Medlem
Skrivet av karbon:

fan va gött, första matchen nu Schweiz-Tjeckien

Ja, jävligt spännande. Dont care eller dont care, vem skall vinna?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

urk, fotboll, orka bry sig.

Medlem

Då är det äntligen igång då tror iofs inte att det kommer gå så jättebra för Sverige men man hoppas ju att vi går vidare ur gruppen, kommer i vilket fall bli mycket fotbollstittande för min del framöver

Medlem

Kollade just på Portugal-Turkiet. Portugal var klart det bästa laget.

Medlem

Snyggt mål på 92a minuten av Portugal.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Första var ju snyggt också, Pepe är ju en ganska galen kille. Löper upp från backen och väggspelar med Nuno. Han gör sånt ibland, och det blir ganska ofta mål. Älskar den killen.
Jag hoppades lite på turkiet för jag gillar deras lag, men dom var det sämre laget. Iofs svårt mot Pepe och Carvalho.

Synd för Schweiz, dom har en del talang i form av Barnetta och Frei, men han lär vi väl inte få se nå mer efter den första gristacklingen i EM.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Tycker bara det finns ett sportevenemang som slår fotbolls EM och det är fotbolls VM.

Hockey VM däremot det är fruktansvärt tråkigt och ointressant med en massa skitlag och bara en bråkdel av de bästa spelarna.

Jag tycker dock att det är intressant att i alla lagsporter se genom spelarnas och coachernas agerande hur kulturen i landet ifråga är. I öst och sydeuropa är det tex helt ok att försöka fuska genom att fejka skada och slänga sig för att få frispark. Man har i samma länder dålig lagmoral och börjar skälla på varandra när det går dåligt. Man ser också att coacherna ifrån dessa länder är mycket mer auktoritära än de ifrån norden (och holland/england). En svensk coach måste tex inte visa hur viktig han är genom att gå runt i slips och kavaj utan kan gå runt i en träningsoverall. I de nordiska länderna har vi oftast bättre taktik och mer genomtänkt spel, att vi ofta förlorar beror på att vi inte har lika stor folkmängd som många andra länder.

Tycker att detta fenomen är ännu större i handboll än i fotboll. Där har "vissa" länder knappt något spel alls utan 1-2 spelare som är 2.30 långa som allt svävar runt.


signatur
Medlem

Tycker inte alls att Kroatien var värdiga vinnare då de vann av en straff. Österrike kämpade som tusan i slutet och bara pressade Kroatien till deras plan halva.

Synd att Österrike inte lyckades att kvittera. För mig vann Österrike.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Tycker inte alls att Kroatien var värdiga vinnare då de vann av en straff. Österrike kämpade som tusan i slutet och bara pressade Kroatien till deras plan halva.

Synd att Österrike inte lyckades att kvittera. För mig vann Österrike.

Österrike spelade helt klart bäst, men regler är regler.
Lite synd bara att inte Österrike vann, men det kommer ;)!

Medlem
Skrivet av Iceguppi:

I öst och sydeuropa är det tex helt ok att försöka fuska genom att fejka skada och slänga sig för att få frispark.

Det händer i princp över allt, i vissa länder är det visserligen mer frekvent. Italien är nog värst.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

urk, fotboll, orka bry sig.

öööh...

*suck*


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Åh vad synd att inte polen vann! Jag är halvpolsk så jag hejade på dem. Det måste kännas hemskt för Podolski att föräda sitt land på det sättet.

Medlem

Han fick blandade känslor då han gjorde båda målen, det såg man tydligt. Mycket bra match!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag hejade också på Polen, mest för att jag inte tål scweinet schweinsteiger. Men tyskland är bättre. Polen bjöd ändå upp till kamp, och det ska bli kul att se det laget i framtiden.

Tycker också synd om Österrike, de försökte verkligen och kom så nära trots att de är så nederlagstippade. Varken Polen eller Österrike kommer troligen inte gå vidare nu.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

2-0 målet med Klosses underbara felträff var hyfsat snyggt iaf


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

2-0 målet med Klosses underbara felträff var hyfsat snyggt iaf

haha, vilken fram spelning...


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Ser fram emot dagen matcher, ska bli riktigt kul att titta på. Dödens grupp

Inaktiv
Skrivet av Rissan:
Skrivet av Iceguppi:

I öst och sydeuropa är det tex helt ok att försöka fuska genom att fejka skada och slänga sig för att få frispark.

Det händer i princp över allt, i vissa länder är det visserligen mer frekvent. Italien är nog värst.

