Beyond Good & Evil 2
#Beyond Good & Evil 2 är med allra största sannolikhet under utveckling och kommer då att bli tillkännagivet inom kort.
Slutledning baserat på färsk information.
http://gonintendo.com/?p=28652
http://softrockhallelujah.blogspot.com/2007/11/november-first...
Plus att Ubisoft sagt att det just nu är två otillkännagivna spel i existerande serier under utveckling, plus att Ancel sagt att han gärna vill göra en uppföjare, plus att alla inblandade svarat undvikande på frågor om det i intervjuer.
Plus att det inte finns något som talar emot det.
Förstod aldrig vad som skulle vara så bra med det. En massa tråkiga strider, gullig grafik, till stor del förutsägbar story, irriterande Pokémon "Gotta-catch-em-all"-element samt barnsligt lätta "pussel". Det var länge sedan jag spelade igenom det nu men det summerar mina bestående intryck.
Beyond Good & Evil är ett rent konstverk.
Jag kan hålla med om att grafiken är "gullig", om med "gullig" menas "skitbra". Striderna är allt annat en tråkiga, och ifall du tycker storyn är förutsägbar så har du inte spelat till slutet, eller så fattar du helt enkelt inte vad som händer. De så kallade "gotta-catch-em-all"-element som du beskriver existerar inte, i alla fall inte i min version av spelet.
Beyond Good & Evil är ett rent konstverk.
Jag kan hålla med om att grafiken är "gullig", om med "gullig" menas "skitbra". Striderna är allt annat en tråkiga, och ifall du tycker storyn är förutsägbar så har du inte spelat till slutet, eller så fattar du helt enkelt inte vad som händer. De så kallade "gotta-catch-em-all"-element som du beskriver existerar inte, i alla fall inte i min version av spelet.
"Gullig" var inte menat som ett skällsord. Spelets "art direction" var bra och konsistent.
Mitt största problem med striderna är att de är så vanliga (i dubbel bemärkelse) och att de inte tillför något annat än speltid (det är så mycket lättare att slänga fram lite monster att ta meja ner än att tillverka verkligt spelinnehåll). Detta tillsammans med tankenötterna på dagisnivå gör det till mer av ett actionspel än ett äventyrsspel, vilket inte var vad jag fått intrycket av att det skulle vara.
Jo, jag har klarat spelet och förutsåg det mesta av storyn innan spelet uttryckligen berättade det för mig - och vad gäller avslöjandet precis på slutet har jag för mig att det mest kändes krystat.
Vad är fotograferingen av monster mot belöning om inte en ren Pokédex-ripoff?
Ifall du tycker att Beyond Good & Evil är utan spelinnehåll så skulle jag gärna vilja veta vad du anser är spelinnehåll.
Jag skulle vilja se det dagisbarn som spelar igenom det här spelet.
Ifall du förutsåg hur spelet skulle sluta redan i början så måste du ju helt enkelt ha prekognitiva krafter. Fantastiskt.
Du måste inte fotografera monster ifall du inte vill.
Ifall du tycker att Beyond Good & Evil är utan spelinnehåll så skulle jag gärna vilja veta vad du anser är spelinnehåll.
Jag har inte sagt att spelet saknar spelinnehåll (min översättning av engelskans "content").
Jag skulle vilja se det dagisbarn som spelar igenom det här spelet.
Med vad skulle de ha problem, menar du?
Ifall du förutsåg hur spelet skulle sluta redan i början så måste du ju helt enkelt ha prekognitiva krafter. Fantastiskt.
Återigen tillskriver du mig något jag inte sagt.
Du måste inte fotografera monster ifall du inte vill.
Det behöver man inte i Pokémon heller men båda ger en starka incitament till att göra det.
Jag har inte sagt att spelet saknar spelinnehåll (min översättning av engelskans "content").
Nehe, så vad fan menade du då?
Med vad skulle de ha problem, menar du?
Hela spelet, antagligen.
Återigen tillskriver du mig något jag inte sagt.
Nehe, det kanske du inte har, men det var det du skrev.
Det behöver man inte i Pokémon heller men båda ger en starka incitament till att göra det.
OCH?
Jag har inte sagt att spelet saknar spelinnehåll (min översättning av engelskans "content").
Nehe, så vad fan menade du då?
Att andelen meningslösa fyllnadsstrider är alldeles för hög för min smak. Det var väldigt få strider jag märkte av någon som helst utmaning i och eftersom det var så lätt och upprepat smekte det inte ens mitt ego.
Med vad skulle de ha problem, menar du?
Hela spelet, antagligen.
Spelet kräver varken någon större motorisk förmåga eller någon större mental begåvning, så återigen, vad skulle en sexåring som spelar Mulle Meck egentligen ha problem med i BGaE?
Nehe, det kanske du inte har, men det var det du skrev.
Läs om läs rätt. Jag tänker inte upprepa mig bara för att du missrepresenterar det jag skrev.
