Skrivet av Tompa:
Skrivet av emoless:

Lite lustigt att ha en tävlingsfråga och denna nyhet såpass nära varandra? =P
Någon orkade verkligen inte lägga ner tid på frågorna ^^

Som det står i tävlingsinfon - vi vårstädar och väljer att tävla ut två annars oanvända spel. Det har alltså inte lagts våldsamt mycket energi på tävlingen i fråga.

Låter nästan lite som att WoW inte är lika populärt längre


signatur
Medlem

Går riktigt riktigt segt att ladda ned detta från samtliga av de mirrors som finns på deras hemsida. Tankar i typ 100kb/s vilket tar otaliga timmar. Någon som har tips på bättre mirror/torrent?

Medlem

Varför är det - eftersom det är som WoW? Världens bästa mmo

Medlem

Ska testa det. Är ju ändå gratis, so what the hell lixom!

Medlem

Oj oj oj, glider stadigt på 220 kb/s

Har haft igång det sedan 16:15 typ, klockan är nu 21:41 lolz. Inte mycket kvar nu!!!

Blir väl en halvtimmes spelande eller något innan man får gå och lägga sig lol.

Medlem

Kanske också ska testa det, dags att hitta buggar


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Att detta är ett plagiat är lika mycket som WoW var ett plagiat på Everquest. Bara för att WoW förde in the snett tecknade grafiken som det här spelet ochså har, sen med meny system osv har ju WoW tagit från tidigare RPG spel.

Spelade spelet i några timmar men tyckte inte det var värt tiden, ska man slösa liv på ett MMO kan det lika bra vara på ett finslipat MMO som WoW är idag.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av emoless:

Lite lustigt att ha en tävlingsfråga och denna nyhet såpass nära varandra? =P
Någon orkade verkligen inte lägga ner tid på frågorna ^^

Som det står i tävlingsinfon - vi vårstädar och väljer att tävla ut två annars oanvända spel. Det har alltså inte lagts våldsamt mycket energi på tävlingen i fråga.

Låter nästan lite som att WoW inte är lika populärt längre

Jag undrar om man kan vara mer WoW-hatare än du dofilus. Detta menar jag både som en förolämpning och komplimang.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Provade spelet upp till level 7 men det var inte jätteroligt och jag spelar redan WoW så jag gav upp.

En sak jag tyckte var bra var att man kunde klicka på namn eller liknande i quest loggen så sprang ens gubbe dit automatiskt (fungerar även att högerklicka på minimappen). Perfekt för den lata!

Medlem
Skrivet av Canon:
Skrivet av Fatha:

Vadå "+Likadant som WOW och sen -Likadant som WOW" varför sätter du det först som ett plus och sen som ett minus?

Antagligen för att WoW är ett bra spel i grunden vilket förmodligen gör detta spel ganska bra också men att det dessutom är helt fel att kopiera ett spel och att det hade varit roligare med något nytänkande.

Eller så + för att de inte är sämre än wow utan samma, och - för att dom kopierat nåt som är uruselt.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Låter nästan lite som att WoW inte är lika populärt längre

Vad jag vet har inte de betalande massorna krympt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

För er som är sugna och vill ha lite bättre hastighet: http://www.gameupdates.org/details.php?id=3449
F ö liras det på smacht-servern.

Medlem

Ni som tankar <200 kb/s, ta en mirror från gamershell istället, för mig gick det i 950 kb/s

Inaktiv

RoM är riktigt nice, dom har patchat som fan just nu jag är dock låg lvl 26/26 priest/Mage


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

00a
Medlem

Bara jag som har problem med att texten är oläslig? trots att jag kör i native resolution.

Medlem
Skrivet av misaer:

För er som är sugna och vill ha lite bättre hastighet: http://www.gameupdates.org/details.php?id=3449
F ö liras det på smacht-servern.

Bra det där, jag ligger på 1,4Mb/s för tillfället.

Medlem

Kan dom inte ta och bygga en ny motor någon gång. Den var ful redan när Silkroad var nytt. /:


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Ska bli intressant att testa, har aldrig testat wow. Undrar om jag blir en inbiten RoM-nörd

Medlem

Till Mikael Fröding: Du glömde att nämna att man även får en så kallad XP-debt varje gång du dör. Med det menas det att när du dör så går 70% utav den experience du får till att betala av din xp skuld. XP-skulden ökar för varje lvl. Det är ett stort minus då när man på en ganska hög lvl (20+) Måste betala väldigt mycket. Som när man gör ett quest att man ska döda en svår gubbe och kanske dör 1 gång. Då får man en större xp-skuld än vad man får experience i questet, så det blir inte jämnt.
Jag är medveten om att jag inte skriver så väldigt bra formulerat men hoppas att ni förstår ändå
Men RoM är ett väldigt bra spel annars!!!

Medlem

På level 25 får du strax över 2000 i dept och i stort sett alla quests ger mer xp än så, om du inte kör låglevelquests, du kan ju även döda mobs, där krävs det ett 20-tal om du tar de nån/några levels högre än dig.

Inaktiv
Skrivet av lolBEEF:

Requiem: Bloodymare, där har vi ett gratis MMORPG som heter duga

Tack för tipset...^^ ser sjukt kul ut blir att testa grundligt:up:


signatur

[b]"I See no God up here..."
Yuri Gagarin 1961

Medlem

Ska den verkligen patcha sådär länge? Tar en evighet. Den verkar ta patch efter patch, och inte en stor patch på en gång...

Medlem

jag spelade betan, lite gran. Det är inget speciellt kul med det. Nytänkade tack?

Medlem

Jag har spelat det i snart 2 dagar och jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Jag fastnade aldrig riktigt för WOW, förmodligen för att det kostar så pass mycket. Men RoM gillar jag!

Medlem

Utav alla gratis online spel som finns där ute så har det här varit roligast men det är bara vad jag tycker. ^_^

Av ett gratis lir så går det inte kräva så mycket eftersom dom håller sig till en mycket mycket lägre budget och det här duger solklart om du ska börja lira fantasy mmorpg men som inte vill lägga ut pengar i månaden för.


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

12
Skriv svar