Grand Theft Auto IV

Inaktiv
Skrivet av ptr:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av saru:

Jag gillar spelet skarpt men håller med om att en bättre optimering hade varit på sin plats. Efter mycket twekande och testande har jag kommit fram till inställningar som passar mig och ger mig en fps på 40-60fps. Men då sitter jag på E8400 @ 4.2ghz och GTX 260 samt 4gb RAM. Det är inte acceptabelt.

Och jag tycker 20-25 FPS är fullt acceptabelt. 8) Eller vad det nu är för FPS jag har... ärligt talat så skiter jag fullständigt i vilken FPS det är. Bara man kan spela utan lagg... och det kan jag... spelet flyter på fint här.

uhm... låg fps ala runt 20 = lagg?

"Lagg = Svengelskt slangord för latens i datornätverk" och torde sålunda ha mycket lite att göra med din fps. Kanske menar herrarna att spelet "hackar"?

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av saru:

Jag gillar spelet skarpt men håller med om att en bättre optimering hade varit på sin plats. Efter mycket twekande och testande har jag kommit fram till inställningar som passar mig och ger mig en fps på 40-60fps. Men då sitter jag på E8400 @ 4.2ghz och GTX 260 samt 4gb RAM. Det är inte acceptabelt.

Och varför är inte det acceptabelt? Ni Beskyller dem för att spelet inte ser tillräckligt snyggt ut på eran dator för att det är ett krävande spel. Spelet är snyggt även om du kör på låga inställningar!
Kräsna jäklar e ni!

EDIT: Anser dock att du är kräsen Tomas, Spelet är även med shaders på low och textures på low/medium är snyggare än San Andreas!

Mja.. jag har då inte beskyllt spelet för att inte vara tillräckligt snyggt, tvärtom är det väldigt snyggt enligt mig. Det jag menar är att det krävs mycket av datorn för att kunna spela med bra fps.

Om jag är kräsen så är jag fps-kräsen


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Ah det här spelet ser så jäkla fränt ut, det måste införskaffas inom en framtid..


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av saru:

Jag gillar spelet skarpt men håller med om att en bättre optimering hade varit på sin plats. Efter mycket twekande och testande har jag kommit fram till inställningar som passar mig och ger mig en fps på 40-60fps. Men då sitter jag på E8400 @ 4.2ghz och GTX 260 samt 4gb RAM. Det är inte acceptabelt.

Och jag tycker 20-25 FPS är fullt acceptabelt. 8) Eller vad det nu är för FPS jag har... ärligt talat så skiter jag fullständigt i vilken FPS det är. Bara man kan spela utan lagg... och det kan jag... spelet flyter på fint här.

20-25 fps är inte fullt acceptabelt för mig, men det beror på vilken dator man har och vad man är van vid. Jag vill ligga runt 60fps och det har jag lyckats med nu, men då har jag fått kompromissa med texture settings och view distance samt shadows. Tycker att det skulle kunna optimeras bättre, och förhoppningsvis kommer det göra det med patchar och nya drivrutiner från nvidia och ati.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Allt över 30 är acceptabelt för mig....:P

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Oförtjänt betyg då buggar och obefintlig optimering påverkar spelet något enormt. Är man van vid enormt finpolerade spel som t.ex i princip allt Valve har gjort så är det väldigt svårt att uppskatta gta4 till pc, då det känns som att man spelar Crysis på en P3a med ett Geforce2 kort. (Eller som att spela CS med software grafik på en delldator i skolan om du skulle föredra den jämförelsen.)

(Skrattretande att spelet inte stödjer AA.)

Det är synd, för GTA 4 hade kunnat bli grymt kul. Reprisfunctionen är fantastisk och borde finnas i alla spel. Med co-op i storyn och en optimering som gör att man skulle kunna ha runt 80fps i stället för runt 25 med ett 8800GTX och likvärdig resterande hårdvara så hade gta 4 varit riktigt, riktigt bra.

Jag hoppas på Maffia2 istället.

Du är ju ett jävla skämt... 80 fps med de grejjerna? Ja de är ju trollkarlar.

5/5 för mig.
40 fps med allt maxxat i 1920x1200. Tyvärr är spelet buggigt då det inte funkar som det ska på riggar som det borde göra det.

Men till er som sitter på gammla grejjer böla för fan inte över att ni inte har 50+fps

WeX
Medlem

Om man jämför PC vs. konsol så är det solklart konsol. Det som talar för PC är kontrollen och grafiken (annars är det ju samma spel), men eftersom grafiken inte funkar som den ska (inte ens på snabba datorer) så är det enbart en sak som skiljer. Och man vänjer sig vid den klumpiga styrningen hyfsat snabbt.


signatur

Boom headshoot!

Medlem

updaterade hela min dator i mycket pågrund utav den skulle klara av de nyare spelen. Köpte dock en AMD prosessor, men har klockat den till 3,4ghz så den skall klara lite mera påfrestnings spel.

har nöjet att få spela spelet på max inställningar @ 1920x1200 under 19-20fps i alla väder och tider. men för att få det att flyta på så bra så var jag tvungen att ta bort clip capture i options, och även ställa om grafikkortet (Nvidia 9800GX2) på Performance inställningar.

Är jättenöjd!.......förutom att texturerna i spelet hinner ALDRIG ladda klart under full upplösning, sänkar jag till 1650x1050 så kommer alla texturer fram igen, dock är de ingen förändring på FPSen...

Segt =(


signatur

Sim-Racing

ptr
Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av saru:

Jag gillar spelet skarpt men håller med om att en bättre optimering hade varit på sin plats. Efter mycket twekande och testande har jag kommit fram till inställningar som passar mig och ger mig en fps på 40-60fps. Men då sitter jag på E8400 @ 4.2ghz och GTX 260 samt 4gb RAM. Det är inte acceptabelt.

Och jag tycker 20-25 FPS är fullt acceptabelt. 8) Eller vad det nu är för FPS jag har... ärligt talat så skiter jag fullständigt i vilken FPS det är. Bara man kan spela utan lagg... och det kan jag... spelet flyter på fint här.

uhm... låg fps ala runt 20 = lagg?

"Lagg = Svengelskt slangord för latens i datornätverk" och torde sålunda ha mycket lite att göra med din fps. Kanske menar herrarna att spelet "hackar"?

nopes, vet mycket väl att lagg betyder latens i datornätverk, men någon själ här på fz langade en länk till wikipedia där det stod att det var allmänt ok att kolla hackningar i spel för lagg

edit:

Skrivet av John:
Skrivet av cruZZade:

"Dina grafikinställningar sätts på max med resultatet att spelet börjar lagga"

Hmm....kan inte ens Fragzone hålla reda på skillnaden mellan att det laggar och att det hackar? :S

Vilka sjukt roliga symptom Rockstar har skapat dock

http://en.wikipedia.org/wiki/Lag

Tänk. Tryck. Tala.

Inaktiv
Skrivet av blesserad:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av saru:

Jag gillar spelet skarpt men håller med om att en bättre optimering hade varit på sin plats. Efter mycket twekande och testande har jag kommit fram till inställningar som passar mig och ger mig en fps på 40-60fps. Men då sitter jag på E8400 @ 4.2ghz och GTX 260 samt 4gb RAM. Det är inte acceptabelt.

Och jag tycker 20-25 FPS är fullt acceptabelt. 8) Eller vad det nu är för FPS jag har... ärligt talat så skiter jag fullständigt i vilken FPS det är. Bara man kan spela utan lagg... och det kan jag... spelet flyter på fint här.

uhm... låg fps ala runt 20 = lagg?

"Lagg = Svengelskt slangord för latens i datornätverk" och torde sålunda ha mycket lite att göra med din fps. Kanske menar herrarna att spelet "hackar"?

Jag körde på med alla inställningar på low för att hålla en stadig FPS. Jag spelar hellre ett fult och laggfritt GTA IV än ett snyggt men laggigt GTA IV.

Inaktiv
Skrivet av ptr:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av saru:

Jag gillar spelet skarpt men håller med om att en bättre optimering hade varit på sin plats. Efter mycket twekande och testande har jag kommit fram till inställningar som passar mig och ger mig en fps på 40-60fps. Men då sitter jag på E8400 @ 4.2ghz och GTX 260 samt 4gb RAM. Det är inte acceptabelt.

Och jag tycker 20-25 FPS är fullt acceptabelt. 8) Eller vad det nu är för FPS jag har... ärligt talat så skiter jag fullständigt i vilken FPS det är. Bara man kan spela utan lagg... och det kan jag... spelet flyter på fint här.

uhm... låg fps ala runt 20 = lagg?

"Lagg = Svengelskt slangord för latens i datornätverk" och torde sålunda ha mycket lite att göra med din fps. Kanske menar herrarna att spelet "hackar"?

nopes, vet mycket väl att lagg betyder latens i datornätverk, men någon själ här på fz langade en länk till wikipedia där det stod att det var allmänt ok att kolla hackningar i spel för lagg

Hahaha Du underminerar språket, din anarkist! Wikipedia är en plats där vilken vanvetting som helst med lite vilja, kan förvandla fiction till sanning.

