Medlem

Så jättetrött på min Razermus, kändes som det inte fanns några bra alternativ när jag köpte den men nu finns det. Har lagt en order på Roccat Kone och Roccat Taito, musmattan är jag inte säker på men min gamla fUnc börjar kännas billig nu.

Blir nog ett köp av tangenbordet senare när de släpps här me xD Blev helt såld på Roccat designen.

Be Cool 8)

Medlem
Skrivet av c-row:

När min snart 6år gamla Logitech MX500 ger upp kanske det blir en sånhär

Word

Medlem

Vill ha! Men kostar lite väl mycket för mig. Blir kanske till en julklapp!

Medlem

Kanske är dags att byta ut sin sletna (1 år gammal, skit mus) MX518 mot denna, se väldigt trevlig ut.

Medlem

För 700 kr borde den vara trådlös enligt mig, använt MX700 och använder nu MX1000 och har aldrig haft problem med dem i FPS och de är ju inte så mycket dyrare...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Är denna recention ärlig eller är den påhittad för att få tillgång till gratis hårdvara, var en snubbe på sweclockers som delade ut just denna mus i gengäld för bra recentioner (toppbetyg)

man bara undrar

/SM


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av LannY:

För 700 kr borde den vara trådlös enligt mig, använt MX700 och använder nu MX1000 och har aldrig haft problem med dem i FPS och de är ju inte så mycket dyrare...

Nej, aldrig mer en trådlös mus eller tangentbord. Enda gången en trådlös mus och tangentbord borde vara tillåtet är framför TV'n.

Medlem

diskrimineringsmus. vad ska vi vänsterhänta ta oss till?

Medlem
Skrivet av moberg:

diskrimineringsmus. vad ska vi vänsterhänta ta oss till?

Lära sig styra musen med höger hand som alla andra begåvade vänsterhänta


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Är denna recention ärlig eller är den påhittad för att få tillgång till gratis hårdvara, var en snubbe på sweclockers som delade ut just denna mus i gengäld för bra recentioner (toppbetyg)

man bara undrar

/SM

Kan ärligt säga att recensionen är genomförd helt enligt normala former. Att någon snubbe skulle ge ut gratis möss till folk som ger dem toppbetyg låter skumt och är inget som vi på FZ accepterar.
Våra recensioner är ärliga, se bara på vår recension av Far Cry 2.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

kan det här bli årets julklapp?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Jak fill haaaeee

Inaktiv

Hur är greppet på den om man jämför Logitech vs Razer? Personligen tycker jag att Logitechs design är lite för bullig och klumpig, så jag föredrar således Razers låga design alla gånger.

Medlem
Skrivet av CZorg:

"Som slutsats så kan jag konstatera att detta är den skönaste mus jag kommit i kontakt med."

och

"+ Glidet"

lol

hahaha


signatur

I'm the best around...

Medlem

Hade den inte gått på 800kr så hade jag beställt en, hatar razers design och min G5v2 börjar bli sliten.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Woo, dyrt men prisvärt. Ett senare köp.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Remus:

Ingen mus lär väl ersätta min Logitech G5! Logitech är så jävla bra. Har både tangentbord och mus från dom.

Så sant.


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Är denna recention ärlig eller är den påhittad för att få tillgång till gratis hårdvara, var en snubbe på sweclockers som delade ut just denna mus i gengäld för bra recentioner (toppbetyg)

man bara undrar

/SM

Kan ärligt säga att recensionen är genomförd helt enligt normala former. Att någon snubbe skulle ge ut gratis möss till folk som ger dem toppbetyg låter skumt och är inget som vi på FZ accepterar.
Våra recensioner är ärliga, se bara på vår recension av Far Cry 2.

Visst, men inte direkt första gången som Fz ger bra betyg till en mus som fått väldigt mycket kritik från gamers och proffsen ratar den. Ni kanske ska testa möss i lite snabbare spel och kolla om den verkligen pallar med. Den här är känd för att inte göra det...

Medlem

Hade gärna sett en lite längre recension, speciellt då den fick 5/5.

