Medieval 2:Total War

Medlem
Skrivet av MarshallBlake:

Går det att slippa se datorns drag?

jadå, det väljer du i början av kampanjläget. Om du ska ha ''Advice'', "Difficulty" osv.

Skrivet av Chief Red Cloud:

Jag lade mappen (Main) i Sega Total War mappen, men likförbaskat så skriker setupen fortfarande efter skiva 1, som redan ligger i datorn... Det är alltså patchen jag försöker installera.

Hade du flyttat 'Main' tidigare? Varför, om jag får fråga.

Patchen borde du inte ha problem med, bara att installera o köra.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Inaktiv

jag undrar vilket lag som är lättast att vinna med ?

Medlem
Skrivet av skauninG:
Skrivet av MarshallBlake:

Går det att slippa se datorns drag?

jadå, det väljer du i början av kampanjläget. Om du ska ha ''Advice'', "Difficulty" osv.

Skrivet av Chief Red Cloud:

Jag lade mappen (Main) i Sega Total War mappen, men likförbaskat så skriker setupen fortfarande efter skiva 1, som redan ligger i datorn... Det är alltså patchen jag försöker installera.

Hade du flyttat 'Main' tidigare? Varför, om jag får fråga.

Patchen borde du inte ha problem med, bara att installera o köra.

'Mainmappen', dvs där patchen ligger när man laddat ner. Jag lade den i MTWmappen när det inte fungerade, och det fungerar fortfarande inte.
:S

Inaktiv

Ni har inte svarat på min fråga än =/. Är detta spelet värt att köpa för Multiplayer läget?

Medlem

signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Några fler än jag som börjat lira detta spel igen? Vet inte varför jag började igen, men jag har fastat helt! Detta spel är ju bara så kul.

Skrivet av Zerpent:

Några fler än jag som börjat lira detta spel igen? Vet inte varför jag började igen, men jag har fastat helt! Detta spel är ju bara så kul.

Det regnar ju!
..underbart spel, satt för en timme sen och garvade åt min franska generals pep talk innan en strid mot engelmännen..haha ..oslagbart!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

det är sjukt roligt spel!
blir så lack på idioterna bara på italins mark, dom fattar inte att dom ska dö under mitt svärd! >(
må the Holy roman Empire rule the world!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

De italienska lagen verkar ha något emot tyskar. När jag lirade som Holy Roman Empire så förklarade de alla krig mot mig ungefär samma turn... Lite irriterande om man säger så.

Nu lirar jag som Byzantine empire, och ska återskapa romarrikets storhet!!

Medlem

Grand Campaign är nog det fläskigaste jag har sett, det ända som lackar tycker jag i spelet är Multiplayer.

Medlem

Efter ett antal slag har jag mer eller mindre börjat dyrka horse archers... De är ju så grymt användbara! Att Byzantinernas horse archers är lite bättre än de flestas hjälper ju, men ändå. Var jäkla kul att ta stad efter stad från Venetianerna, då de hade mest spjutmän som funkar jättebra som target practice. XD

Inaktiv

Kör ni med någon mod? Kan rekomendera Deus le Vult, Anno Domino och såklart Clouds Across Europe.


signatur

<Anton>

Inaktiv

Stainless Steel är mitt tips. Kör en kampanj nu som Byzantium och det är faktiskt kul. Visst, AI:n är ofta fenomenalt superkorkad och det finns massor med buggar så klart, men man möter faktiskt visst motstånd. Min kejsare blev just slaktad, jag har förlorat flera slag och jag har inte oavbrutet oändligt med pengar. En oerhörd förbättring från originalet.

Stainless Steel: http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=314

Om man lirkar en jäkla massa ska man kunna kombinera den med andra bra moddar (för AI och sånt där), men själv har jag inte orkat och kör med 4.0 och senaste hotfixen. Funkar ju som sagt bra.

Medlem

Jag måste fråga; Vad gör häxorna? För mig knatar dom bara runt och gör ingenting.