Inaktiv

Väntar på att PS3:an sänks med ett par hundringar och sedan blir det GTA IV, dagen lång

Medlem

Nej att spelet ens är optimerat alls är ens löjligt att yttra, bara för spelet har en stor värld att leka i så är det fan ingen ursäkt att det behövs quad cores på 4ghz och trippel gtx 280 för att ens få flyt30fps utan att du måste sänka det mesta men ändå så hackar det i 20fps på ett 9800gtx+. Bedrövligt är bara förnamnet.

Och rockstar social, windows live.. usch usch blir jag tvungen att ominstallera så uninstallar jag istället.

Medlem

"du bör nog ha en fyrkärning processor och gott om grafikminne, annars får du räkna med 20 bilder i sekunden eller kantig grafik. Eller båda. Med en tvåkärnig Intel-processor, ett Geforce 8800 GTS och 4 gigabyte internminne ser spelet ut som San Andreas, och det med riktigt dålig framerate."

Jag har en E6750, ett X1950 Pro och 2GB minne, och det ser fan inte ut som San Andreas...och jag har 30+ FPS.

Medlem
Skrivet av Pro2Race:

updaterade hela min dator i mycket pågrund utav den skulle klara av de nyare spelen. Köpte dock en AMD prosessor, men har klockat den till 3,4ghz så den skall klara lite mera påfrestnings spel.

har nöjet att få spela spelet på max inställningar @ 1920x1200 under 19-20fps i alla väder och tider. men för att få det att flyta på så bra så var jag tvungen att ta bort clip capture i options, och även ställa om grafikkortet (Nvidia 9800GX2) på Performance inställningar.

Är jättenöjd!.......förutom att texturerna i spelet hinner ALDRIG ladda klart under full upplösning, sänkar jag till 1650x1050 så kommer alla texturer fram igen, dock är de ingen förändring på FPSen...

Segt =(

Är det kanske så att du har en 6000+, i så fall råder jag dej att köpa en ny för det flaskhalsar ditt kort nått så in i hvete då!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

WIndows live, den sämsta idéen microsoft har haft sedan, ja, de har så många dumma påhitt att jag har tappat räkningen. Visst det krånglar till det för alla "Pirater" men det gör det bara jobbigare för de som köper det. Microsoft och EA kan starta klubb i dumhet, medans UBI säger nej till DRM.

Medlem

Intressant dock att ingen bashat gamet för att vara dåligt.
Bara grafiken folk klagar på.. Var ju mer att spelet inte var roligt när det kom till konsol i våras.. Och jag håller på mitt beslut, spelet är inte kul. Hur snyggt det än må vara.
Sedan har jag inte provat PC-kopian, så kan inte säga för mycket angående grafiken.

Medlem

Spelet borde max fått en 2 då det är en väldigt dålig portning.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

spelet är inte dåligt bara för att det kräver rejäl dator, folk får helt enkelt inse att man inte kan sitta med 1gb ram och en p4 idag om man vill spela riktiga spel. gta i sig är jävligt bra, bästa som finns i mina ögon men man ska definitivt helst ha quadcore.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av b3pp0:

spelet är inte dåligt bara för att det kräver rejäl dator, folk får helt enkelt inse att man inte kan sitta med 1gb ram och en p4 idag om man vill spela riktiga spel. gta i sig är jävligt bra, bästa som finns i mina ögon men man ska definitivt helst ha quadcore.

är man smart köper man en xbox istället


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

ptr
Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av b3pp0:

spelet är inte dåligt bara för att det kräver rejäl dator, folk får helt enkelt inse att man inte kan sitta med 1gb ram och en p4 idag om man vill spela riktiga spel. gta i sig är jävligt bra, bästa som finns i mina ögon men man ska definitivt helst ha quadcore.

är man smart köper man en xbox istället

Jag skulle nog hellre köpte ett xbox360, men vad vet jag. Roliga är att varenda kommentar du skriver så har det en undermening som pekar på att xbox360 är THE SHIT medan pc och ps3 bara är blaha som inte har något som helst att komma med. Inse att vad man än väljer så finns det både bra och dåliga saker med den plattformen.

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av saru:

Jag gillar spelet skarpt men håller med om att en bättre optimering hade varit på sin plats. Efter mycket twekande och testande har jag kommit fram till inställningar som passar mig och ger mig en fps på 40-60fps. Men då sitter jag på E8400 @ 4.2ghz och GTX 260 samt 4gb RAM. Det är inte acceptabelt.

