Nyårsafton firande!

Medlem
Nyårsafton firande!

Hii,

Snart är det dags för ett av årets största fester, nämligen Nyårsafton! Jag tänkte att vi kunde berätta hur du kommer att fira nyår i år. Firar du med släkten? Hemma med familjen? Med kompisar? Eller jobbar du kanske? Vad blir det för mat/dricka? Vad gör du efter tolvslaget? Ni förstår.

I år tänkte vi tillbringa nyårsafton med släkten, brukar bli runt 16-20 pers. Vi käkar vid 21.00, maten blir kalkon, oxfilé, lövbiff, köttfärslimpor, potatisgratäng, kokt potatis, friterade potatis klyftor, pasta, alla sorters kol, olika sorters sås, färsk hembakat bröd, osv osv. Till maten brukar det drickas läsk, vin eller öl för det mesta.

Efter maten sätter vi oss i vardagsrummet och smälter maten. Fast i år har vi tänkt att spela Guitar Hero spelen efter maten, ska bli kul!

Vid tolvslaget står alla ute på trädgården med ett glas var fylld av champagne samtidigt som man hör klockans countdown från Skansen. Då klockan slagit tolv och bomber å granater smäller allra högst så önskar vi varandra ett gott nytt år. Strax därefter ger vi oss ut på andra sidan huset tillsammans med grannarna och bränner upp pengar i luften.

När all väsen nästan är över går vi in, sätter på musik och börjar festa i allra högsta grad. Brukar sluta med att de flesta somnar i soffan as packade vid 04.00 tiden.

Okej, så kommer det att se ut på ett ungefär för mig på måndag. Hur kommer det att se ut för dig?

Gott nytt år på er FZ'are! :heart:
/Önskar Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det lät som ett riktigt härligt nyårsfirande!

Själv är man helt ovetandes hur det kommer bli då tjejen planerar en överrasknings fest/födelsekalas fest in i minsta detalj.

Jag fyller nämligen år i samband med nyår så det här kan sluta hur illa som helst haha.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

äh nyår, fjanteri, alla önskar gott nytt år, men det blir samma visa ändå 2008.
så nyår skiter man i och tar den som en vanlig dag.

och med min vanliga tur så är det säkert nån som skjuter iväg en stor raket i närheten, och pinnen som trillar ner får man i skallen och man blir lite trögare än vanligt...


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Medlem

Kvällen börjar med middag hemma. Sen är väll planen att gå över till grannen, spela Wii och supa mig redlös, det kommer bli en intressant kombination.
Sen vid tolvslaget går vi väll förstås ut och räknar ner med fyrverkerier i högsta hugg.

Skrivet av Jean-Claude Van Damme:

äh nyår, fjanteri, alla önskar gott nytt år, men det blir samma visa ändå 2008.
så nyår skiter man i och tar den som en vanlig dag.

Äsh, om inget annat är det väll en bra ursäkt att dra ut och ha lite kul bara.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

nyår är det enda jag firar..då det är någolunda korrekt..
tillskillnad från julafton

ska spendera detta nyår som vilken helg som helst igentligen, ut o klubba..
får hoppas att japanerna firar nyår på nå speciellt sätt, annars har man väll inte mycke o se fram emot

Inaktiv

Blir en lugn *host host* kväll med några kompisar!

Medlem

Min kväll börjar med att åka strax innan 2100 till jobbet. Sen ska jag sitta och ha jour till morgon hela natten. Blir att ta med sig Champis och fira nyår med arbetskamraterna.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Kommer spendera kommande helgen och med stor sannolikhet nyår på sjukhuset, då min mage bokstavligen dött ( tål inte fast föda ).

Väntar på samtal från tarm kirurgen.

Varit sjuk sedan den 21:e, mycket trivsam jul i år

Medlem
Skrivet av ClucKe:

Kommer spendera kommande helgen och med stor sannolikhet nyår på sjukhuset, då min mage bokstavligen dött ( tål inte fast föda ).

Väntar på samtal från tarm kirurgen.

Varit sjuk sedan den 21:e, mycket trivsam jul i år

Aj! Jag har också haft problem med magen i nästan en vecka, men fan vilken tur jag hade att det gick över lite senare på julafton.

Krya på dig!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Blir en vit nyår för min del. Är så jäkla less på allt supande och festande för tillfället.

Medlem

Antingen så super jag mig redlöst full hos min käre bror eller nått en bekant ska koka ihop. Missade allt kul under jul då jag insjuknade med riktigt rejäl feber.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av WaltX:

...friterade potatis klyftor, pasta, alla sorters kol...

Säg till kocken att inte fritera potatisen så länge så slipper ni äta kol överhuvudtaget.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av F3D:

nyår är det enda jag firar..då det är någolunda korrekt..
tillskillnad från julafton

ska spendera detta nyår som vilken helg som helst igentligen, ut o klubba..
får hoppas att japanerna firar nyår på nå speciellt sätt, annars har man väll inte mycke o se fram emot

japanerna firar nyår som oss, men kineserna har sin eget nyår ?

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

japanerna firar nyår som oss, men kineserna har sin eget nyår ?

tänkte mer på något mycket-mycket-mycket ballare än 20st 30åriga män som sitter hemma i nåns lägenhet i Dalarna och super sig fulla..gott nytt

kineser ska man inte lita på..

Inaktiv
Medlem

För mig? Jag skall sova så länge jag kan för att sedan gruffa över alla raketer och sedan se på raketerna och tycka det är vackert. Sedan skall jag byta kalender och sova


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Haha trevligt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Haha trevligt

Det är de. Du borde prova du med


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av WaltX:

Haha trevligt

Det är de. Du borde prova du med

Näej, jag föredrar att vara vaken


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar