Star- eller War-Craft?

Inaktiv

exakt som WC


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem
Skrivet av WildThing:

N00b fråga, men vad är dotA?

www.dota-allstars.com

Inaktiv

Starcraft ftw.. även fast jag suger i StarCraft


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

2 helt olika spel imo. StarCraft har jag spelat en hel del men i min mening kan man inte jämföra det med Warcraft spelen. Det är så olika. Bara för att de kommer från samma företag så innebär de inte att de är jämförbara spel. Iom att det finns så pass mycket lore inom Star/Warcraft och även Diablo världen så är de alla 3 mycket mysiga spel men storyn i Warcraft blir lite mer intressant när man väl börjar läsa om det (är ingen fan av sci-fi så det kan bero på det). Lägger ingen röst då jag anser att de inte kan tävla mot varandra i bäst spel.


signatur
Inaktiv

StarCraft, det är några timmar man har lagt ned med det. Oerhört bra, allt från enheter till, ja det mesta!

For Aiur!

Inaktiv

Starcraft är ju lätt bäst, men det är alldeles för svårt för mig
Warcraft är jätte enkelt att lära sig. Men starcraft måste man pumpa units ur 10 factorys, osv.. Jag får stress problem av starcraft

BW är mer skillat också

Inaktiv

Jag Lägger min röst på StarCraft. Det Var/är ett fantastiskt spel. Har spelat lååångt över 150 timmar

Inaktiv

Jag Lägger min röst på StarCraft. Det Var/är ett fantastiskt spel. Har spelat lååångt över 150 timmar

Inaktiv

Jag Lägger min röst på StarCraft. Det Var/är ett fantastiskt spel. Har spelat lååångt över 150 timmar

Inaktiv

Lägger min röst på StarCraft det var ett fantastiskt bra spel.

Inaktiv

StarCraft ett j*vla bra spel.

Inaktiv

JoKer: lite å göra eller? regga sig för att skriva 5 inlägg i rad, känns lite meningslöst?


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

Lägger min röst på Warcraft, känns så mysigt med alla små peons

Medlem

Måste säga att WarCraft 3 är favoriten, att man inte bara kan pumpa ut enheter på sin motståndare utan tvingas använda ett visst antal hela tiden, det är också kul att man uppmuntras att gå ut och utforska, slakta monster mm istället för att sitta i sin bas och pilla på sitt försvar, Färgglatt och snyggt på ett enkelt sätt, Väldigt olika men balanserade lag... Finns väldigt mycket jag tycker om med det spelet.

Jag fastnade aldrig riktigt för StarCraft, kanske var för att jag blev ägd när jag skulle lira lite 1v1 mot datorn


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

ó.ó warcraft III såklart


signatur

gelmbrexpfig

Medlem

Starcraft for the win, det enda spel jag spelar dagligen
Om någon vågar sig på en 1v1 så säg till :D'

Storyn facisinerar mig något otroligt mycket i Starcraft också, Zerg måste vara den coolaste påhittade rasen någonsin.

Medlem
Skrivet av Ozka:

Starcraft for the win, det enda spel jag spelar dagligen
Om någon vågar sig på en 1v1 så säg till :D'

Storyn facisinerar mig något otroligt mycket i Starcraft också, Zerg måste vara den coolaste påhittade rasen någonsin.

Håller med, även om Warcraft har en grym story också, fastnar jag mer för SC. Så förbaskat bra.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Zerg e ju bara så häftig. Men alla raserna är häftiga... gillar SC raserna mer än WC raserna pga att fantasy är inte alls lika roligt, dels för det finns så många liknande spel...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv
Inaktiv
Inaktiv

ååh vad svårt har båda lirar båda men det blir nog wc3


signatur

デスノート!
The Pure Pwnage

Inaktiv

Ställning just nu:
StarCraft/BroodWar 77.00% (53)
WarCraft I/II/III 23.00% (16)


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Lite Off Topic.

En sak är då säker att Blizzard skulle få något rejält att bita i om det skulle få för sig att göra en uppföljare till StarCraft.
Misstänker att många fans skulle ställa sjukt höga krav för att sedan bara gnälla och smutskasta det när deras förväntningar inte blir uppfyllda på något vänster.
Dock så har ju Blizzard bevisat att det inte är helt omöjligt via Warcraft-serien som gjort massiva succéer varje gång.
Jag skulle finna det ganska intressant hur det valde att lägga upp hela spelet osv. om det nu eventuellt skulle bli på tal om ett nytt StarCraft, skulle man ändra mycket bland alla Units och dylikt. Skulle man lyckas träffa den där svarta humorn som man så mycket älskar. Många frågor och lite svar. Man får helt enkelt se vad framtiden har att utlova.

"I long for combat!"


signatur

Fueled by coffee.

Inaktiv

SC:BW såklart. Warcraft III är ett noob spel


signatur

snabb snabbare tjockast!

Medlem

gjorde dom någonsin klart SC modden till wc3? Såg bilder på dn för ett par år sen.. såg jävligt bra ut.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

hej sir Spamalot JoKer
själv tycker jag warcraft är roligare. fastnade aldrig riktigt för SC av nån anledning

Medlem
Skrivet av Fardion:

Starcraft... det finns få spel jag spelat så mycket som det... Ok det skulle väl vara Warcraft 2 då

Men Starcraft känns mer "mysigt" på något sätt.
Och jag tycker inte att Warcraft 3 var en riktigt bra uppföljare till Wc2... faktiskt. Häng mig högt om ni inte håller med

Hänga dig ska jag göra....
Kom till norrmalmstorg imorgon så ska vi se om
vi kan hitta nåt ledigt träd....
Hur högt??
Räcker 2 m,eller....
Nej, vänta det får inte du bestämma.
3 m blir bra.så komm ihåg.Imorgon kl 23.59 norrmalmstorg och förresten äger warcraft knutby!!

Medlem
Skrivet av Vonyx:

Kom till norrmalmstorg imorgon så ska vi se om
vi kan hitta nåt ledigt träd....
Hur högt??
Räcker 2 m,eller....
Nej, vänta det får inte du bestämma.
3 m blir bra.så komm ihåg.Imorgon kl 23.59 norrmalmstorg och förresten äger warcraft knutby!!

Får du alls vara ute på stan den tiden för mamma och pappa?

Medlem
Skrivet av astie:
Skrivet av Vonyx:

Kom till norrmalmstorg imorgon så ska vi se om
vi kan hitta nåt ledigt träd....
Hur högt??
Räcker 2 m,eller....
Nej, vänta det får inte du bestämma.
3 m blir bra.så komm ihåg.Imorgon kl 23.59 norrmalmstorg och förresten äger warcraft knutby!!

Får du alls vara ute på stan den tiden för mamma och pappa?

ingen aning....
en till sak är att det är 4 h "åktid"från där jag bor till norrmalmstorg
:evil:

Inaktiv

Starcraft är bäst tycker ja Starcraft = Melee FTW
wc3 är roligare om man lirar Custom maps


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

123
Skriv svar