Guitar Hero vinner över Rock Band
Inte så förvånande att RB inte säljer, det är som när jag frågar personer i klassen huruvida RB eller GH är bäst, alla svarat GH även om nästan ingen har spelat RB.
Kort sagt, RB är okänt och därmed dåligt.
dom förnedrar hela Gamer-world!!!
När det gäller setlist och utförande så vinner dock Rock Band med hästlängder, fler, bättre och roligare låtar :). Mer main stream-skit i GH tyvärr så det tilltalar väl de större massorna. Även mycket musik ingen nånsin har hört, spansk rock??!
Guitar Hero gjorde också bort sig med nya saker som lös bas-sträng, hur man aktiverar starpower på trummorna, delad starpower (ingen jag spelar med tycks veta att de kan dra starpower när de inte har egen mätare för't) och att det inte finns några direkt tydliga solon. Krångligt och dumt, helt enkelt.
Ett plus är att man kan ändra svårighetsgrad när som helst dock vilket blir mer och mer nödvändigt ju längre kvällen går och antalet bärs flödar ner i halsen ökar, även gött att den räknar ner 3 2 1 efter pause :).
Halvdant första försök men de fixar't nog! :).
Folk är ju vana med titeln "Guitar Hero" och därför köper det. Jag tror inte att folk har upptäckt Rock Band än. Rock Band är bättre än World Tour. Det kan ingen neka.
Tyvär har inte alla likadana åsikter
That's the bottom line cuz the great one said so
Folk är ju vana med titeln "Guitar Hero" och därför köper det. Jag tror inte att folk har upptäckt Rock Band än. Rock Band är bättre än World Tour. Det kan ingen neka.
Det handlar inte längre om åsikter. Det är ren fakta.
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Kan det ha att göra med en mer eller mindre samtidig release på alla format och i alla regioner
Jag är väl knappast ensam om att (fortfarande) vänta på RB2 och de nya instrumenten till PS3....kommer förmodligen att falla för trycket och köpa de gamla instrumenten vilken dag som helst, speciellt med tanke på att de inte ens kan klämma fram ett datum för 2:an....
Hur mäter man sånt i "ren fakta"?
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Det handlar inte längre om åsikter. Det är ren fakta.
Fakta upp faktan
That's the bottom line cuz the great one said so
Oj vad många missförstånd i den här tråden. Jämförelsen gäller mellan GH:WT och RB2. Inget annat.
Personligen har jag inte testat något RB, men vad jag hört om RB1 så verkar GH:WT iaf bättre. Sen är det möjligt att RB2 är bättre, tror dock skillnaden förmodligen inte är så stor.
Rock Band 2 är miles bättre än GHWT, på alla fronter. Men ja Guitar Hero serien är mer etablerad och mer lätttillgänlig än Rock Band (som kräver mer av spelaren, men man får så mkt mer tillbaka), så därför tror jag GHWT vinner i försäljning
Vill gärna veta vad som är bättre (Nyfiken)...
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Själc tycker jag att Rock Band har roligare låtar och bättre partykänsla, GH:WT har lite roligare instrument men låtarna i det är inte dom bästa även om höjdpunkter finns som Rebel Yell, Love Removal Machine eller Hot for Teacher. Det är bra att Wii instrumenten av GH:WT kan användas till Rock Band 2
Kort sagt, RB är okänt och därmed dåligt.
Så om spelet är okänt så är det dåligt? Väldigt dumt sagt...
Det jag menar är att eftersom folk inte känner till Rock Band lika bra tror dom det är dåligt och en kopia på GH.
EDIT: Själv anser jag att Rock Band är åratal före Guitar Hero på nästan alla punkter, så jag bara säger vad jag tror den allmänna åsikten är.
dom förnedrar hela Gamer-world!!!
Det är inte dålig synk i GTWT, iaf inte på trummor. Gillar låtlistan också, speciellt Tool. Men det är klart, RB har ju bättre låtar överlag. Plus att det typ aldrig blir någon bandkänsla i WT överhuvudtaget.
Umm, visst spelar du på expert kanske det är bättre, men mer osynkade trummor på dom andra svårighets nivåerna får man ju leta både länge och väl efter.
Hittils så har jag bara spelat guitar hero spelen. alla utom GH:WT.
Jag hade tänkt att köpa antingen Rock Band eller Guitar hero: World tour [Ps2]
En kompis säger att RB har mkt bättre låtval. Men jag vill väldigt gärna ha GH:WT trumorna xD
Sen vill mamma ha kent låten som finns på Gh också
Svårt val. Fan ska man köpa?!?!?!
Rawr