Nytt om Mass Effect 2

Robot
Medlem
Nytt om Mass Effect 2

Att ha spelat ett spel som Mass Effect trodde jag var ett krav för att ens bli betänkt anställning.

Inaktiv

Ettan var gudomlig, har löjligt höga förhoppningar

Medlem

Jag har inte heller spelat Mass Effect. Kanske skulle ta och köpa det, då har man något att göra tills Dragon Age kommer. Just nu är det Rulla Tummar som gäller...

Medlem

Jaglavak: Borde du absolut göra. Underbart spel, skitbra dialog, story, animationer och voiceovers. Mysig atmosfär och bra strider enligt mig. Givet köp om man råkat missa det.

MrLongbow: +1

Medlem
Skrivet av Fisse:

Jaglavak: Borde du absolut göra. Underbart spel, skitbra dialog, story, animationer och voiceovers. Mysig atmosfär och bra strider enligt mig. Givet köp om man råkat missa det.

MrLongbow: +1

Ja, jag har bara hört gott om spelet. Enda klagomålet var att sidequests var tydligen trista medan mainquest var hur bra som helst.

Medlem

Ettan var riktigt bra så kan nog bli intressant med att se om dom lyckas med 2:an också.

Frågan är om amerikanska media kommer kalla 2:an en sex simulator som dom gjorde med ettan lol. Detta underbara land som är rädd för allt som ens kan kopplas tills naket

Medlem

Fan vad jag ångrar att jag sålde Mass Effect och raderade mina sparfiler.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vad är Mass Effect??? Är det ett bra spel?? Värt att köpa?? Finns den i rea lådan nu??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

"Bland annat säger Eurogamer att IGN säger att "gränssnittet förändrats och siktet ser annorlunda ut". Om någon nu undrade."

Hahaha kan man verkligen skriva så?...

Medlem

Shephard kommer antingen vara saknad och man börjar spelet som någon annan, eller så kommer man vara tvungen att fejka sin död som Shephard av någon anledning. Bioware säger i intervjuer på frågan om Shephard är död: "Allt som ni ser i teasern har med storyn att göra".


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Inaktiv

Mass Effect är bra, men omspelnings värdet är inte precis högt. Det är ju ett av det viktigaste i ett RPG, men ser man inte det som ett RPG så. Sure, skit bra spel.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Remus:

Vad är Mass Effect??? Är det ett bra spel?? Värt att köpa?? Finns den i rea lådan nu??

Välkommen till planeten jorden!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ettan var ju det bästa RPG:et på länge, go atmosfär och allt, och sidouppdragen var fantastiska. Att göra Cerberus uppdragen var ju skitskoj, men den där sexsimulator historian på FOX var ju smått komisk.

BME
Medlem

Sa inte Bioware att man skulle kunna Importera sin Shephard från ME1 till ME2?

Lovar att man har dött men någon konstig teknologi har återupplivat en men maskinen vet inte hur du ser ut så du måste beskriva hur du vill se ut


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Gillade Mass Effect enormt mycket, men det fanns vissa saker som måste gå att göra bättre. Alla utflykter med M35 Mako bilen (tråkiga planeter), oinspirerande sidequests och en hel del buggar. Fixar dom till detta kommer det bli årets spel!

Inaktiv

Längtar ihjäl mej!!

Medlem

Kan någon förklara för mig vad Mass Effect är? Det är ett rollspel ute i rymden? Är det något att hänga i julgranen?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Kan någon förklara för mig vad Mass Effect är? Det är ett rollspel ute i rymden? Är det något att hänga i julgranen?

Ja, det är det bästa spelet du någonsin har spelat. Delar du inte den åsikten är det fel på dig, inte på spelet.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Ettan var riktigt bra så kan nog bli intressant med att se om dom lyckas med 2:an också.

Frågan är om amerikanska media kommer kalla 2:an en sex simulator som dom gjorde med ettan lol. Detta underbara land som är rädd för allt som ens kan kopplas tills naket

Tycker inte att du kan ska låta Fox news representera hela USAs media, eller USA som land, de är bara en del (den sämre delen) av den. Fox News ägnar sig inte åt journalistik utan propaganda, de använder sig av metoden skriker du högst så syns du. Men innehåller tvåan sex kommer de garanterat rapportera om det.

Skrivet av Remus:

Kan någon förklara för mig vad Mass Effect är? Det är ett rollspel ute i rymden? Är det något att hänga i julgranen?

Läs en recension till exempel den här på fz FFS!

Medlem

Mass Effect är ett av mina favoritspel, man har klarat det några gånger nu. Hoppas tvåan blir ännu bättre!

Inaktiv

Riktigt trevligt. Hoppas tvåan blir lika bra som ettan, om inte bättre : )

Medlem

Jag vill att..eller nej..jag kräver att Ashley, Joker, Captain Anderson och Commander Shepard är med i 2:an!

Medlem

Mass Effect rubbade min dygnsrytm helt


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av MrLongbow:

Ettan var gudomlig, har löjligt höga förhoppningar

Sant, och det härliga är att jag inte tror att någon kommer att falla på hypen, även om den kommer att vara lika hög som på Halo 3 och Fable 2.

Medlem

ME2-nyheter får mig att gå igång totalt, gör all porr på internet överflödigt.

Medlem

ME2 kommer bli super bra


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fattar inte hur folk kan hypa mass effect så mycket. Helt ok spel som dock hadde urursla strider och detta eviga fullkomligt efterblivna system med upplåsningsbara svårighetsgrader, samt fiender som skalas mot level. (Iallafall på de högre svårighetsgraderna)

Romansen i spelet är precis som redaktörens "..." antyder precis så löjlig som man kan tro. Inte softistikerad eller avancerad utan mer "Hej" "Nu är vi vänner" "Nu är vi kära, fast vi inte borde" "Nu ska vi snart dö så låt oss ha sex".

Hoppas på att 2:an går itllbaka till de strider som utlovades till ettan där man kunde pausa och ge order till sin squad, långsammare tempo i striderna och en ai som faktiskt funkar och inte bara springer rakt på. Vilket skulle göra att striderna eventuellt skulle kunna bli intressanta.

Utöver det måste ju sysmet för hur saker hanteras förbättras grovt. Gör intressanta items, se till så man inte har oändligt med pengar mot slutet, fixa inventarie system etc.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

KoP
Medlem
Skrivet av Remus:

Vad är Mass Effect??? Är det ett bra spel?? Värt att köpa?? Finns den i rea lådan nu??

Välkommen ut ur garderoben.

Skrivet av Kartraith:

Shephard kommer antingen vara saknad och man börjar spelet som någon annan, eller så kommer man vara tvungen att fejka sin död som Shephard av någon anledning. Bioware säger i intervjuer på frågan om Shephard är död: "Allt som ni ser i teasern har med storyn att göra".

Eller så har Shepard blivit tillfångatagen av ljusskygga typer.

Medlem

Mycket av det du säger är sant Wardancer, men jag kan bara inte låta bli att älska ett spel där jag själv får välja att vara rymdens supergoding och själv panga loss i strider. PANG! Döda geth hit och dit. Något enformigt spel, lite stela konversationer, halvdant stridssystem. Illutionen av valfrihet och ändå en medryckande story med romans gör att jag älskar det.
Inne på min tredje omkörning...

12
Skriv svar