Vista - Vänta eller köpa nu?

Medlem
Vista - Vänta eller köpa nu?

Ska man vänta med att köpa windows vista eller ska man köpa det nu?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det finns fortfarande en massa program och drivrutiner som måste fixas till ordentligt.

Så mitt tips är att du håller dig ett tag till.

/Homer_S

Inaktiv

Fråga dig själv vad du behöver windows Vista till. Om det bara är att kunna spela Dx10-spel som du är ute efter kan du gott vänta några månader.

Inaktiv

vänta.
det floppade rätt hårt och förhoppningsvis kommer alla spel ett bra tag vara kompatibla med xp..
en lösning är ju att man slutar vålda direct3d.....


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Tråd flyttad till Mjukvara.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Själv satsar jag på att skippa Vista helt och hållet. Det verkar som om det kommer ta ett bra tag innan Direct3D 10 blir ett måste, och Steve Ballmer "lovade" att det inte ska ta så lång tid till nästa Windows-version för hemmabruk blir klar (2-3 år om jag minns rätt).

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Ska man vänta med att köpa windows vista eller ska man köpa det nu?

Jag personligen kommer vänta till SP1 kommer, och det finns mer drivrutinsstöd.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

Verkar ju inte vara något vidare i dagsläget med Vista. På något sätt. Skulle kunna köra det om jag dels fick det gratis och dels fick betalt för att köra det. Ungefär så är min nulägesrapport.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Jag skulle nog ta och vänta ett tag, ja kör Vista men det är problem att få en del saker igång. Det går men det är svårt..


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Måste man fråga för att veta om man ska köpa Vista nu så är min rekommendation att man väntar ett år .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

stv
Medlem

Själv har jag vista om anser det nästan som buggfritt.
Visst jag kanske inte har noname-saker som ställer till det med drivrutiner osv. Men för min del var det i stort bara installera sen tuta och köra.

Negativt; Lite slöare än XP
Positivt; Otroligt mycket snyggare!

Medlem

Jag har också vista, jag tyckte det var väldigt segt efter installationen för jag blev tvungen att söka drivrutiner på nätet till ljudkortet och moderkort etc...
Men nu funkar det i alla fall felfritt.

Negativt; dåligt med drivrutiner.
Positivt; snyggare tema än xp.


signatur

/Fat_cat

Inaktiv

Jag skulle vänta, jag ser ingen anledning att byta ifrån XP till Vista i dagsläget, ser enbart nackdelar.
Alla spel fungerar korrekt & smidigare i XP, enda anledning jag ser på långt håll är att Vista stödjer DX10.
MEN nu har det vart på tapeten om stöd för XP, men vet inte om det kommer bli lika bra som till Vista.

Medlem

Börja med att testa er hårdvara med "Upgrade advisor". Visst är det så att drivrutinerna inte är riktigt klara ännu, men för det mesta så fungerar det ändå. Mitt råd är att vänta med Vista tills ni köper ny dator, då får ni med drivrutiner samt applikationsprogram som fungerar med Vista.

Medlem

Skulle inte Vista vara "det sista operativet från MS"?
Hörde glunkas om det för någr månader sedan, även om jag själv inte tror ett förbaskade dugg på det


signatur

"nothing is always worth somthing too...."

Inaktiv

Steve Ballmer "lovade" att det inte skulle ta mer än två-tre år innan nästa Windowsversion för hemanvändare skulle vara klart.

Inaktiv

fan blasfemi att byta ut snabbhet mot snygghet


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Kör bara vista och OS X nu och jag kan inte påstå att jag saknar XP.

Medlem

Snackas si och så med spel i dx10, hur bra det skall vara osv. Men hur krävande är det för din dator i desktopmiljö? Någon skillnad för er som har kvar samma burk fast bytt OS ?

Medlem
Skrivet av Skalet:

Snackas si och så med spel i dx10, hur bra det skall vara osv. Men hur krävande är det för din dator i desktopmiljö? Någon skillnad för er som har kvar samma burk fast bytt OS ?

Jag skulle säga prestandan rent desktopmässigt är likvärdig med xp. Jag kör 64bitars versionen och där kan vissa av 64bitars programmen inte vara helt buggfria än så dom kan fungera lite sämre till och med dåligt.
Spelmässigt så har jag bara testat supreme commander och trots högre medel fps så kändes spelet lite segare. Vet inte riktigt vad det beror på än.

Inaktiv

Stödet bland utvecklare av drivrutiner och mjukvara är inte tillräckligt etablerat för Vista ännu. Vista bygger på en annorlunda plattform än XP och det märks i programkompabilitet osv. Förutom en del grafiska accesser och en del säkerhetsjox ser jag ingen anledning att inte vänta ytterligare tills hårdvara och drivrutiner är i liknande kvalitet som till XP.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

vänta med vista

1
Skriv svar