svar