Onlive - grafikkortens och konsolernas död?

Robot
Medlem
Onlive - grafikkortens och konsolernas död?

En millisekund? Det är väl en fysisk omöjlighet med tanke på att inget kan färdas snabbare än ljuset? Eller har jag fel?

Dom kanske har tänkt ha servrar varje kilometer över jorden...

Medlem

Vore riktigt häftigt om det funkar bra. Fast man lär ju behöva en ganska bra lina för att det ska flyta på så bra som möjligt.

Inaktiv

Låter ju lite för bra för att vara sant.


signatur

War never changes.

Medlem

Jag är 100% för teknisk utveckling men det här verkar flummigt. Funkar det så är det ju bra men då vill man nog ha lite bättre uppkoppling än adsl tror jag.

Medlem

Typ Spotify fast med spel! Verkar rätt ballt det där med att kolla på när andra spelar och så. Undrar vad månadsavgiften går på dock:)

Medlem

Detta är ett april skämt

Medlem

Fungerar bra i kontrollerad miljö ja. Lycka till att få denna tjänst att fungera över internet. Repsons är en viktig komponent för att ett spel ska kännas bekvämt att spela och såvida de inte drar egen fiberkabel till varje hushåll på hela jorden och kopplar dessa direkt till deras monsterdatorer så kommer detta aldrig att fungera - de får ha hur bra komprimeringsalgoritm de vill. Tyvärr.

Ett steg i rätt riktining iallafall, men känns lite för bra för att vara sant men om några år kanske?


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Lej
Medlem

Känns som om latency kommer vara ett större problem än bandbredd? Kul att spela med massa input lag hela tiden? Kanske fungerar för spel som inte är så twitch baserade :>

Medlem

Någon som minns Killer NIC? Ett nätverkskort som skulle ge spelare bättre ping i spel. De borde kanske inleda ett samarbete med dessa pajasar?

Medlem

Låter som skitsnack.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Niotumsspik:

Detta är ett april skämt

Ett april skämt den 24e mars? :S

Medlem

Kul om man har internetproblem.

Medlem

Hoppas de kommer funka borde:P

Medlem

Jag tror inte att Nvidia och ATI är jätteförtjusta i den här produkten...


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Sjukt nice om detta blir av!

Medlem

Kan säkert funka om man har felfri fördröjningstid och bandbredd till deras servrar. Blir intressant att se hur det funkar ute i verkligheten.

Nej, det är nog inget aprilskämt.

No way! Detta kan bli början på något stort, hårdvarujättarna kör coverup ala Half-Life. No nerd can hide, save us Gordon we love you!

Medlem

Exakt vad jag tänkte på, känns som om alla produkttilverkare till datorn inte kommer gilla detta direkt, speciellt Ati och Nvidia och Intel o Amd, dem kommer ju få lägga ned om dessa blir stora.

Verkar för bra för att vara sant, men tror ändå mycket av det dem säger stämmer. verkar som om dem öppnar sidan om 6 timmar


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av Zpiritual:

En millisekund? Det är väl en fysisk omöjlighet med tanke på att inget kan färdas snabbare än ljuset? Eller har jag fel?

Dom kanske har tänkt ha servrar varje kilometer över jorden...

På en millisekund hinner ljuser färdas ungefär 300 km, så det är kanske lite för lite. Det är ju trots allt 40 000 km runt jorden. Om de har servrarna på ett ställe kommer längsta avståndet bli hälften av det, vilket motsvarar ungefär 70 ms.

Sen ska ju signalen för tex en tangentbordstryckning åka dit, och förändringen i bilden komma tillbaka.

Då har jag inte tagit hänsyn till själva beräningarna som säkert är det som tar mest tid. Det ser mörkt ut i mina ögon, men jag hoppas jag har fel!

Medlem

Knappast...
Om en massa år kanske.

Medlem

tror det inte kommer funka vidare bra

Medlem

GL! det lär dom behöva.. heroes of might and magic kommer vell vara det enda som blir spelbart xD

Inaktiv

mjo...70ms+ känns ju i ett spel

under 25 är väl spelbart

Medlem

Men hallå? har ni alla bott under en sten eller nått? www.streammygame.com har funnits ett bra tag nu och fungerar faktiskt riktigt bra. att nu "de stora" går ihop och försöker göra en ännu bättre tjänst är ju kalas.

Medlem

Intresant, men skeptisk. Dock kul med ny teknik och ideér!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Även om det här kommer funka, så kommer det säkert finnas en "vanlig" PC-marknad.

Medlem

Tror det är möjligt med mycket hög hastighet att kunna få igenom, tror det kommer bräcka det, annars skulle dem ju inte gå ut med det som dem gör i videon. Och allt arbete och pengar som det kostar.


signatur

The King is Back

Medlem

låter för bra för o vara sant. Och måste d då vara 5MBit åt båda hållen? då e d ju kört för d flesta.
Lär väl släppas i USA först o sen 5 år senare i sverige :9

Skriv svar