Och jag tycker 20-25 FPS är fullt acceptabelt. 8) Eller vad det nu är för FPS jag har... ärligt talat så skiter jag fullständigt i vilken FPS det är. Bara man kan spela utan lagg... och det kan jag... spelet flyter på fint här.

uhm... låg fps ala runt 20 = lagg?

Nej... ifall ett spel laggar/hackar så betyder det att det inte är STADIG FRAMERATE. Så, ja... även ifall spelet ligger stadigt på 1 FPS så laggar det faktiskt inte. Men spelbart är det nog inte då nej. Laggar gör spelet när FPS:en hoppar hejvilt.

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av b3pp0:

spelet är inte dåligt bara för att det kräver rejäl dator, folk får helt enkelt inse att man inte kan sitta med 1gb ram och en p4 idag om man vill spela riktiga spel. gta i sig är jävligt bra, bästa som finns i mina ögon men man ska definitivt helst ha quadcore.

är man smart köper man en xbox istället

Jag skulle nog hellre köpte ett xbox360, men vad vet jag. Roliga är att varenda kommentar du skriver så har det en undermening som pekar på att xbox360 är THE SHIT medan pc och ps3 bara är blaha som inte har något som helst att komma med. Inse att vad man än väljer så finns det både bra och dåliga saker med den plattformen.

Men kan väl hålla med om att "konsolerna" i nuläget bara får fler och fler fördelar?

Speciellt ifall man kollar på "problemen". Det är ju så mycket mer krångel med PC:n. Jag har faktiskt inte sett så många konsolspelare klaga på GTA 4 så som PC-spelarna?

Medlem

säger bara mods!!! och storskaliga multiplayer omgångar kmr kunna ha spelet levande i lång tid framöver

Medlem

Spel som portas från konsoll till PC är ju oftast bättre på konsoll. Dock så har ju PCn ett stort antal exklusiva titlar som slår allt som konsollerna har att erbjuda

Enda intressanta konsollspelet i år har ju just varit GTA4, verkligen synd att dom inte ville göra en ordentlig port till PC

Medlem
Skrivet av Mooe:

"Med en tvåkärnig Intel-processor, ett Geforce 8800 GTS och 4 gigabyte internminne ser spelet ut som San Andreas, och det med riktigt dålig framerate. "

Jag kör med en E8400 och Geforce 8800GT och jag har alla inställningar på det högsta, eller förutom på View Distance och Shadows, men spelet spelar ändå bra med 28 till 40FPS I nästan alla lägen.

Tycker också gämförelsen med San Andreas är löjlig. Jag har 8800 GTS och den första generationen Dual Core och spelet ser mycket bättre ut än på konsol (har båda).

Nu famlar man inte i mörker längre, som på konsoll, för på PC är ljussättningen mycket bättre och man kan nu se ansiktena på folk i detalj. Jo jag använder samma skärm till både PC och konsoll.

Däremot tycker jag onlindelen passar min spelnivå bättre på konsoll. Men ska jag glida omkring i Freemode gör jag det heller på datorn eftersom staden där är så mycket vackrare och undrar nu hu fantastiskt det ser ut med en Quatro Processor? Men det köpet får vänta.

PS - mycket pillande med drivrutinerna till grafikkortet för att det skulle funka och till Laptop kan ni läsa min guide på forummet hur man hackar in Nvidias nya drivare om man har ett 8/9800 kort till tex en Alienware eller Clevo.


signatur

Det var detta...

Medlem

Köpte GTA4 till PS3 och har inte riktigt förstått hypen. Kan bero på att det första jag spelade var MGS4 iofs, efter det så bleknade allt annat.


signatur
Medlem

Det som suger mest är ju att det saknar co-op.

Medlem

Vad jag har sett på Xbox360 och GTA4 är rätt mycket lagg.. personligen tycker jag att GTA4 laggade på Xbox, som om frameratesen var kassa.. men det kanske bara är jag som känner så:P


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Förstår inte betyget, en fyra?! Verkar vara för idén, men läser man recensionen verkar ju utförande vara uselt.

Bra idé, dåligt utfört borde gett spelet en.... etta

Jag menar med kommentarer som "Med en tvåkärnig Intel-processor, ett Geforce 8800 GTS och 4 gigabyte internminne ser spelet ut som San Andreas, och det med riktigt dålig framerate." är det helt obegripligt att ni ger en fyra, man börjar ju undra hur oberoende ni är.

123
Skriv svar