Eran Nationalitet

Inaktiv
Skrivet av Rizzt:

Svensk, men har gammalt Prussiskt blod i mig. Känner mig lite halv tysk. Fars gubben påstår sen att hans släkt kommer från holland.

Själv är jag gift nu med en Schweiziska. Så barnen får det roligt. 2 språk att växa upp med.

Oroa dig inte. Sverige och Schweiz är ju samma sak. Fråga vilken amerikan som hellst.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Inaktiv

50% Italiano- 50% Egyptier


signatur

drömmer om Geforce 8800 Ultra

Medlem
Skrivet av IceMan:

Skåne åt Danmark!!

http://www.gravbortskane.se hähä 8)


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av RedBeard:
Skrivet av Tomzi:
Skrivet av RedBeard:

Frågan är lite konstig.

Är du född i Sverige blir du automatisk svensk medborgare, vilket jag tror de flesta här är (vild gissning).

Ens släktträd är en annan femma dock.

de blir man inte alls, föddes här och är ej de, man måste ansöka om de.

I så fall föddes du i Sverige av föräldrar utan svenskt medborgarskap (eller innan 1979).

Jag är svensk medborgare, min fru är finsk medborgare, min dotter är finsk medborgare, min son är svensk medborgare.
Det beror på att vi inte var gifta när dottern föddes.


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Finlandsvensk!

Inaktiv

Finsk. släkten är finsk till 1700-talet. så långt syrran kunde forska bak i tiden

Medlem

min farmors farmor är dansk, annars är det fullt med svenskar i mitt träd vad jag vet


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

Skånsk, skippa snacket med "Gräv bort skåne" vad skulle sverige vara utan skåne ?


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Medlem
Skrivet av Svangiis:

Skånsk, skippa snacket med "Gräv bort skåne" vad skulle sverige vara utan skåne ?

Ett bättre land?

Förlåt, men du bjöd på den :heart:

Farsan är finsk, och släkten där finsk så långt jag har spårat, morsan är svänsk och familjen dito. Själv är jag svensk


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Jag får la vara den första som säger att jag är arab:)
Mamma är Libanes och pappa från Palestina men farmor är Libanes så jag tror jag är mer Libanes än Palestin, Sen så är jag född i Sverige och varit Svensk medborgare innan jag äns föddes.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Klfh:
Skrivet av Svangiis:

Skånsk, skippa snacket med "Gräv bort skåne" vad skulle sverige vara utan skåne ?

Ett bättre land?

Förlåt, men du bjöd på den :heart:

Farsan är finsk, och släkten där finsk så långt jag har spårat, morsan är svänsk och familjen dito. Själv är jag svensk

Med tanke på alla skördemarker i Skåne skulle Sverige troligen vara ett hungrigare, eller iaf fattigare, land om Skåne tillhörde Danmark

Själv är jag 50% svensk (båda föräldrarna från Skåne men född och uppvuxen i Västra Götaland), 25% dansk och 25% zigenare eller same, släktforskningen går lite isär på den punkten...


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Så... hur många av er är det som ljuger nu då? Fårgades faktikst om nationalitet... vilket innebär att ni måste inneha ett lands nationalitet. Så om ni har fler nationaliteter än svenska så kan ni ju säga det... rätt ointressant annars... eller? Så hur många är det som har annan nationalitet än svensk nu då?

Själv har jag både svensk så väl som finsk nationalitet. Fast finsk har jag ju inte haft så jäkla många år...

Medlem

hahah, de var en j*vla massa Finnar :O, Sverige är bättre i Ishockey <3


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

99% Svensk, kan finnas 1% finskt i blodet..min gammel gammel farmor är finsk har ja för mig


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Inaktiv

Svensk såvitt jag vet

Medlem

Svensk, men har både finskt och estländskt blod i ådrorna då morfar är från Finland och farmor är från Estland. Dock så är de båda från svensktalande ställen


signatur

www.dayofdefeat.nu / www.dod.nu - Svenska Day of Defeat communityt

Medlem

25% Finsk
50% Svensk
25% Ölänning

Medlem
Skrivet av TrashIt:

Så... hur många av er är det som ljuger nu då? Fårgades faktikst om nationalitet... vilket innebär att ni måste inneha ett lands nationalitet. Så om ni har fler nationaliteter än svenska så kan ni ju säga det... rätt ointressant annars... eller? Så hur många är det som har annan nationalitet än svensk nu då?