Det behöver man inte i Pokémon heller men båda ger en starka incitament till att göra det.
OCH?
Att belöna spelare för att få dem att göra något som egentligen är tråkigt är urusel speldesign, oavsett om det gäller ett Pokédex eller MMORPG-grinding.
Att andelen meningslösa fyllnadsstrider är alldeles för hög för min smak. Det var väldigt få strider jag märkte av någon som helst utmaning i och eftersom det var så lätt och upprepat smekte det inte ens mitt ego.
Smekte ditt ego?
Spelet kräver varken någon större motorisk förmåga eller någon större mental begåvning, så återigen, vad skulle en sexåring som spelar Mulle Meck egentligen ha problem med i BGaE?
Sexåringar går inte på dagis.
Läs om läs rätt. Jag tänker inte upprepa mig bara för att du missrepresenterar det jag skrev.
Du skrev att spelet är förutsägbart.
Att belöna spelare för att få dem att göra något som egentligen är tråkigt är urusel speldesign, oavsett om det gäller ett Pokédex eller MMORPG-grinding.
Ja, om det är tråkigt d.v.s. I så fall är väl varenda MMORPG-spel riktiga skitspel.
I vilket fall som helst har de flesta professionella spelrecensenter gett spelet mycket bra betyg, det brukar tyda på att spelet är bra. Du är uppenbarligen inte en av dem som uppskattar den konstform som detta spel är.
Smekte ditt ego?
Ja det var ju det mest relevanta i meningen. Det var mest menat som ett skämt. När det är många strider i ett spel kan de ge en en lätt egosmekning av att man plöjer sig igenom horder av fiender, men BGaE var alldeles för lätt för något sådant (och inte tillräckligt med strider heller).
Sexåringar går inte på dagis.
Ursäkta, "förskolebarn". När jag var sex år hette det fortfarande dagis.
Du skrev att spelet är förutsägbart.
Ja, men det är en väldig skillnad mellan:
KazikluBey: "förutsåg det mesta av storyn innan spelet uttryckligen berättade det för mig"
och
MrStalker: "förutsåg hur spelet skulle sluta redan i början"
Ja, om det är tråkigt d.v.s. I så fall är väl varenda MMORPG-spel riktiga skitspel.
MMORPG:n kan ha andra kvaliteter eller helt enkelt se till att göra det underhållande att nöta. Men hur ofta händer det? Svara helst inte ifall det inte återanknyter till BGaE.
I vilket fall som helst har de flesta professionella spelrecensenter gett spelet mycket bra betyg, det brukar tyda på att spelet är bra.
BGaE på PC fick ett snitt på 83/100 enligt Metacritic vilket med dagens viktning på betygsskalan i princip betyder "mediokert", eller "ok". Själv har jag svårt att ta "professionella" recensenter på allvar sedan Oblivion fick 94/100 i snitt på Metacritic.
Du är uppenbarligen inte en av dem som uppskattar den konstform som detta spel är.
Du får gärna upplysa mig om vilken sorts konstform spelet tillhör. Jag har inte heller sett dig nämna några av spelets kvaliteter men jag förstår att du gillar storyn som jag nämnde att jag fann till stora delar förutsägbar, mycket på grund av antalet klichéer. Jag har inte närmare granskat saken men storyn förefaller mig stämma ganska väl in på Campbells monomyt.
BGaE på PC fick ett snitt på 83/100 enligt Metacritic vilket med dagens viktning på betygsskalan i princip betyder "mediokert", eller "ok". Själv har jag svårt att ta "professionella" recensenter på allvar sedan Oblivion fick 94/100 i snitt på Metacritic.
Du får gärna upplysa mig om vilken sorts konstform spelet tillhör. Jag har inte heller sett dig nämna några av spelets kvaliteter men jag förstår att du gillar storyn som jag nämnde att jag fann till stora delar förutsägbar, mycket på grund av antalet klichéer. Jag har inte närmare granskat saken men storyn förefaller mig stämma ganska väl in på Campbells monomyt.
Vad Metacritic har för genomsnitt ur sitt urval av "professionella" recensioner berör mig inte speciellt mycket, jag bryr mig mer om de recensioner jag läst från etablerade seriösa sajter som GameSpot och IGN, som ger spelet 8.3 (= utmärkt) respektive 9.0 (= enastående). Hur fan 83 av 100 översätter till "mediokert" förstår jag inte. För övrigt rapporterar Gamerankings ett medel på 88.3 av 100. Inte ens de lägsta betygen går under 70 av 100. Detta är ett mycket bra betyg.
Föresten, det här spelet tillhör konstformen videospel med innebörd, ifall nu detta inte var uppenbart. Angående spelets kvaliteter, den öppna spelvärlden, budskap, fördjupande story, bra grafik, originalitet, starka karaktärer och jävligt bra musik för att nämna några.