Biowares Star Wars-MMO det största de gjort

Robot
Medlem
Biowares Star Wars-MMO det största de gjort

coolt

Medlem

Ser väldigt mycket fram emot detta. Det kanske blir det som till slut får mig att börja betala en fast månadskostnad för mitt spelande, ska bli mycket intressant.

/ LordDaimos

Medlem

hoppas de har något vid sidan om allt slaktande, som SWG hade. välgjort craftingsystem å egna hus å hela dedär kittet.

Inaktiv

Hatar att de hypar upp det så mycket.. Kommer säkert bli en besvikelse i stil med AOC eller WAR

Medlem

Bioware är ett bra företag och dom har aldrig gjort mig besviken ser ingen anledning till att dom skulle börja göra mig besviken nu.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Rave:

Hatar att de hypar upp det så mycket.. Kommer säkert bli en besvikelse i stil med AOC eller WAR

Mr.Negativ.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Detta lir och Diablo 3 är det enda spel jag ser fram emot.

Väntar med spänning.

Medlem

Visst, det är alltid kul med annat än rent grind i MMO:n, men de ljuger rakt av när de säger att de är de första med story. FFXI, bland andra, har story. Riktigt bra story också, och flera storylines. Jag ser gärna fler MMO:s med story, men kom inte och säg att ni gör något som inte gjorts förut.

För övrigt hoppas jag verkligen att detta spel lyckas. Ett bra Star Wars MMO vore riktigt nice.

Medlem
Skrivet av Rave:

Hatar att de hypar upp det så mycket.. Kommer säkert bli en besvikelse i stil med AOC eller WAR

jag tycker verkligen inte om hype, men jag känner mer och mer hur jag börjar falla för detta

förresten... VA? WAR?!?! vad är det för fel på det? säg bara inte att det är dåligt...

Medlem

Känns som att spelet kommer floppa stort aka AoC. Många som köper det men snabbt inser att det inte är vad man förväntar sig. Jag skulle inte tveka att köpa det om det vore likt SWG men känns som det inte kommer vara mycket mer än en taskig WoW kopia i Star wars kostym.

Blir det bättre än Bg 2 så kommer jag att implodera. Det spelet är ju så bra att det inte finns något liknande.

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Visst, det är alltid kul med annat än rent grind i MMO:n, men de ljuger rakt av när de säger att de är de första med story. FFXI, bland andra, har story. Riktigt bra story också, och flera storylines. Jag ser gärna fler MMO:s med story, men kom inte och säg att ni gör något som inte gjorts förut.

För övrigt hoppas jag verkligen att detta spel lyckas. Ett bra Star Wars MMO vore riktigt nice.

Var någonstans står det att de säger att de är först med handling? Det enda de påpekar är att de lägger till en fjärde pelare (handling och val), vilket jag knappast tolkar som att de revolutionerar genren på något sätt. Visst, de sticker ut från mängden men de säger absolut inte att de är först med handling i MMO-sammanhang.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Lååååter ju bra^^

Medlem

Det MMO-skapare borde satsa på är att göra ett spel med medryckande handling, vilket säkerligen är svårt i såna typer av spel.
Det är så dötråkigt att bara gå runt och döda fiender för att gå upp i level. Wow tröttnade jag på kring level 30. Att någon ens orkat spela till level 80 kan jag inte fatta.

Bab
Medlem

Man kan ju hoppas dom bygger karaktärsutvecklingen på story istället för grinding. Nä, alla bra star wars spel har varit singleplayerspel där dom kunnat lägga allt krut på storys och miljöer...

Men ni kan ge er fan på att det kommer bli ett förbannat samlade på råttsvansar i detta spelet... som i WoW och dom andra grindingspelen.

Sedan kan dom ju döda spelet ordentligt också genom att ALLA spelar den unika hjälten som ska rädda hela universium och blir utvald att göra massa unika uppdrag åt olika NPCs... Sådant ger ju verkligen inlevelse i ett MMO. Not.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Inaktiv

(Stylized Realism == Cartoony) != köp

"We didn't want it to look like anything else that was out there. We decided on the style when all the next-gen games were hitting and, as great as they look, they all start to look alike, because they all look like reality. So it was really about choosing something that was going to be our own."