Och för det andra undrar jag om det går att utöka antal units man kan ha i sin armé från början. Känns lite fattigt när man ska attackera en borg, och kommer med typ 15 units. Jag vill köra ett riktigt filmslag.. ca 40 units vore lagom

Medlem

har någon erövrat america?

Skrivet av philosofeb:

Jag måste fråga; Vad gör häxorna? För mig knatar dom bara runt och gör ingenting.

Bra fråga?!
..hmm är det ens prinsessor som konverterar till paganism eller?

Skrivet av philosofeb:

Och för det andra undrar jag om det går att utöka antal units man kan ha i sin armé från början. Känns lite fattigt när man ska attackera en borg, och kommer med typ 15 units. Jag vill köra ett riktigt filmslag.. ca 40 units vore lagom

Options // unit size // Small -> Huge


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Skrivet av Alesi09:

har någon erövrat america?

..f-n har inte sett America ens.. slutar och börjar en ny campaign innan jag ens erövrat hela spelplanen.

Fråga: måste man erövra alla provinser innan man kan få se eller ta sig till Amerikat?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Har för mig att den delen av världen låses upp när man kommit till ett visst år, men också jag har alltid börjat om innan jag hittat Amerika, eller tagit över hela världen... Brukar alltid vilja testa något annat lag ett tag, och så blir det att jag glömmer bort vissa saves. xD

Medlem

man måste ta en båååt och åka väster ut, där det är svart på kartan, vet dock ej om det går direkt eller inte.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Har iofs hört att Amerika inte var så kul. Får väl testa att hitta det iaf, bara för att ha gjort det liksom.

Medlem

jag spelade online för ett tag sen. men sen uppstod det ett problem med datorn så jag blev tvungen att insallera om windows (det berodde dock inte på spelet) men efter jag installerat om spelet kunde jag inte logga in... ddet kom bara invalid cd-key.. vad fan beror det på jag har ju köpt spelet

Skrivet av IceMan:

man måste ta en båååt och åka väster ut, där det är svart på kartan, vet dock ej om det går direkt eller inte.

Erövrade afrikan provinsen längst nere till vänster på kartan ihop att så fort jag byggde en hamn där så skulle jag kunna åka över till Sydamerika..

..men icke, mina båtar kan åka 3cm åt väster och dom kan inte åka upp heller längst kusten till Gibraltar sundet, utan är låsta där..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Behöver man en viss sorts skepp kanske? Typ lite mer advancerade än de man har i början. :/

Medlem

jo, grand carrack och nått arab skepp har jag för mig det var


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Skrivet av Tarden:

jo, grand carrack och nått arab skepp har jag för mig det var

Aha !! skall testas! ..tack för tipset.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Är det inte ett event som låses upp efter en tid så att man kan åka dit?

Medlem

SPOILER ang. the new world.

Runt 1400 upptäcks det att jorden är rund och du kan börja segla över till the New World. Det är även först då du kan uppgradera dina hamnar så att de kan bygga de typer av skepp som kan ta sig över. Endast Caracks, Grand Caracks och arabernas motsvarighet kan segla över.

Det tar ett bra jävla tag att ta sig över så ta med det du behöver för att de styrkorna du skickar ska klara sig på egen hand. Vänta dig guld och gröna skogar. Vänta dig inte att urinvånarna är särskilt pigga på att ge dem till dig. Det är ingen lugn skogspromenad därborta.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Har två frågor angående spelet, antagligen är jag bara en n00b. =P

Hur kan man egentligen välja fler länder att köra campaign med än bara England, Holy Roman Empire, France, Scotland o.sv? Jag vill spela med länder som Byzantine Empire och Egypten.

Vilken är den nyaste patchen?

Medlem
Skrivet av Sexy:

Har två frågor angående spelet, antagligen är jag bara en n00b. =P

Hur kan man egentligen välja fler länder att köra campaign med än bara England, Holy Roman Empire, France, Scotland o.sv? Jag vill spela med länder som Byzantine Empire och Egypten.

Vilken är den nyaste patchen?

Erövra en faction för att kunna köra kampanjen med den.

Senaste patchen är 1.2.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

I c. Tack så mycket.

Skriv svar