Brandmän anfölls i Rosengård

Medlem
Skrivet av Kamp:

Du förstår verkligen inte fortfarande....?
Jag ger upp hoppet om dig..

Du skrev:

Citat:

Varför är det då så viktigt att påpeka att man inte har någonting emot invandrare?

Jag svarade:

Citat:

För att många människor inte vill bli stämplade som rasister är de kanske extra försiktiga i sina uttalanden. Det är så det är i det vi kallar PK-Sverige.

På vilket sätt är det annat än ett svar på vad du säger?

Folk tror att de blir stämplade som rasister om de uttalar sig negativ om något som har med invandrare att göra och därför säger de som de gör.

Medlem

"Folk tror att de blir stämplade som rasister om de uttalar sig negativ om något som har med invandrare att göra och därför säger de som de gör."

Ringer det någon klocka?
Varför är det så? Artikeln hade absolut ingeting med det att göra endå är det första han gör att påpeka detta.
Du har aldrig funderat på Varför? Ska man inte kunna få säga vad han tycker utan att bli stämplad bara för att han inte gjort avbön?

Medlem
Skrivet av Kamp:

Ringer det någon klocka?
Varför är det så? Artikeln hade absolut ingeting med det att göra endå är det första han gör att påpeka detta.
Du har aldrig funderat på Varför? Ska man inte kunna få säga vad han tycker utan att bli stämplad bara för att han inte gjort avbön?

Klart jag har funderat på varför, men jag tycker ändå det är ganska ointressant. Om folk tror att det är så är det mest synd om dem. I Sverige tror vi att vi blir stämplade som så mycket om vi säger något lite tabubelagt, och alla pratar om hur hemskt det är med svenska flaggan m.m. - dock varenda sommar tycker jag mig se svenska flaggan mest här och där. Känns mest som att man försöker skapa problem där det inte riktigt finns några.

Han kanske kan säga vad han vill utan att bli stämplad, men han försöker vara diplomatisk och ta det lite försiktigt för att inte bli misstolkad.

Inaktiv

[quote=Kamp]Varför lägger vi inte bara ned brandkåren på dessa ställen och låter de som känner för det att försöka släcka elden? quote]

Tycker du på allvar att vi borde låta en hel förort brinna?
Det löser ju inte problemen alls, blir snarare bara mera problem..

Medlem

Lusen: De vill ju tydligen inte att de ska släckas, och nu när man kommer använda outbildad personal så kan de lika gärna låta de boende i området ta tag i det om de vill.

Medlem
Skrivet av Kamp:

Lusen: De vill ju tydligen inte att de ska släckas, och nu när man kommer använda outbildad personal så kan de lika gärna låta de boende i området ta tag i det om de vill.

det bor cirka 20 000 människor i rosengård, och enligt dig så vill tydligen dessa 20 000 att det ska fortsätta brinna och vara allmänt kaosigt och otryggt i deras område.. och de vill absolut inte ha någon trygghet i from av polis eller räddningstjänst..

YEAH right Herr Fuhren Kamp

Inaktiv
Skrivet av Kamp:

Lusen: De vill ju tydligen inte att de ska släckas, och nu när man kommer använda outbildad personal så kan de lika gärna låta de boende i området ta tag i det om de vill.

Hela Tyskland röstade ju fram Hitler till ledare, så dom ska inte få något medlidande för att deras städer, hus, skolor tom kyrkor och sjukhus ibland blev nerbombade...

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Kamp:

Lusen: De vill ju tydligen inte att de ska släckas, och nu när man kommer använda outbildad personal så kan de lika gärna låta de boende i området ta tag i det om de vill.

Hela Tyskland röstade ju fram Hitler till ledare, så dom ska inte få något medlidande för att deras städer, hus, skolor tom kyrkor och sjukhus ibland blev nerbombade...

För kollektiv bestraffning är ju awesome


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Kamp:

Lusen: De vill ju tydligen inte att de ska släckas, och nu när man kommer använda outbildad personal så kan de lika gärna låta de boende i området ta tag i det om de vill.

Hela Tyskland röstade ju fram Hitler till ledare, så dom ska inte få något medlidande för att deras städer, hus, skolor tom kyrkor och sjukhus ibland blev nerbombade...

För kollektiv bestraffning är ju awesome

Japp;)
:heart:

Medlem
Skrivet av Kamp:

Lusen: De vill ju tydligen inte att de ska släckas, och nu när man kommer använda outbildad personal så kan de lika gärna låta de boende i området ta tag i det om de vill.

skulle du själv vilja släcka om det brann i ditt område eller skulle du ringa brandkåren?


signatur

thank you, come again

Skriv svar