Men om den finns att köpa här i stan så får det bli ett köp!

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Den är nog bra men ingenting kan få mig att överge min Ikari <3 BEST GAMERMUS EVER!

Ikari är kärlek. <3


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Redaktör
Skrivet av Fajri*:

Visst, men inte direkt första gången som Fz ger bra betyg till en mus som fått väldigt mycket kritik från gamers och proffsen ratar den. Ni kanske ska testa möss i lite snabbare spel och kolla om den verkligen pallar med. Den här är känd för att inte göra det...

Alla tester FZ gör delas ut från redaktionen, frilansarna tar alltså inga egna beslut om vad som ska testas. Denna mus har vi fått från #Auroragruppen som distribuerar diverse hårdvara i Sverige; alltså inte från nån generös forumit som tigger höga betyg.

Vad gäller betyg och omdöme så är det väldigt individuellt i fråga om möss. Vissa gillar dem, andra har helt andra preferenser. Det klokaste är att försöka få testa innan köp, det näst bästa att läsa många recensioner.


signatur
Medlem
Skrivet av spacetravler:
Skrivet av LannY:

För 700 kr borde den vara trådlös enligt mig, använt MX700 och använder nu MX1000 och har aldrig haft problem med dem i FPS och de är ju inte så mycket dyrare...

Nej, aldrig mer en trådlös mus eller tangentbord. Enda gången en trådlös mus och tangentbord borde vara tillåtet är framför TV'n.

...och du har själv använt MX700 eller MX1000? Om du har de så tråkigt att de inte funkade för dig med de jag känner tycker de funkar riktigt bra. Trådlösa tangentbord har jag dålig erfarenhet av men Logitech's trådlösa mött funkar bra enligt mig.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Fajri*:

Visst, men inte direkt första gången som Fz ger bra betyg till en mus som fått väldigt mycket kritik från gamers och proffsen ratar den. Ni kanske ska testa möss i lite snabbare spel och kolla om den verkligen pallar med. Den här är känd för att inte göra det...

Proffsen spelar med de mössen som de får mest pengar för att spela med. Så de är inte precis opartiska.

Om jag skulle behöva en mus just nu skulle jag nog ta och köpa den (testa först så klart). Dock (nästan tyvärr) så fungerar min gamla mx518 fortfarande perfekt så det känns inte motiverat med tanke på allt annat som står på kö att bytas ut i min dator.

Dock borde nu sätta priset som ett minus. Ca 800kr är långt mer än dubbelt pris mot vissa gamingmöss (t.ex Razer Krait, Cyber Snipa och Microsoft IntelliMouse 3.0)

Själv gillar jag inte Razer. De är smala, plastiga och har låg kvalitet (ser mina vänner mister sina Razer möss en efter en).

Jag gillar stora möss för mina stora händer.

Känns som om att man kan få ganska många "lulz" i denna tråden om man lite barnsligt läser mus som något annat


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jävligt snygg och stilren mus

Medlem

Ehm vad jag minns lanserades inte den här Förra vintern?
Helt hundra på att jag såg den på datorbutiken då. Prövade den även på Dreamhack förra vintern.

Eller har jag missat något?!?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av smuts:
Skrivet av tysonayt:

Den är nog bra men ingenting kan få mig att överge min Ikari <3 BEST GAMERMUS EVER!

Ikari är kärlek. <3

Antagligen har Roccaten inte freemove heller.
Kan inte va utan det.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Hur är scrollhjulet? Jag gillar G5ans scroll utan hack, men det går knappt att trycka ner det scrollhjulet utan att behöva ställa sig på det, vilket är lite jobbigt om man arbetar i t.ex. Maya.

Medlem

Verkar som en helgrym mus, skulle aldrig någonsin slänga ut 800kr på en mus dock.. Kanske blir något när priset har gått ner en skvätt

Medlem

jag beställde en direkt efter jag läste recensionen..Jag vill ha hem den nuuue


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

a när min gamla hedliga Logitech G5:a går sönder så blir det en sådan läcker bit kanske


signatur

Remember remember the fifth of November

123
Skriv svar