Medlem

Hoppas att det inte blir ett spel som kommer vimla av Jedi karaktärer, som det såg ut att vara i filmklippen man sett. Ska man kunna spela Jedi så ska det vara något man blir när man spelat ett bra tag.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Hoppas att det blir lite rymd inslag i det här spelet. Dom lyckades väldigt bra med det i Mass Effect.

Jag tror att jedi blir mer som en warrior class som i dom flesta MMO spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kanske, deras föregående rollspel har lyckats så de kanske lyckas här med. Verkar som om att de verkligen kommer satsa på story vilket alltid är kul.

Att det dessutom verkar vara enormt är ännu roligare.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Enda tråkiga är det stora hålet mellan spelen det är ju 300 år emellan.. Dom enda man kan tänka sig springa på är dom med Jedi krafter eller 2 vissa robotar dom har ju en förmåga att vara seglivade *Yoda* Skulle ha varit nice med Ett Kotor 3 där som tog storyn mellan spelen.. Men aja jag är intresserad o se vart detta bär hän jag hoppas på det bästa.

Medlem

Hum, sades inte detta i filmen som visades nyligen här på FZ? Så det är väl klart att de promotar för fullt. Jag tyckte som sagt att det såg bättre ut nu än det allra första intrycket man fick. Men naturligtvis så är 90% av vad som sägs av tveksam substans.

Inaktiv

Yeah, hypa spelet så förväntningarna blir så stora att inte ens om spelet blir jättebra kan det överkomma förväntningarna

Nämen ser faktiskt fram emot ett Star Wars mmo, hoppas för deras skull att det blir succe

Medlem

Känns som massive fail att försöka kombinera story med multiplayer konceptet. Hela poängen med mmo's är väl att spela tillsammans vilket förstör allt vad personligt och personliga valmöjlighet heter (i den övergripande storyn). Storyn måste anpassas till stora grupper och repetition. Istället för att revolvera runt en spelare så måste man skifta fokus till många eller satsa på "singleplayer" i multiplayer vilket skulle vara begränsande i flera former.

Vad man än gör så blir den troligtvis oengagerande i mina ögon. Skulle hellre se ett riktigt bra singleplayerspel istället...

...men men det är i multiplayer som de riktiga kassakossorna finns och om EA-piskade sellouts Bioware skulle göra ett mmo så måste de väl använda story som hype.

Medlem

Hoppas det inte kommer kosta i månaden


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Medlem
Skrivet av Rave:

Hatar att de hypar upp det så mycket.. Kommer säkert bli en besvikelse i stil med AOC eller WAR

Tror jag också... fast kanske aningen bättre. ^^

Hade det inte varit "STAR WARS" tema så hade man kanske kunnat testa... men nu så är man ju inte direkt förtjust i Sci-Fi...

Medlem

Tycker det är synd att dom dödar KotOR med ett MMO.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Tycker det är synd att dom dödar KotOR med ett MMO.

.... föööör han är så neg-neg-neg-nega-negativ, han är så neg-neg-negativ

Nej. Jag tror verkligen det här kommer att bli bra. Alla kotor-spel har varit "underbara", och alla Biowares spel har varit riktiga hits för min del.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Men vad fan, det här är ju inte nyheter.

Om Sebastian Lind tagit sig tiden att titta på senaste trailern som FZ lade upp för flera dagar sen så säger utvecklarna klart och tydligt exakt det som ni nu rapporterar om. Ett direkt citat ur en flera dagar gammal trailer, som funnits här hela tiden!

Nah. Inte jättebra.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Tycker det är synd att dom dödar KotOR med ett MMO.

WOW.. Jag är inte ensam om att tycka det. Trodde den här världen hade förvandlats till en online community.

Slutade precis spela WoW... För kontot blev avstängt för ingen anledning. Något Blizzard hittat på!

Men min poäng är att man kan verkligen inte lita på MMO spel. Finns flera anledningar: kostar pengar i månaden, servrarna läggs ner till slut, kontot kan bli bannat, måste köpa expansion för att hålla med de andra spelarna med flera.

Jag tror de bara säger sådär för att locka spelare.

Enligt mig är Bioware överskattade, Mass Effect var ganska tråkigt och KOTOR var okej... (5/5 om man jämför med vanliga spel, men bara 3/5 om man jämför med 2an).

Död åt MMO :evil:


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

12
Skriv svar