Själv har jag både svensk så väl som finsk nationalitet. Fast finsk har jag ju inte haft så jäkla många år...

Låter som du pratar om medborgarskap i ett annat land.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Farsan kom från Sverige och så har jag en mor någonstans från Polen om jag inte missminner mig vilket har gett mig helt unika egenskaper. Jag älskar snus, nubbar och sill, samtidigt som jag är köpgalen i mode, kan bli oförskämt ignorant och så trivs min hy i starkt sol bättre än helsvenska rödryggar. Det fanns en tid när vissa svenskar åkte för att hitta sin drömtjej i Polen och morsan solade och använde bensin som sololja när hon träffade farsan och blev på smällen, och jag har alltid velat tänka att detta på något sätt har härdat mig. Men jag känner mig 100% svensk rent allmänt.

Inaktiv

100 Svensk PatrioT!!!!


signatur

Asus A8N-E (sockel 939) || AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHZ || Twinmos 2 GB DDR || XFX 8800 GTS 640MB

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av TrashIt:

Så... hur många av er är det som ljuger nu då? Fårgades faktikst om nationalitet... vilket innebär att ni måste inneha ett lands nationalitet. Så om ni har fler nationaliteter än svenska så kan ni ju säga det... rätt ointressant annars... eller? Så hur många är det som har annan nationalitet än svensk nu då?

Själv har jag både svensk så väl som finsk nationalitet. Fast finsk har jag ju inte haft så jäkla många år...

Låter som du pratar om medborgarskap i ett annat land.

"Svenskt uppslagsord
nationalitet nationaliteten nationaliteter subst.
tillhörighet till el. medborgarskap i ett visst land"

http://lexin.nada.kth.se/cgi-bin/sve-eng

De har sina från SAOL, mig veterligen, så jag ska inte bråka om saken mer än det, om du inte kan hitta något som visar på att dessa två inte skulle syfta på samma sak, dvs nationalitet och medborgarskap, så får du ju gärna säga till så kanske jag får lära mig något nytt.

Det folk här pratar om är påbrå och det är en helt annan sak än nationalitet.

Ville bara att folk skulle skilja på får o vargar liksom. =P

stolt finne
pass = 100% ruotsalainen homopoika

Medlem
Skrivet av denbästaantisocial:

pass = 100% ruotsalainen homopoika

haha, suomalainen homopoika menar du väl, vi har inga såna


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

jumalauta! minulla on ruotsalainen passi ja sillä sipuli

Medlem

Halva släkten (morfar och farmor) är Svenskar som bott i Sverige i all evig tid
Farfar var Estlandssvensk (svenskar som flyttat till Estland när vi var som bäst, och som flyttade hit under kriget).
Mormor var Finlandssvensk -||-

En ganska Svensk släkt tycker jag

Medlem
Skrivet av denbästaantisocial:

jumalauta! minulla on ruotsalainen passi ja sillä sipuli

ehkä aika että pyydetää suomalainen osio tänne fz:aan ku meitä taitaa riittää


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag kallar mig "Nordikan" är Svensk/Norsk på något vis, jobbar i Danmark och bor i Sverige

Medlem
Inaktiv

ingen satans perkele finska tack


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Medlem

svensk.
har dock för mig att min farmors mamma eller något sånt är ifrån holland, kanske belgien. plus att låååååååååångt tillbaka i tiden så var det någon snubbe på min mors sida som var någon slags "konung" över några byar i norge. yaay.

Skriv svar