Nej jag tycker faktiskt inte att alla länder filmar. De nordiska länderna samt Holland och de britiska länderna är verkligen inte kända för att filma.

Jag vidhåller dessutom att det ligger i den öst och sydeuropeiska kulturen att försöka fuska. De har inte samma moral som vi uppe i norr och har därför en lägre stående kultur.

Italien är nog värst men Bulgarien ligger inte långt efter. Kroatien visade "bra" fusk tendenser också i sin första match.


signatur
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=85oa4r7b3zg

Alla filmar? Räkna lägena han hade att filma vet ja...


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Tror att grekerna vinner faktiskt, i morgon alltså


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Sverige kommer förlora alla matcher...

Sen står det på första sidan :

Fiasko!

Vi Sverige har alltid för stora förväntningar på oss själva..

Vi tror att vi ska vinna och att Zlatan tar oss till final / Henka..

Vi ska inte underskatta våra motståndare som vi oftast gör hela tiden.

Fotboll - HOST maybe?
Melodifestivalen - Host

Edit : Visst vill jag också att Sverige ska vinna men vad är oddsen igentligen?

Fast jag blir ändå stolt om vi går vidare till 16-delsfinal.

Medlem

Fyyyy vilken tråkig match mellan Frankrike och Rumänien.

En fråga: Varför i h*lvete byter dem spelare då det är mindre än 1 min kvar?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Iceguppi:
Skrivet av Rissan:
Skrivet av Iceguppi:

I öst och sydeuropa är det tex helt ok att försöka fuska genom att fejka skada och slänga sig för att få frispark.

Det händer i princp över allt, i vissa länder är det visserligen mer frekvent. Italien är nog värst.

Nej jag tycker faktiskt inte att alla länder filmar. De nordiska länderna samt Holland och de britiska länderna är verkligen inte kända för att filma.

Jag vidhåller dessutom att det ligger i den öst och sydeuropeiska kulturen att försöka fuska. De har inte samma moral som vi uppe i norr och har därför en lägre stående kultur.

Italien är nog värst men Bulgarien ligger inte långt efter. Kroatien visade "bra" fusk tendenser också i sin första match.

Det stämmer nog att dom länderna du nämde inte filmar så mycket, men det händer även här i väst, titta noga på Ljungberg och Elmander t.ex. Dom ramlar väldigt lätt ibland.

Alla länder filmar. Vissa gör det inte så ofta, och vissa gör det väldigt ofta (Italien).


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av Iceguppi:
Skrivet av Rissan:
Skrivet av Iceguppi:

I öst och sydeuropa är det tex helt ok att försöka fuska genom att fejka skada och slänga sig för att få frispark.

Det händer i princp över allt, i vissa länder är det visserligen mer frekvent. Italien är nog värst.

Nej jag tycker faktiskt inte att alla länder filmar. De nordiska länderna samt Holland och de britiska länderna är verkligen inte kända för att filma.

Jag vidhåller dessutom att det ligger i den öst och sydeuropeiska kulturen att försöka fuska. De har inte samma moral som vi uppe i norr och har därför en lägre stående kultur.

Italien är nog värst men Bulgarien ligger inte långt efter. Kroatien visade "bra" fusk tendenser också i sin första match.

Det stämmer nog att dom länderna du nämde inte filmar så mycket, men det händer även här i väst, titta noga på Ljungberg och Elmander t.ex. Dom ramlar väldigt lätt ibland.

Alla länder filmar. Vissa gör det inte så ofta, och vissa gör det väldigt ofta (Italien).

Mm de är alla en bunt mafiosos.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem
Skrivet av WaltX:

Fyyyy vilken tråkig match mellan Frankrike och Rumänien.

En fråga: Varför i h*lvete byter dem spelare då det är mindre än 1 min kvar?

Om man leder matchen så gör man det för att ge motståndarna mindre tid att kvittera på.

Nån som kollar på Holland-Italien? Helt sjukt att Holland leder. Ska bli kul att se andra halvleken.

Medlem

Holland ftw!


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Hoppas på en reducering för en intressantare match, men jag lutar nog åt holland jag med.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Var det offside eller inte ? själv så är jag väldigt tveksam om Panucci medverkar i spelet när han ligger utanför planen...
Men bättre att fria ett sådant läge imo.

Hejja Holland


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Tycker inte det var offside. Spelet var inte avblåst, Holland kan ju inte rå för vart Panucci ligger och åmar sig efter Buffons knock.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Holland var helt otroliga. Dem briljerade och överasskade heela tiden. Bra, bra!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skriv svar