Ubisoft köper Massive

Inaktiv

argh, dem enda utgivarna jag gillade för tillfället var ju activision, take2 och vivendi.
Nu blir det ubi igen!! jaja, nu blir det väll köret konsoll först pc efter 0,5 år... och jag som gillar massive så mycket. (ground control ftw)

Medlem

Ubisoft gör dåliga spel? under vilken sten har ni legat? Jag menar dom har ju ändå släppt spel som Prince of Persia, Beyond Good&Evil, Assasin Creed osv. Vet inte med er men dessa spel ligger då mig varmt om hjärtat.

Inaktiv
Skrivet av Hockey Stick:

Tyvärr visade sig att även World in Conflict har DRM. Blev lite smått paff och irriterad när jag fick reda på det.

WiC har mycket mild DRM. Vanlig CD-check på SP och inget (utöver CD-nyckel/konto) på MP.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Tyvärr visade sig att även World in Conflict har DRM. Blev lite smått paff och irriterad när jag fick reda på det.

Jävla hysteri det blivit över order DRM... Jag kan garantera dig att minst 90% av alla spel har någon sorts DRM och du märker inte av de flesta av dem (t.ex. Wic).

Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av Hockey Stick:

Tyvärr visade sig att även World in Conflict har DRM. Blev lite smått paff och irriterad när jag fick reda på det.

Jävla hysteri det blivit över order DRM... Jag kan garantera dig att minst 90% av alla spel har någon sorts DRM och du märker inte av de flesta av dem (t.ex. Wic).

Jag vad hände med det gamla goda ordet "kopieringsskydd" som spel har använt i mer än tio år?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av Hockey Stick:

Tyvärr visade sig att även World in Conflict har DRM. Blev lite smått paff och irriterad när jag fick reda på det.

Jävla hysteri det blivit över order DRM... Jag kan garantera dig att minst 90% av alla spel har någon sorts DRM och du märker inte av de flesta av dem (t.ex. Wic).

Jag vad hände med det gamla goda ordet "kopieringsskydd" som spel har använt i mer än tio år?

Ja, det kan man undra...

Känns som ordet DRM skapar lika många idiotiska kommentarer som FRA gjorde för ett tag sen (vare sig man tycker om det eller inte har de flesta ingen aning om vad det innebär).

Skrivet av rudeboystig:

Ja, det kan man undra...

Känns som ordet DRM skapar lika många idiotiska kommentarer som FRA gjorde för ett tag sen (vare sig man tycker om det eller inte har de flesta ingen aning om vad det innebär).

Sen är det ju också ett buzzword som används för att sätta ondskestämpel på betydligt mycket mer än vad det ursprungligen omfattade.

Kommer ihåg en skön defenition av piratpartiet där de hävdade att DRM är "en tekniklösning som har som syfte att förhindra kopiering".
Jaså, är gamecubens skivor som läses åt fel håll "DRM"?

Medlem

najs hoppas dem inte slutar göra spel till pc

Medlem

Jag kan inte låta bli att rätta till två fel.

Skrivet av Kattspya:

WiC har mycket mild DRM. Vanlig CD-check på SP och inget (utöver CD-nyckel/konto) på MP.

Wic installerar SecuROM om man drar igång singelplayer-kampanjen.

Skrivet av slartibartfast:

Jaså, är gamecubens skivor som läses åt fel håll "DRM"?

Nej. Däremot är det en myt.

Medlem

ojoj Soviet Assult!

Skrivet av OOmiz:
Skrivet av slartibartfast:

Jaså, är gamecubens skivor som läses åt fel håll "DRM"?

Nej. Däremot är det en myt.

Sjukt välspridd myt isåfall.
Det kanske är det bästa kopieringsskyddet, övertala världen att det inte ens är värt att försöka sig på piratkopiering.

Medlem
Skrivet av OOmiz:

Jag kan inte låta bli att rätta till två fel.

Skrivet av Kattspya:

WiC har mycket mild DRM. Vanlig CD-check på SP och inget (utöver CD-nyckel/konto) på MP.

Wic installerar SecuROM om man drar igång singelplayer-kampanjen.

Finns ju olika nivåer av SecuROM. Om utvecklaren valt att den bara ska kolla så att CD-skivan är i så gör inte SecuROM så mycket mer heller. Såvitt jag vet så finns där t ex ingen installationsbegränsning (som i Bioshock och Spore) i WIC.
Du behöver inte heller koppla upp dig mot nätet när du ska spela eller installera.

Medlem
Skrivet av Saxit:

Finns ju olika nivåer av SecuROM. Om utvecklaren valt att den bara ska kolla så att CD-skivan är i så gör inte SecuROM så mycket mer heller. Såvitt jag vet så finns där t ex ingen installationsbegränsning (som i Bioshock och Spore) i WIC.
Du behöver inte heller koppla upp dig mot nätet när du ska spela eller installera.

Det stämmer iofs att det inte finns någon installationsbegränsning. Men det betyder inte att det är problemfritt och att SecuROM inte kan ställa till en massa ofog.

http://en.wikipedia.org/wiki/SecuROM#Known_problems

Vad gäller Gamecubens baklänges-snurrande/-lästa skivor är det väldigt märkligt att den myten fick så stor spridning. Kanske var en bidragande faktor att det tog så lång tid tills det kom fungerande backup-lösningar till Gamecuben.

http://en.wikipedia.org/wiki/Homebrew_(video_games)#Nintendo_...

Medlem
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av Hockey Stick:

Tyvärr visade sig att även World in Conflict har DRM. Blev lite smått paff och irriterad när jag fick reda på det.

Jävla hysteri det blivit över order DRM... Jag kan garantera dig att minst 90% av alla spel har någon sorts DRM och du märker inte av de flesta av dem (t.ex. Wic).

Beror ju självklart på vilken typ. WiC använder dock SecuROM. Skulle ha varit lite tydligare.

Inaktiv

...han heter alltså Martin Valfis(mök)..?

12
Skriv svar